Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nechal fordku 40 let v lese a teď ji znovu našel

aktualizováno 
Fin Pekka Nummelin z městečka Mikkeli nechal svůj Ford Anglia hnít v lese v roce 1974. Před nedávnem se se svým synem vydal na stejné místo a s údivem zjistil, že tam vůz stále stojí.

Ford Anglia z roku 1967 vypadá téměř nepoškozeně, zůstaly mu například všechna skla a světla. | foto: Profimedia.cz

Tehdy dvacetiletý tesař Pekka Nummelin si vůz Ford Anglia z roku 1967 koupil kvůli dojíždění do práce a za přítelkyní. V roce 1974 ho pak odstavil v lese poblíž domu rodičů. Časem se odstěhoval a na svůj ford úplně zapomněl.

Fotogalerie

Letos v září se synem zavedl řeč na auta a na svoji stařičkou fordku si vzpomněl. Oba se pak společně vydali do města Mikkeli a ke svému překvapení našli vůz na úplně stejném místě.

Anglia před desítkami let doplatila na drsné finské podnebí. Během jedné zimy se totiž z chladiče začala ztrácet nemrznoucí kapalina (pravděpodobně kvůli prasklé hadici) a Pekka Nummelin ji trochu neobratně doplňoval vodou.

„To není zrovna nejlepší nápad, když tady v zimě dosahuje teplota až minus 20 stupňů Celsia,“ napsal na server reddit.com jeho syn Tommi Nummelin. „Blok motoru by to možná zvládl, ale když jednoho dne nešlo auto nastartovat, můj otec se rozhodl ho společně se svým bratrem roztáhnout traktorem.“

Přední pravý světlomet se rozbil, když Pekka Nummelin s bratrem odtahovali vůz...

Motor sice naskočil, ale studená voda ochlazovala horký motor tak prudce, že to blok nevydržel. Ford Anglia tak skončil v lese za domem rodičů a zůstal tam i přesto, že celá rodina se po několika letech odstěhovala. Pekka Nummelin si krátce po incidentu koupil další Ford Anglia a na porouchaný vůz zapomněl.

Po 40 letech ho se synem opět našel. Vůz na malém mechovém plácku byl dokonce v lepší kondici, než si oba představovali.

Pekka Nummelin nechal auto v lese přesně před 40 lety. Před nedávnem se tam...

Ford Anglia byl totiž na poměrně opuštěném místě, a tak mu zůstala i všechna okna a světla. Tedy až na jedno přední, které se rozbilo už při odtahu. Kromě toho, že se anglia o několik centimetrů propadla do terénu, vlastně zůstala v původním stavu.

Oba muži plánují se k autu znovu vrátit a pořádně prozkoumat jeho interiér. Ale budou si muset vzít zámečnické nářadí, klíčky už totiž Pekka Nummelin dávno vyhodil.

Autor:




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.