Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fluence, velký renault za malé peníze

aktualizováno 
Renault postavil auto velikosti octavie s rozvorem passatu a s cenou na úrovni lépe vybavené ibizy. Fluence bude startovat na částce kolem tří set tisíc korun, koupit si ho ale můžete až po Vánocích.

Renault Fluence | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V září slavil na frankfurtském autosalonu premiéru sedan nižší střední třídy s označením fluence. Na jeho bližší prozkoumání nás pozval Renault do Turecka, kde se ve městě Bursa vyrábí bok po boku Renaultu Thalia.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault můžete koupit
na www.automodul.cz

Renault Fluence je primárně určen pro východní trhy, (Turecko, Rumunsko a Rusko) kde je o sedany zájem největší, bude se ale dovážet i do západní Evropy.

Renault Fluence

Pořizovací cena základní verze fluence by na českém trhu měly být těsně pod 300 tisíc korun. Standardní výbava zahrnuje šestici airbagů, protiblokovací systém ABS, stabilizační systém ESP, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, elektrické ovládaní oken a vnějších zpětných zrcátek, přední mlhové světlomety, palubní počítač, autorádio s přehrávače CD a další prvky.

Technika méganu

Z technického hlediska vychází fluence z modelu mégane, opticky svou příbuznost ale trochu zapírá, alespoň navenek. Příbuznost lze zvenčí odhalit jen podle zrcátek nebo klik dveří. Všechno ostatní bylo ušito, tedy vylisováno přímo na tělo nového modelu. Jako celek působí fluence velmi elegantním a dospělým dojmem a má velmi vyvážené proporce.

boj o centimetry a koruny

Určitě máte ještě v paměti Renault Thalia první generace, který ačkoliv nepatřil v konkurenčním boji k nepohlednějším a ani technicky nejvyspělejším, dokázal díky agresivní cenové politice s českým automobilovým trhem pořádně zacloumat. Situace na poli nových vozů se za posledních pár let pořádně změnila, počínání Renaultu v boji o zákazníka postupně následovala většina tradičních automobilek, až na výjimky se ale vždy jednalo a malá auta. Koupit velké rodinné auto za slušné peníze, které navíc nebude mít na kapotě logo Dacia je opravdový kumšt i dnes.

Prodloužení rozvoru hatchbacku o 61mm na obrovských 2702 mm se příznivě projevilo nejen na vnitřním prostoru, ale i na dynamické boční siluetě. V žádném případě se nejedná o hatchback s naroubovaným kufrem, jak jsme byli dříve zvyklí, fluence chce být velmi sebevědomým sedanem, kterého navíc dělí jen pár centimetrů od střední třídy. Jeho karoserie je 4 618 mm dlouhá, 1 809 mm široká a 1 479 mm vysoká.

Původní tříprostorový mégane má i v době svého odchodu do automobilového důchodu pořád co nabídnout, minimálně z hlediska originality. Renault ovšem za poslední roky zásadně překopal svůj stylistický jazyk, upustil od individualit a konstrukčních výstřelků a vydal se cestou konzumní popularity. Přesně takový je v kostce i nový fluence. Je to moderní a velmi pohledný vůz, líbit se bude všem, ale nikdo se asi nebude rozplývat při studování jeho křivek.

Spousta místa

Interiér nejmladšího renaultu je po stránce vzhledu téměř totožný s méganem. Stylistických rozdílů je uvnitř pomálu a ještě méně jsou důležité. Ten nejpodstatnější, odhalíte hned při usednutí za volant. Trochu kontroverzní digitální rychloměr z méganu byste tu hledali marně.

Pod oblou přístrojovou kapličkou je umístěna dvojice klasických analogových ciferníků. Vše ostatní mají sourozenci prakticky společné, tedy na pohled a dotek příjemné materiály, elegantní barevné kombinace i interiérové dekory, za které by se nemuseli stydět ani o třídu vyšší konkurenti.

O poznání víc se nový fluence odlišuje od členů rodiny mégane nabídkou vnitřního prostoru. Výrazného zlepšení doznal především prostor na zadních sedadlech. V podélném směru je místa opravdu nadbytek a výrobce dokonce tvrdí že je v tomto ohledu třídním favoritem.

Pořádný sedan dělá také pořádný kufr, ten v Renaultu Fluence má solidních 496 litrů a lze ho sklopením asymetricky dělených zadních sedaček ještě příležitostně zvětšit. Tradiční nevýhoda sedanů v podobě nepříliš rozměrného vstupního otvoru zavazadlového prostoru se projevuje i zde.

