Diskuze

Focus kombi: svezení příjemné, ale drahé


Focus není na našich silnicích rozhodně nováčkem. Svou světovou premiéru si odbyl již před pěti lety - koncem roku 1998. Rok nato pak získal ocenění evropského auta roku. Kombíku sice na jedné staně chybí "švih" hatchbacku, na druhou stranu poskytne víc než dostatek prostoru pro uspokojení choutek stěhováníchtivých majitelů.

hodnocení iDNES 4/5

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pazout

21. 11. 2004 8:30
4 roky jezdeni s Focusem
Nevim nakolik se lisi kandska verze Focusu od evropske, ale nelaka mne to zjistovat. Ctyri roky ho mam jako sluzebni auto a nikdy bych si ho nekoupil. Po 100K kilometrech slusnyho zachazeni je to plecka na rozsypani. Nejvic mne rozciluji predni sedadla - ve spodni casti operadla je jakasi vyztuha ktera po par stovkach kilometru zacne neprijemne tlacit. Kdo vymyslel zpusob sklapeni zadnich sedadel by mel viset. Operadla jsou delena 60/40 ale sedak ne !! Doufam ze evropska verze je lepsi, v Kanade je to jedno z nejlevnejsich aut, takze se mizerna kvalita a nepohodli da prekousnout, ale zaplatit za to v prepoctu vic nez 400.000 bych asi neunesl.
0 0
možnosti

Honza

8. 7. 2004 11:22
Focus ano
Přední část je identická s ostatními karosářskými variantami. Trojúhelníkové čelní světlomety zasahující hluboko do kapoty, vystouplé lemy kol či lomené plochy a detaily, které s oblibou využívají  již zmiňovaný trojúhelník, jsou hlavním identifikačním znakem focusu.
Pohled zezadu naopak vyvolává pocit, že všechnu invenci návrháři Fordu "vyplácali" na hatchback a sedan. Zadek kombi je "střižen" v klasickém stylu s rozměrnými dveřmi, které zasahují až do vykrojeného zadního nárazníku. Světla, jež bychom po vzoru hatchbacku hledali nahoře - v zadních sloupcích, jsou umístěna konvenčně dole na konci zadních blatníků. 
Jako celek však působí "kombík" vyváženě. Nadčasovost a potřebná dávka kouzla, které naláká zákazníky, mu rozhodně nechybí.
Doplňme jen, že u verze Ghia je vše "okořeněno" klikami dveří a bočními ochrannými lištami v barvě karoserie, patnáctipalcovými koly z lehkých slitin a střešními ližinami.  
INTEIÉ A KUF Stejné designérské prvky jako z vnějšku - trojúhelníky a jednoduché křivky, nalezneme i v interiéru. Tvarování přístrojové desky je, stejně jako u exteriéru, dostatečně nadčasové (avšak ne strohé).
Jednoznačnou kritiku však zaslouží digitální displeje chaoticky rozmístěné po přístrojové desce. Vadí jak jejich množství - v testovaném voze jsme jich napočítali pět, tak provedení - neostré zelené displeje dávající vzpomenout na "digitálky" z osmdesátých let. Zjišťování aktuálního času se tak při řízení mění v dosti riskantní a dlouhodobou záležitost.

dewq

30. 7. 2003 15:11
ať si každej koupí co se mu líbí, ne? Já mám třeba rád peugeoty a štve mě, že je teď má každej. Když jsem si v 88 kupoval první těžce ojetou 205, tak to auto na silnici skoro nikdo nepotkla, půlka devadesátejch let taky ok, ale teď je všude 206 a 307 jak nas.áno.
0 0
možnosti

Vendula

31. 7. 2003 11:07
Re:
V roce 1988 si západní vůz mohli dovolit pouze šmelináři, veksláci nebo komunističtí prominenti. Čím jste se živil Vy?
0 0
možnosti

z25

27. 7. 2003 15:42
ani Ford, ani VW...
Vykašlete se už konečně na Ford i VW a dojděte si koupit Toyotu, budete mít auto, které jezdí téměř bez závad (ve fimě jich pár máme).
0 0
možnosti

