Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford chce prorazit v Rusku s focusy ze Vsevolžsku

  16:38aktualizováno  16:38
MOSKVA - Především cenou vozidel vyrobených v novém závodě ve Vsevolžsku poblíž Petrohradu chce prorazit na ruském trhu automobilka Ford Motor. Základní verze v Rusku vyrobeného modelu Ford Focus by podle sdělení zástupců firmy měla přijít na 10.900 dolarů. To je o 2000 až 3000 dolarů méně, než obdobné modely konkurentů. Americký vůz se tak bude v Rusku prodávat za dosavadní cenu levných korejských a evropských aut.

Výstavba závodu ve Vsevolžsku v Leningradské oblasti, do které výrobce investoval 150 miliónů dolarů, začala před dvěma lety. Oficiální uvedení do provozu se plánuje příští týden. Vedení automobilky oznámilo, že jde o první automobilový závod v Rusku plně kontrolovaný západním kapitálem. Prozatím se plánuje
výroba 25.000 automobilů ročně. V budoucnu by kapacita závodu mohla dosáhnout až 100.000 kusů za rok. Bude prý schopen vyrábět všechny modely fordu včetně mikrobusů a terénních vozidel. 

    Ford v prodeji vozidel v Rusku dosud značně zaostával za svými konkurenty. Podle deníku Vědomosti loni prodal 2335 aut všech modelů, zatímco Škoda 2924 a Renault 3000 kusů. Podíl Fordu na ruském trhu je zhruba sedm procent. Do roku 2005 by jej chtěl zvýšit na 8,5 procenta.

Základní verze vozidla Ford Focus bude vybavena motorem 1,6 l a posilovačem řízení. Jeho cena však bude výhodnější, než například u Škody Octavie. Její základně verze s motorem 1,6 l přijde v Rusku minimálně na 16.200 dolarů. Také vozidla dalších firem podobné třídy jsou dražší. Například Peugeot 307 XR se
stejným motorem přijde na 13.857 dolarů, Renault Megane na 13.500 a Toyota Corolla stojí od 15.900 dolarů. 

Mimo základní verze se ve Vsevolžsku bude vyrábět také model s dvoulitrovým motorem. Prodávat se ale "ruské" fordy začnou teprve poté, co bude vyprodána dosud dovezená zásoba vozidel. Prodejci tvrdí, že jich v Rusku zbývá jen asi 30 kusů. 

 Rusové si budou moci kupovat "domácí" ford také na leasing. Firma se dohodla s několika bankami, jež budou v rámci programu Ford-kredit poskytovat úvěr na 2,5 roku s úroky do deseti procent. Nyní banky poskytují úvěr s úroky kolem 15 procent. 

Představitelé automobilky očekávají velký zájem o nové vozy a věří, že přetáhnou na svou stranu nejen dosavadní zájemce o podobné západní modely, ale také spotřebitele, kteří volili 10. model automobilky AvtoVAZ. Jeho cena se pohybuje kolem 6000 až 7000 dolarů.

Někteří konkurenti však vidí perspektivy Fordu poměrně skepticky. Cena nad psychologickou hranicí 10.000 dolarů bude podle nich pro ruského zákazníka určitou bariérou. Soudí, že člověk, který se rozhodne zaplatit za své auto 10.000 dolarů, chce také klimatizaci, ABS a airbagy. To se v základní verzi fokusu nepředpokládá. 

Česká automobilka Škoda a.s. také plánovala postavení svého závodu v Rusku. V roce 1998 bylo předběžně dohodnuto, že nová továrna vznikne v Iževsku. Z toho však sešlo a později se zvažovala některá další místa, včetně Leningradské oblasti. Nic konkrétního se však nepřipravuje a v současné době Škoda nemá v Rusku ani stálé zastoupení. 

Autor:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.