Renault Fluence

Pochvalu zaslouží velké množství odkládacích přihrádek, schránek a kapes, které jsou účelně rozesety po celém prostoru pro posádku a poskytují dalších 23 litrů objemu. Cestujícím na zadních sedadlech přijdou vhod i sluneční clony integrované v bočních dveřích, v této kategorii trochu unikátní prvek výbavy.

Ve fluence se sedí na dnešní poměry nečekaně nízko, dokonce tak nízko, že pokud jsou přední sedadla ve standardní poloze, nelze pod ně vzadu zasunout ani chodidla. Trochu obtížněji se kvůli nižšímu posezu hledá optimální pozice za volantem, sloupek řízení by si rozhodně zasloužil možnost aretace ve vodorovnější poloze, než kterou nabízí.

Šest motorů, pro Česko tři

Paleta motorů zahrnuje celkem šest pohonných jednotek, na náš trh, se ale dostane pouze polovina. Vyznavači benziňáků nebudou mít na výběr, bude spalovat výhradně čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 110 koní, která bude k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ekonomicky smýšlející zákazníci mohou volit mezi vznětovými agregáty 1,5 dCi o výkonech 85 nebo 105 koní s pěti nebo šestistupňovou převodovkou.

Základní motorizace fluence, tedy zážehová jedna-šestka, překvapivě nepůsobí tak přesvědčivě, jak 110 slibuje. Její papírově solidní výkonové parametry bohužel nedokáže efektivně využít převodovka. Mechanické pětistupňové ústrojí má velmi dlouhé převody, které si s naturelem motoru příliš nerozumí. V nižších otáčkách agregát nejeví příliš chuti do života, je tichý, kultivovaný, ale se slabší dynamikou. O poznání lépe se benziňák cítí v rozmezí čtyř a pěti a půl tisíci otáček, kdy podstatně lépe táhne, ale je i výrazně hlučnější.

Renault Fluence

Silnější turbodiesel s manuální šestistupňovou převodovkou je lepší volbou. Motor je pružný, výrazně zabírá už od nízkých otáček a v běžném provozním spektru je velmi tichý a kultivovaný. Oproti benzínovému protějšku je samozřejmě i úspornější a to v průměru o více než dva litry paliva.

I když se fluence navenek tváří sportovně a dynamicky, v nitru duše je "francouzem" se vším všudy. Pokud máte rádi typické francouzské koráby, které houpavou jízdou překonávají nástrahy silnic, budete s Renaultí novinkou spokojeni.

Automobilka s ohledem na trhy nebo ještě lépe vozovky trhů, pro které je navržen, fluence vybavila velmi komfortním odpružením a v této kategorii i mimořádně kvalitním odhlučněním. Už první kilometry za volantem dávají tušit, že víkendové vyjížďky do zatáček nebudou jeho oblíbenou kratochvílí, do role požírače dálničních kilometrů se naopak dokáže vcítit dokonale.

Renault Fluence

V táhlých zatáčkách drží podvozek statečně i při vyšších rychlostech, v ostrých šikanách ale dává najevo svou vrozenou nedotáčivost. Na klikatých tratích se negativně projevuje komfortní naladění podvozku a jednoduchá konstrukce zadní nápravy.

Fluence při svižném tempu jen neochotně mění směr, odlehčená záď navíc opouští zvolenou stopu a vybočuje do stran. Informace o snížení trakce ale dává dostatečně najevo nakláněním karoserie a kvílením pneumatik.

S komfortním charakterem vozu koresponduje také odpor mechanických prvků ovládání. Řízení, řazení i ovládání pedálové skupiny vyžaduje minimum sil, což bude vyhovovat především ženám.

Renault Fluence v číslech
Označení 1,6 16V 110 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105
Motor atmosférický zážehový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Převodovka / stupňů manual / 5 manual / 5 manual / 6
Zdvihový objem 1598 1461 1461
Válců / ventilů 4/16 4/8 4/8
Max. výkon (kW / koní) 81/110 63/85 78/105
Kroutící moment (Nm) 151 200 240
Kombi. spotřeba( l/100km) 6,5 4,5 4,5
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4
Maximální rychlost (km/h) 185 175 185
Emise CO2 (g/km) 155 119 119





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.