Varius

24. 7. 2003 0:50
jestli ještě někdo čte
Mám Mondeo Combi od r.1999 koupě srpna v akci na doplňky asi za 90 tis. celková cena 689 300.- a mám v tom 4*airbag,klimu ,RMG Ford 5000,hagusy,výškově nastavitelná sedadla,vyhřívání př.skla a celýho zadku vč.zrcátek a sedadel a dalších pár sarapatiček.Dnes mám najeto asi 155000tis. km a investice? klasika olej, filtry,brzdy,řemeny a teď mně čeká spojka takže za skoro čtyři roky 50 000.- není to krása na diesla a takových příkladu znám ze silnic spoustu někdy mi připadá že ten kdo má Forda je automaticky ve Fan clubu každý se chlubí tím jak je spolehlivý.Ostatní značky mimo Japonců můžou závidět a Němci holt zlaté časy pominuly stačí se podívat na pořizovací hodnotu a uměle držení cen ojetin.Tady je vidět komu lezem do pr...e
PS:Nakonec je to stejně jedno je to jenom o tom kdo je fanda jaký značky a urážky co tu čtu jsou o tom že jsme národ čechů a asi to jinak neumíme
0 0
možnosti

peey

21. 7. 2003 11:37
Když srovnám Mondeo a Passat, tak mě vychází líp Ford. Kvalita zpracování, jízdní vlastnosti a i po dvou letch provozu nižší náklady na údržnu. Prostě Passat už žiej akorát ze svého jména, ale konkurence mu pěkne ujela. Laguna, Avensis, Accord, 406, C5, Vectra, Volvo S40 - ty auta jsou dneska mnohem dál.
0 0
možnosti

Petr

22. 7. 2003 16:59
Re:
No už neplatí "Fordem tam pěšky zpátky". Každopádně pouhým krátkým svezeným v Mondeu a Passatu zjistíte, že passat už je za zenitem. A to nový Passat přijde nejdříve za rok a půl. No u VW se budou modlit aby to bylo co nejdříve, protože konkurence Fordu, Renaultu, Opelu a dalších je zatím o krok vpředu
0 0
možnosti

Punk

18. 7. 2003 22:03
Zkusenost
Mam Focus combi 1.6 benzin 1.5 roku stary, do dneska ani jedna zavada. Navic jizdni vlastnosti skvely, obrovsky kufr, mista vzadu dostatek, pohodlny... Jediny co mi chybi je trochu vetsi tocivy moment ve vsech otackach, ovsem to bych asi musel mit traktor. Nevim, nevim, vy experti, jestli vubec znate nekoho kdo v tom aute jezdi. A myslim si, ze kdyby byla jedna znacka vyrazne poruchovejsi nez druha tak se to o ni roznese, a lidi ji prestanou kupovat, takze si to proste ta ci ona znacka nemuze dovolit.
0 0
možnosti

Henry F

18. 7. 2003 21:58
Focus X Golf
Tyto diskuse jsou vzdy onicem, jako tato. Focus kombi mam 2 roky bez zasadnich problemu. Ocenuju podovzek, motor 1.6, vnitrni prostor, design (vnejsi i vnitrni). V golfu jsem jel jen kratce - design se mi nelibi je to uz 100 let stejne, uvnitr je to hrozne strohe a kvalita platu je skutecne plastove hrozna, volant jako ve Skoda 100, a ty gumy jsou taky nejak divne. Navic je stejny Golf drazsi nez Focus. Navic ted konci nejaka akce kde byl nabuseny focus kombi za 460 a nejchudsi za 330.
No a kdyz si tak uvedomim co me na dalnici predjizdi tak Golf snad nikdy - pokud neco tak Audi, Pasat, a nektere Oktavky.
0 0
možnosti

Lafi

18. 7. 2003 15:37
co cepujes tak jedes
panove kazdy motor typu common rail, at uz TDCi, HDi atd. se proste musi s*at jestlize do nej berete kdejakou naftu od JZD nebo rovnou SetaDiesel. Dnesni vstriky maji super vykony, ale jiz jsou natolik slozite ze kdejakou s*acku neprekousnou. Proste pokud chcete jezdit za levno, tak si kupte traktor
0 0
možnosti

Mrázek

18. 7. 2003 14:18
Ford, VW, nebo Škoda, je to jedno
Hele, ve finále je jedno jakou káru máš, hlavně že je na zadních sedadlech dost místa na píchání.
0 0
možnosti

Honza

18. 7. 2003 14:26
Re:
No, tak to je právě blbost. V octavce si nezapícháš, tam není kam dát nohy. (tvoje, partnerka si je opře o sedadla vpředu), v Passatu je to lepší, s Mondeem ji zas nikam neodvezeš, aby jsi si zapíchal. Tak jsme zase tam, kde jsme byli....
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!