Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fešný americký drsňák Ford Edge dorazí do Evropy

aktualizováno 
V první generaci čistě americký model Edge se v druhé chystané generaci podívá do celého světa včetně Evropy. Zajímavě tvarované SUV s možností pohonu všech kol se již ukázal jako koncept. Sériové provedení by se ovšem už nemělo příliš odlišovat.

Ford Edge Concept | foto: Ford

Z pětice SUV Fordu na americkém trhu je Edge druhým nejmenším po modelu Escape, což je dvojče evropské Kugy. Současný edge je v nabídce automobilky od roku 2006 a před třemi lety prošel faceliftem. Na americké poměry je první generace rozměrově vcelku střídmý vůz. A i design by byl bez problémů akceptovatelný i v Evropě. Přesto se první generace auta mimo USA oficiální cestou nedostala.

Fotogalerie

Ta druhá už ano, a to rovnou na několik dalších kontinentů. Nový edge se tak stane dalším globálním modelem Fordu. Zahájení prodeje zatím není přesně stanoveno, pravděpodobně se tak stane v průběhu příštího roku, a to nejprve v USA.

Na jednotlivých trzích bude novinka hrát rozdílnou roli. V Evropě to bude největší SUV v nabídce. Rozměry zatím nejsou známé, ale už současná generace edge je o 15 centimetrů delší než kuga. V USA naopak bude stále patřit mezi kompaktní SUV.

Může se hodit

Chcete kupovat auto a oblíbili jste si značku Ford? Vyberte si v klidu domova vůz této značky na Automodul.cz.

Design konceptu se vzdáleně drží linek jedničky, celkový vzhled je však velmi moderní a navazuje na design jiných aktuálních modelů Fordu. Dominantní je velmi mohutná přední maska s úzkými světlomety. To je prvek, který si novinka bere od předchůdce, jen to dělá trochu jinak. Současný edge má masku zasahující hluboko do nárazníku, nový model ji má nižší a uprostřed se rozšiřující.

Vyloženě sportovní střih má zadní část auta. Výrazně se svažující záď asi nebude ideálem pro nákladní prostor, ale vypadá dobře a odlehčuje mohutnou stavbu auta. Zadní světla jsou horizontálně orientovaná, což je mimochodem přesně opačně než u současné verze. Jsou podobně úzká jako přední a navíc je propojuje linka pod zadním sklem.

Ford Edge Concept

Boční linie auta jsou velmi čisté. Oproti mnohým konkurentům, kteří sázejí na boky aut jednu křivku vedle druhé, je nový edge jak z jiné doby. Ale sluší mu to. Ponton je tak akorát vysoký a odlehčuje ho prolis vedoucí k zadním světlům. Prosklení je vcelku bohaté a především velikost zadního skla je na dnešní dobu až abnormálně velká. O to lépe ovšem bude z auta vidět. Nikterak dramaticky velký není ani zadní sloupek karoserie.

Stejně jako vnější tvary vypadá i interiér, že by se do představení sériové výroby nemusel výrazněji měnit. Asi se sice nedočkáme bohatého koženého čalounění včetně přístrojové desky, ale jinak je na zvyklosti konceptů interiér velmi střídmě střižený a je i docela povedený.

Je vidět, že to jde i bez výstřelků. Palubní deska je rozvržená tradičně, středovému tunelu dominuje velký multimediální displej a hladká plocha s ovládacími tlačítky s decentním podsvícením. Pro cestující vzadu vystrojil Ford koncept několika displeji, nejméně sériově vypadá ten, který je integrovaný do loketní opěrky.

Ford Edge Concept

O motorech se Ford vůbec nezmiňuje, ostatně v Evropě jistě bude jejich paleta velmi odlišná od nabídky v USA a v jiných částech světa. Očekávat tak můžeme obvyklé agregáty od přeplňovaných maloobjemových zážehových jednotek po diesely. Možná se i edge dočká litrového tříválce Ecoboost, který je plánován i pro nové mondeo.

Nízkou spotřebu mají vedle úsporných (alespoň papírově) agregátů zajistit i některé další drobnosti, jako jsou třeba aktivní lamely v masce chladiče a v nárazníku. Koncept se předvádí s celou paletou podpůrných systémů včetně automatického parkování.

Jelikož sériovou podobu auta Ford zatím nepředstavil, tak o ceně můžeme zatím jen spekulovat. Jistě bude výše než u kugy. U současné generace je v případě základních verzí edge o šest tisíc dolarů (asi 120 tisíc korun) dražší než escape (americké jméno pro kugu).

Cena edge startuje na 28 tisících dolarů (v přepočtu na 560 ticíc korun bez lokální daně). Ale evropské ceny jsou obvykle poněkud jinde než ty americké. Pro srovnání: kuga v Česku začíná na 580 tisících korun, přepočet americké základní ceny je 455 tisíc korun. Hrubým odhadem by tak edge mohl v Evropě začínat zhruba na částce 700 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.