Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na parádní Ford Vertrek se už těší Amerika, evropská kariéra je nejistá

aktualizováno 
Ford představil na autosalonu v Detroitu studii Vertrek. Je to kompaktní SUV vycházející ze současného Fordu Kuga. Studie ukazuje, jak bude vypadat nástupce amerického modelu Escape, ale také možná nová generace kugy, kterou známe i v Evropě.

Ford Vertrek | foto: Ford Motor Company

Ford Kuga se prodává teprve od roku 2008, a tak má ještě několik let života před sebou. Studie Vertrek na detroitském autosalonu tak není bezprostředním předobrazem přicházejícího nástupce. Může se jím ale stát v horizontu několika let, nebo také může naznačovat ambice Fordu doplnit kugu v nabídce dalším modelem.

jazykový koutek

vetrek = odjezd (holandsky)

Vertrek je totiž asi o deset centimetrů delší než 444centimetrová kuga. Primárně je předobrazem nástupce stávajícího amerického kompaktního SUV Escape. Ten by mohl vůz vycházející ze studie Vertrek nahradit už v příštím roce. Detroitská studie by také mohla být předobrazem faceliftu kugy a případně by nový americký model mohl kugu doplnit jako větší SUV. Šlo by tedy o podobný přístup jako u modelů C-Max a Grand C-Max. Vertrek používá novou platformu C-segmentu, kterou najdeme v novém focusu a právě dvojici C-Maxů.

Koncept na autosalonu pohání motor 1.6 EcoBoost, který je spřažen se Stop-Start systémem. Ford také dodává, že pod přední kapotou může být zabudován vylepšený motor 2.0 TDCi, s kterým se počítá pro evropské trhy. Samozřejmostí je ve všech případech šestistupňová převodovka, která se má do roku 2013 stát standardem ve všech amerických fordech.

Vertrek je také vybaven mikrohybridním systémem, kdy alternátor pomáhá při brzdění dobíjet baterii. Získanou elektrickou energii může použít pro pohon elektrických zařízení ve chvíli, kdy systém stop-start vypne motor.

Časopis Autoweek vyhodnotil vertrek jako nejlepší koncept letošního detroitského autosalonu. Vůz je přitom velmi blízký sériové výrobě a všechny zmíněné technologie se jistě objeví v prodejní variantě. V USA je její příchod jistý, na evropský model si možná počkáme o něco déle.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.