Diskuze
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz
Děkujeme za pochopení.
K13a18r95e73l 20B86l86á18h60a
Myslím si, že snahou výrobců je nejenom jejich zisk ale i snížení počtu dopravních nehod. Např. auto řízené počítačem by určitě nemělo vjet na železniční přejezd v době, kdy tam začne blikat červená.
P46e92t46r 15P54o42s80p74í94š20i39l
Nevím, jaký zájem by mohla automobilka mít na snižování počtu nehod. Spíše opačně ne? Čím více se jich rozmlátí, o to víc jich zase mohou vyrobit a prodat.
K69a55r87e49l 77B49l41á61h46a
Poznámka k té odpovědnosti za nehodu: Pravděpodobně půjde daleko lépe určit viníka nehody, vzhledem k tomu, že budou k dispozici záznamy ze všech čidel, kamer, atd. (tedy pokud nebude auto totálně sešrotované) ... tedy něco jako černá skříňka. Pokud tedy takovému auto vlítne do cesty člověk schovaný za překážkou, pak patrně nebude problém určit, jestli je na vině software auta, že nereagoval správně, nebo naopak chodec.
J12a46n 18M90u86s27i36l
S autem ma být sranda. Pomoct si ruckou do zatacky apod. A ta jiz v dnesni dobe asistentu , elektrickych brzd a podobných ficurin mizi.
K13a67r82e53l 48M63a72z26a49č
Jsem zásadně proti.
Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.
Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!
Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.
J68a60n72a 57N29ě55m94e70č55k34o70v58á
Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...
P10e83t54r 28N37o16v10o17t93ň80á21k
můžete pracovat, telefonovat nebo si prostě jen přečíst noviny cestou do práce ve svém autě a přitom nemusíte nést odpovědnost za případnou nehodu. V ideálním případě.
J93o96z84e80f 94K94o92s97t72e84l96a49n40s23k69ý
O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.
Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.
Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.
Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.
P16e34t72r 39M82a91r14š98á13l83e37k
No pokud budou autonomni auta tak samozrejma jako dnes lety do kosmu, tak OK.
J34i20n56d72ř19i54c86h 49L77u59k44e74š
To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.
Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...
M98i74c62h36a97e72l 12K43o24n14e66č98n75ý
Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser
P44e64t97r 29N89o97v80o95t67ň69á81k
gps je pro navigaci, samotný provoz se řídí jinými senzory. Musí to umět projet i v tunelu, kde není gps..
J50i10n75d51ř62i89c45h 20L70u58k72e63š
Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...
R29o64m16a35n 10P50o22l30á53č57e96k
Jedna rýpavá...
Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.
Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.
Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?
P73e89t88r 29F87o60l63t77ý41n
Peníze. Ve všem hledejte peníze. Ať už v úsporách nebo síle investic. Jde jen o peníze. Na měsíci se taky přistálo už před hoodne lety a teď nic moc.. Prachy, prachy a legislativa, ale ta jde taky penězi poresit. Bohužel
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...