Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo doručovat zásilky. Ford to oznámil na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

Myslím si, že snahou výrobců je nejenom jejich zisk ale i snížení počtu dopravních nehod. Např. auto řízené počítačem by určitě nemělo vjet na železniční přejezd v době, kdy tam začne blikat červená.

0 0
možnosti
PP

Nevím, jaký zájem by mohla automobilka mít na snižování počtu nehod. Spíše opačně ne? Čím více se jich rozmlátí, o to víc jich zase mohou vyrobit a prodat.

0 0
možnosti
KB

Poznámka k té odpovědnosti za nehodu: Pravděpodobně půjde daleko lépe určit viníka nehody, vzhledem k tomu, že budou k dispozici záznamy ze všech čidel, kamer, atd. (tedy pokud nebude auto totálně sešrotované) ... tedy něco jako černá skříňka. Pokud tedy takovému auto vlítne do cesty člověk schovaný za překážkou, pak patrně nebude problém určit, jestli je na vině software auta, že nereagoval správně, nebo naopak chodec.

0 0
možnosti
JM

J85a24n 93M86u73s58i27l

1. 3. 2017 19:11

S autem ma být sranda. Pomoct si ruckou do zatacky apod. A ta jiz v dnesni dobe asistentu , elektrickych brzd a podobných ficurin mizi.

0 0
možnosti
JM

J64a70n 51M56u13s46i43l

1. 3. 2017 19:13

mel jsem na mysli elektrickou rucni brzdu

0 0
možnosti
KM

Jsem zásadně proti.

Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.

Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!

Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.

4 0
možnosti
JN

Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...

4 1
možnosti
Foto

můžete pracovat, telefonovat nebo si prostě jen přečíst noviny cestou do práce ve svém autě a přitom nemusíte nést odpovědnost za případnou nehodu. V ideálním případě.

0 1
možnosti
JK

O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.

Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.

Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.

Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.

3 1
možnosti
PM

No pokud budou autonomni auta tak samozrejma jako dnes lety do kosmu, tak OK.:-)

4 0
možnosti
JL

To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.

Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...

1 2
možnosti
MK

Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser:-P

1 1
možnosti
Foto

gps je pro navigaci, samotný provoz se řídí jinými senzory. Musí to umět projet i v tunelu, kde není gps..

0 1
možnosti
JL

Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...

0 1
možnosti
RP

Jedna rýpavá...

Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.

Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.

Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?

2 1
možnosti
PF

P48e88t30r 69F78o76l81t16ý96n

28. 2. 2017 21:34

Peníze. Ve všem hledejte peníze. Ať už v úsporách nebo síle investic. Jde jen o peníze. Na měsíci se taky přistálo už před hoodne lety a teď nic moc.. Prachy, prachy a legislativa, ale ta jde taky penězi poresit. Bohužel

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...