Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford chce ovládnout svět malým levným globálním modelem

  11:13aktualizováno  11:13
Ford pracuje na novém malém a levném autě pro celý svět. Inspiruje se úspěchem indického modelu Figo. Ten už automobilka vyváží do padesáti zemí, nový model má oslovit ještě víc trhů.

Ford Figo | foto: Ford

Malý model Figo si v poslední době vede v Indii nebývale dobře. Za prvních pět měsíců letošního roku vystřelily jeho prodeje meziročně o 71 procent. Kromě zvýšeného zájmu na indickém trhu se na úspěchu podílí i export.

Momentálně vyváží Ford z Indie asi čtvrtinu produkce figa, auto se prodává na dalších padesáti trzích. Mezi nejvýznamnější patří Jihoafrická republika a Mexiko. Nový malý model chce Ford prodávat v ještě větším množství na více trzích. Kromě asijsko-pacifického regionu, Afriky a Jižní Ameriky tak budoucí model zamíří i do Evropy.

Detaily o připravovaném voze zatím nejsou známy. Ford pouze pro Financial Times uvedl, že automobilka se díky figu naučila některé důležité zásady pro levnou výrobu vozů. Samotné figo vychází z fiesty předchozí generace, novinka bude pravděpodobně používat trochu vylepšenou techniku.

Automobilka také uvedla představu o ceně vozu. Auto má spadat do nejpopulárnější cenové kategorie v Indii. Tu představují auta s cenou pod 8 500 dolarů, tedy méně než zhruba 150 000 korun. Tyto vozy tvoří v Indii víc než dvě třetiny trhu. Evropské specifikace globálního malého modelu budou pochopitelně o něco dražší kvůli dovozu, clům a možná i lepší výbavě. Cena by ale určitě neměla překročit hranici 200 000 korun, aby se vůz dostatečně odlišil od dospělejší fiesty.

Pohonnou jednotkou nového auta by se měl stát litrový tříválec, který Ford hodlá uvést na trh během dvou následujících let. Nový levný model je součástí globální strategie One Ford. V jejím rámci se automobilka snaží vyvíjet modely, které svým zaměřením vyhovují co nejširšímu spektru trhů.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.