Diskuze

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo doručovat zásilky. Ford to oznámil na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Myslím si, že snahou výrobců je nejenom jejich zisk ale i snížení počtu dopravních nehod. Např. auto řízené počítačem by určitě nemělo vjet na železniční přejezd v době, kdy tam začne blikat červená.

0 0
možnosti

Nevím, jaký zájem by mohla automobilka mít na snižování počtu nehod. Spíše opačně ne? Čím více se jich rozmlátí, o to víc jich zase mohou vyrobit a prodat.

0 0
možnosti

Poznámka k té odpovědnosti za nehodu: Pravděpodobně půjde daleko lépe určit viníka nehody, vzhledem k tomu, že budou k dispozici záznamy ze všech čidel, kamer, atd. (tedy pokud nebude auto totálně sešrotované) ... tedy něco jako černá skříňka. Pokud tedy takovému auto vlítne do cesty člověk schovaný za překážkou, pak patrně nebude problém určit, jestli je na vině software auta, že nereagoval správně, nebo naopak chodec.

0 0
možnosti

J12a46n 18M90u86s27i36l

1. 3. 2017 19:11

S autem ma být sranda. Pomoct si ruckou do zatacky apod. A ta jiz v dnesni dobe asistentu , elektrickych brzd a podobných ficurin mizi.

0 0
možnosti

J79a67n 11M38u27s75i57l

1. 3. 2017 19:13

mel jsem na mysli elektrickou rucni brzdu

0 0
možnosti

Jsem zásadně proti.

Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.

Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!

Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.

4 0
možnosti

Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...

4 1
možnosti
Foto

můžete pracovat, telefonovat nebo si prostě jen přečíst noviny cestou do práce ve svém autě a přitom nemusíte nést odpovědnost za případnou nehodu. V ideálním případě.

0 1
možnosti

O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.

Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.

Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.

Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.

3 1
možnosti

No pokud budou autonomni auta tak samozrejma jako dnes lety do kosmu, tak OK.:-)

4 0
možnosti

To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.

Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...

1 2
možnosti

Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser:-P

1 1
možnosti
Foto

gps je pro navigaci, samotný provoz se řídí jinými senzory. Musí to umět projet i v tunelu, kde není gps..

0 1
možnosti

Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...

0 1
možnosti

Jedna rýpavá...

Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.

Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.

Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?

2 1
možnosti

P73e89t88r 29F87o60l63t77ý41n

28. 2. 2017 21:34

Peníze. Ve všem hledejte peníze. Ať už v úsporách nebo síle investic. Jde jen o peníze. Na měsíci se taky přistálo už před hoodne lety a teď nic moc.. Prachy, prachy a legislativa, ale ta jde taky penězi poresit. Bohužel

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...