Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focus kombi: svezení příjemné, ale drahé

  13:04aktualizováno  13:04

Focus není na našich silnicích rozhodně nováčkem. Svou světovou premiéru si odbyl již před pěti lety - koncem roku 1998. Rok nato pak získal ocenění evropského auta roku. Kombíku sice na jedné staně chybí "švih" hatchbacku, na druhou stranu poskytne víc než dostatek prostoru pro uspokojení choutek stěhováníchtivých majitelů.

hodnocení iDNES 4/5

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Focus 
na inzertním serveru www.automodul.cz

Ford Focus kombi se stopatnáctikoňovým motorem pod kapotou je ideálním vozem na dovolenou, zalíbení v něm naleznou větší rodiny, ale i cyklisté a vůbec všichni, kterým je kufr jejich vozu stále malý.

Testovaný vznětový "common-rail" o objemu 1.8 litru zaujal vysokým výkonem dostupným v širokém rozsahu otáček. Spořivého řidiče zajímá pak především spotřeba, která se i při razantní jízdě drží v přijatelných mezích.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Jednoznačným nedostatkem je pak možnost pořízení tohoto nejsilnějšího dieselu v nabídce pouze v kombinaci s nej-výbavou Ghia. Za těchto okolností se pak cena auta střední třídy šplhá výše, než by bylo zdrávo.

VNĚJŠÍ VZHLED
I přesto, že Ford Focus na našich silnicích nějaký ten pátek potkáváme, stále patří k tomu nejlepšímu co (alespoň z pohledu designu a jízdních vlastností) dnešní trh v nižší střední třídě nabízí. Je téměř jisté, že právě focusu bude jednou v odborných i populárních knihách o automobilové historii věnováno čestné místo.

Kombík sice potlačuje dynamičnost hatchbacku rozměrným zavazadelníkem konvenčních tvarů (víceméně krabice), na druhou stranu působí dojmem solidního rodinného automobilu. Vůbec se zdá, jako by kombi se sedanem pošilhávali po vyšší kategorii vozu než té, kde úspěšně "čeří vodu" hatchback. Kombi je o 28 centimetrů delší než hatchback. Je též o něco vyšší, než ostatní karosářské verze (oproti nejnižšímu hatchbacku o necelé 2 centimetry).



Témata: Ford, Ford Focus, jízdné


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.