Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kladiva a oštěpy vozí miniaturní miník na dálkové ovládání

aktualizováno 
Nabídka automobilky, která má formát svých modelů ve jménu, se stále rozrůstá. Nejnovější miník je k vidění v olympijském Londýně. K mání bohužel zatím není. Jezdí na baterky a nemá řidiče.

Zmenšené mini pro obsluhu některých atletických disciplín | foto: BMW Group

Mini Mini

Hned tři elektrické modýlky v měřítku 1 : 4 nejsou na atletickém stadionu jen tak pro parádu. Zmenšenina elektrické verze Mini E je na dálkové ovládání a vozí diskařům, oštěpařům a kladivářům jejich nádobíčko. Každý ze tří miníků najezdí denně kolem šesti kilometrů. Nejvíc uveze tento netradiční pomocník osm kilo.

Dojezd se v jeho případě uvádí v minutách. Po osmdesáti minutách nabíjení "do plna" může 110 centimetrů dlouhé auto drandit pětatřicet minut.

Řidič může být od modýlku až sto metrů daleko. O pohon pětadvacetikilového miníka se stará desetikoňový elektromotor.

Samozřejmostí jsou funkční světla, kliky, stěrače, kotoučové brzdy na předních kolech. Pneumatiky má model ohřebíkované, aby kola neprokluzovala na trávě.

BMW se zelenou duší

Olympijské kruhy jsou mnohobarevné, ovšem flotila sponzorských aut BMW pro olympijský výbor je zelená. Nejde však o barvu karoserie, ale o maximální důraz na ekologii. Nic jiného ani BMW nezbývalo, nízké emise si přímo vyžádal organizační výbor londýnské olympiády.

Žádal, aby flotila aut neměla průměrné vypouštěné emise vyšší než 120 g/km. A BMW tuto hranici ještě o čtyři gramy překonalo.

Fotogalerie

Z celkového počtu přibližně 2 700 automobilů jich má drtivá většina dieselový motor. V tomto směru patří BMW s technologií Efficient Dynamics na špičku, i tak ale musely dieselům pomoci hybridy a elektromobily. BMW ale organizačnímu výboru dodalo také motocykly a dokonce i kola.

Jasnou jedničkou v olympijské flotile BMW jsou sedany a kombi trojkové řady 320d Efficient Dynamics, výbor jich od automobilky dostal k užívání 1550. Druhou nejpočetnější částí flotily je o třídu větší model 520d Efficient Dynamics v 700 exemplářích. Podstatnou součástí flotily je i 200 "britských" Mini Countryman, samozřejmě opět v provedení s dieselovým motorem.

Elektrické BMW ActiveE

Čistě elektrických aut dodalo BMW do dějiště olympiády rovné dvě stovky, z toho 160 kusů jedničkového modelu ActiveE a 40 elektrických Mini E. Nepočetné hybridy zastupuje v olympijské flotile 20 vozů BMW ActiveHybrid 5. Zbytek flotily tvoří dieselová SUV X3 a X5: první pro tahání plachetnic, silnější a větší model pro manipulaci přívěsů s koňmi.  

Kolo BMW Streetcruiser

Mezi doprovodnými motocykly jsou modely BMW F650GS, R1200 RT a R1200 GS a logo BMW nese i 400 bicyklů Streetcruiser. Kola například využívají trenéři u veslařského kanálu. Další auta, motocykly a kola poskytlo BMW sportovním funkcionářům a novinářům.

Kdo se vydá do Londýna na hry a nechce specificky pomalované olympijské vozy BMW lovit v terénu, může navštívit speciální pavilon značky, který vyrostl mezi olympijským stadionem a plaveckým areálem u řeky Waterworks. I pavilon hraje na ekologickou notu. Je ochlazován vodou z řeky, kterou po vyčištění vypouští zpět v podobě vodní clony po svém plášti do řeky.

BMW pro olympiádu dodalo i motorky

Olympijské flotile je věnováno celé patro pavilonu, v dalších částech se pak sportovním fanouškům značka chlubí průřezem své produkce včetně několika prototypů. Vedle již dříve představených prototypů i3 a i8 to je i elektrický skůtr, elektrokolo a nebo zajímavá studie Mini Rocketman.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.