Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford bude ve svých autech používat kokosová vlákna

aktualizováno 
Automobilka Ford patří mezi výrobce, kteří se snaží v konstrukci svých vozů využívat co nejvíce recyklovaných materiálů a materiálů z obnovitelných zdrojů. K těm by mohla v blízké budoucnosti přibýt kokosová vlákna.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Ford tak chce zvýšit podíl recyklovaných a přírodních materiálů z obnovitelných zdrojů ve svých autech. Na projektu spolupracuje se společností Scotts Miracle-Gro Company, která využívá kokosová vlákna při výrobě svých produktů. Firma vyrábí půdu a travní semeno a kokosová vlákna, která při přípravě svých substrátů využívá, následně tvoří odpad.

Automobilka by tento odpad ráda využila v řadě dílů pro své automobily. Kokosová vlákna zkouší vývojáři Fordu používat v různých plastech a tím snižuje množství ropy potřebné k jejich výrobě. Plasty s kokosovými vlákny mají být pevnější a lehčí, automobilka také zkoumá jejich odolnost vůči ohni. Kokosová vlákna jsou totiž velmi špatně hořlavá, což v automobilu jistě z bezpečnostního hlediska přijde vhod.

Dlouhá kokosová vlákna mohou být také v plastech viditelná a Ford je tedy bude zkoušet použít i z hlediska estetického. Plasty s kokosovým vláknem by totiž mohly dodávat interiéru přirozenější a přírodnější vzhled.

Odpad z kokosů by se mohl používat například v různých zásuvkách a odkládacích přihrádkách, čalounění dveří nebo třeba tlumicích hmotách, na potahy sedadel nebo na materiál středové konzoly.

Kokosová vlákna by se mohla ve fordech objevit po boku polštářů ze sójové pěny v sedadlech a opěrkách hlavy, plastů plněných pšeničnou slámou, pěny z ricinového oleje v přístrojové desce a řady dalších materiálů.



Témata: Ford, Recyklace, Ropa


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.