Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focus nové generace? Snad už na jaře!

  18:54aktualizováno  18:54
Přestože nepatří na evropských silnicích k nejmladším, pořád důrazně promlouvá do prodejních statistik. Ford Focus přišel na svět v roce 1998 a od té doby je svým nadčasovým designem a naprůměrnými jízdními vlastnostmi stále v popředí zájmu motoristů. Stala se z něj zavedená značka - i absolutní motoristický laik cosi o focusu slyšel.

I když se starý focus prodává nad očekávání dobře, sedm let je přece jen v automobilovém průmyslu dost dlouho, a tak můžeme v nejbližší době očekávat jeho druhou generaci.

Letošní podzim je ve znamení souboje nových generací jeho přímých konkurentů - Volkswagenu Golf V, Opelu Astra a novinky Mazda 3, svůj díl si bude chtít dozajista uzmout i Daewoo Lacetti, případně inovovaná Honda Civic. Dá se proto očekávat, že v příštím roce na autosalonu v Ženevě už nový focus uvidíme v plné kráse. Jako hodnotný předkrm prozatím působé chytré MPV nazvané C-MAX.

Po intertnetu už pár týdnů několik spekulativních obrázků koluje. Z těch nejhodnověrnějších se dá vyčíst, že se linie přední části utajované novinky příliš nezmění, pouze se o něco přiblíží c-maxu. Vpředu se velká revoluce pravděpodobně konat nebude, o to víc se stylisté vyřádili na zadních partiích. Z prvních obrázků připomíná nový focus zezadu spojení nového Audi A3 a Opelu Kadett z konce 80.let. Hlavní dynamické linie nebo výrazné prolisy blatníků zůstanou samozřejmě zachovány. Je předpoklad, že interiér se bude z valné části inspirovat c-maxem, samozřejmě s určitými změnami a vylepšeními.

Ještě méně překvapení přinese nabídka pohonných jednotek. V benzínových budou agregáty začínat u šestnáctiventilové čtrnáctistovky o výkonu 75 koní, nejsilnější by pak měl být přeplňovaný dvoulitr známý z ostrého "eReSa" (215 koní). Mezi nimi pak budou figurovat motory 1.6, 1.8 a 2.0 litru o výkonech od 100 do 145 koní. Výrobce nezapomene ani na sportovnější verzi ST se 170 koňmi pod kapotou. Naftové motory, na jejichž vývoji Ford spolupracoval s francouzským koncernem PSA, budou o objemech 1.6 (110 koní), 2.0 (136 koní) a 2.2 (165 koní).

Hatchback, kombi, sedan ... a něco navíc

Po c-maxu, jehož prodej startuje koncem letošního roku, by měl na jaře (březen-duben) absolvovat premiéru nejprve pětidveřový hatchback focusu. Do léta by měl přibýt kombík. Na konec příštího roku se pak očekává odhalení sedanu.

Protentokrát by však nemělo zůstat jen u těchto základních karosářských verzí. Na rok 2005 Ford údajně chystá další dvě lahůdky v podobě kabrioletu (ten však pravděpodobně nebude mít stále rozšířenější tuhou elektronicky sklápěnou "CCstřechu") a kupé.

Takto si představují nový Focus novináři z Infomotori.

Takto si představují nový Focus novináři z Infomotori.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.