Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fisker Karma Sunset: elektrizující elektřina

aktualizováno 
Blízká automobilová budoucnost je skoro jistě elektrická, aspoň to tak vypadá po letošním autosalonu v Detroitu. U mladé automobilky Fisker si tím jsou jistí. Kromě sériové podoby velkého sedanu Karma ještě připravují otevřený sunset.

Fisker Karma Sunset | foto: Fisker

Autosalon Detroit

Automobilka dánského designéra Henrika Fiskera postavila na základech čtyřdveřového supersedanu stylový kupé-kabriolet s plechovou skládací střechou ovládanou elektromotory. Možná bude někomu připomínat Maserati GranTurismo beze střechy, ale o tom se zatím jenom šeptá...

Pozornost je ovšem nyní upřena především na sériové provedení limuzíny Karma. Už se na něj těší 1 300 klientů, kteří složili zálohu. Roční produkce je naplánována na 15 tisíc kusů, výroba bude probíhat ve fabrice finského Valmetu.

O pohon se stará systém pojmenovaný Q-DRIVE: 300 kilowattů dodávají dva elektromotory živené li-ion akumulátory, což vystačí na přibližně 80kilometrovou jízdu. Pak startuje přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 260 koní z produkce GM, který ovšem neroztáčí kola, ale předává energii bateriím. Takto auto ujede dalších 300 kilometrů, což v konečných číslech vychází na dvouapůllitrovou spotřebu. Maximální krouticí moment 1 300 Nm rozjede dvě tuny karmy na 96 km/h za 5,8 sekundy.

Fisker už také oficiálně oznámil cenu: 87 500 dolarů. První kousky mají vyrazit do provozu koncem letošního roku.

Fisker Karma

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.