Zpráva o londýnské dopravě s názvem Ford City Data Report má ukázat, jak by společnost mohla podpořit jednodušší a bezpečnější dopravu ve městech.
Výzkumníci Fordu zabývající se chytrou mobilitou se během posledního roku věnovali zaznamenávání chování řidičů v Londýně a nejbližším okolí. Monitorovali trasy vozidel ve městě, pozornost věnovali akcím, jako je brzdění a jeho intenzita. Zaznamenávali i akce, kde jsou nejčastěji užívána výstražná světla. Pomocí těchto dat se podařilo identifikovat „těsné minutí“. Ford posléze porovnal tyto informace s existujícím hlášením o nehodách a sestavil algoritmus, určující místa, kde by v budoucnu mohlo s největší pravděpodobností dojít k dopravní nehodě.
„Věříme, že získané údaje mají potenciál prospět milionům občanů. I malé změny mohou představovat obrovský rozdíl – například odstranění stromu zakrývajícího dopravní značku – ať už se jedná o plynulost provozu, bezpečnost na silnici, či efektivitu dopravy,“ říká Jon Scott, projektový manažer sekce City Data Solutions ve Ford Smart Mobility.
Celkem Ford získal údaje o více než 15 tisících dnech provozu 160 dodávek používaných ve městě. Flotila najela celkem více než 1 milion kilometrů, což je zhruba dvacetkrát obvod zeměkoule, a nasbírala 500 milionů datových bodů. Výzkumníci pracovali s daty získanými se souhlasem účastníků. Každé vozidlo ve studii bylo vybaveno jednoduchým přístrojem zaznamenávajícím údaje o jízdě, které byly posléze odeslány do výzkumného centra na analýzu.
Výsledná zpráva se zabývá i dalšími možnostmi analýzy „big data“, například jak by plánování cest dodávek před ranní dopravní špičkou mohlo přispět k plynulosti silničního provozu a jak by získaná data o dopravě mohla být využita k určení nejlepší lokace pro umístění nabíjecích stanic pro elektromobil.
„Zpráva o městské dopravě Ford City Data report je názornou ukázkou, jak dokáže Ford pracovat s daty získanými z vozidel, s chytrou moderní infrastrukturou a jaké jsou analytické schopnosti firmy. Vyzýváme města, aby s námi spolupracovala na společném řešení problémů, aby se z nich stala ještě lepší místa pro život a práci,“ řekla Sarah-Jayne Williamsová, ředitelka divize Ford Smart Mobility pro Evropu. „Je jasné, že vývoj podobných řešení záleží především na ochotě řidičů sdílet data, Ford přesto věří, že zákazníci budou otevřeni podobným službám, jelikož přínos pro společnost je zde naprosto zřejmý.“ Ford chce výsledky svého výzkumu představit městským orgánům, aby mohly učinit preventivní opatření.