Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Club Coupé z roku 1949 měl českou premiéru v Ostravě

aktualizováno 
Na milovníky historických automobilů v Ostravě čekala skutečná lahůdka. Na výstavě Motoršou 2009 byl české veřejnosti poprvé představen americký Ford Club Coupé z roku 1949. Podle ostravského sběratele Iva Kunetka je to v tuzemsku zatím jediný model se speciální úpravou, po níž z původního vozu zůstala jen část karoserie a interiér.

Ford Club Coupé z roku 1949 (vlevo) a Buick Super Sedanette Coupé | foto: ČTK

Vůz se speciální úpravou Custom Led Sled hledal Kunetek několik let, nakonec ho našel přes internet a do Česka přivezl loni v listopadu.

"V roce 2000 byl ve Spojených státech upraven tak, že má vše nové kromě karoserie a interiéru. Vše je slité barvou, žádné lišty, kliky ani vstup do nádrže, který je schovaný v kufru," popsal Kunetek.

V padesátých letech minulého století byl podle něj tento model fordu ve své původní podobě velmi oblíbený v amerických rodinách. "Ve své době to bylo lidové auto, kterého se vyrobilo na 300 000 kusů," řekl. O 60 let později se z něho stal vzácný automobil, jehož cena se po speciálních úpravách šplhá v USA nahoru v řádech desítek tisíc amerických dolarů.

Čokoládově hnědý Ford Club Coupé je nejstarším vozem v Kunetkově sbírce amerických automobilů. V jeho interiéru, který má specifickou vůni vozů z poloviny minulého století, nesmí chybět dvě zavěšené hrací kostky z plyše.

"Tradiční symbol svobodného života. Hodíte a čekáte, co padne. Podle toho žijete," vysvětlil člen Klubu přátel US Cars.

Klub sdružující milovníky amerických automobilů existuje v Česku od roku 1998, kdy řada lidí propadla sběratelské vášni, dodal Kunetek. Silnou základnu má klub právě na severní a jižní Moravě, na osm desítek členů vlastní celkem na 150 historických automobilů.

Některé z nich - například vůz značky Buick Super Sedanette Coupé z roku 1949, který je zatím jediný v Česku - si lidé mohli prohlédnout první den letošního 13. ročníku přehlídky Motoršou. Letos se v Ostravě představily vozy 19 automobilek, osm značek motocyklů, čtyři značky obytných vozů a karavanů i dvě formule.

Motoršou 2009
Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.