Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Ford v nesnázích. Razantní změny naplánoval hlavně do Evropy

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností, stále je s ním náramné svezení. Letos dorazila čtvrtá generace, která chce po 16 milionech prodaných Focusech úspěch zopakovat. Ford se naparuje, že to je nejlepší auto, které kdy vyrobil. Je to však trochu křeč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VO

V21í61t 55O88ž30a81n70a

12. 9. 2018 8:02

Bez elektromobilu nabídce jsou do 5 let mrtví.

0 0
možnosti
MD

Já na Ford nemůžu dopustit, je fakt, že mám 13 let benzínovou starou atmosféru Mondeo 1.8 (92kW), auto má najeto 160t a zatím jsem měnil jenom kapaliny, brzdové obložení, žárovky a pomalu mi odchází spojka. Auto vypadá jako nové z fabriky, nikde žádné tuctové plasty a vrzání za jízdy. Do žádného dieselu ani turb se mi moc chodit nechce, takže ho budu pěstovat dál, co to dá navzdory zvyšování průměrného věku vozového parku v ČR - nevidím totiž důvod kupovat nový šunty. Slyšel jsem, že Ecoboosty jsou velmi dobré motory, ale zatím s nimi nebyla zkušenost, tak se do nich nikdo nehrne. Osobně bych ale do nových Mondeí nešel, už model 2007 byla hrozná obluda s poloměrem otáčení přes 12m. Nechápu, že si někdo může libovat v takových velkých obludách (např. nový Superb je fakt obludnej hnus).

0 0
možnosti
DS

Mě se vždycky líbila ta generace s oválem v masce. Designově geniální, přitom aerodynamické a přes váhu auta, když se rozjede, tak pak už jenom stačí udržovat rychlost a má poměrně nízkou spotřebu i díky nízkému vnitřnímu tření součástek - prostě loď na daleké cesty. Sestra to má a je s tím navýsost spokojená. Samozřejmě jedna věc je mít dvacet let staré auto, ale zase na druhou stranu, pořád to jde snadno servisovat a dobře slouží.

1 0
možnosti
TV

Od Fordu jsem odešel. Prostě nechci diesel , nebo tříhrnek. Dříve jsem se ve Fordu cítil dobře. Dnes už nic moc. Kouzlo se vytratilo. Poslední FF jsem ještě nezkoušel. Ale mají pouze tříhrnek u benzínu. Mondeo taky nic moc. Jako fordista jsem poslední dobou zklamán.

0 0
možnosti
JS

ale zato v Mustangu dostaneš V8 ;-)

0 0
možnosti
ŠF

Mondeo je výborný vůz, a držák. Nedám na něj dopustit. A to jsem během své životní pouti vystřídal asi 5 různých značek.

1 0
možnosti
AK

Copak je to ten “hamburgerovity American”??? Mohla by to idnes objasnit?

0 0
možnosti
TL

Hlavně je vidět rozdíl mezi Evropou a USA. O problémech Fordu se mluví už dlouho protože hodnota akcií neustále klesá a akciový trh je v USA velké téma. Je to v podstatě obraz ekonomiky na desítky let dopředu. To že VW a Evropské automobilky mají úplně stejné problémy a jejich akcie jsou na tom ještě hůř nikoho nezajímá protože Evropa má přece sociální stát.

1 1
možnosti
JS

no nevím ale silně pochybuji, že akciový trh je obraz ekonomiky na desítky let dopředu. Dnes je jakože vše OK všichni nakupují akcie stoupají a během několika dní je všechno jinak......

1 0
možnosti
JJ

Má zkušenost s Fordem?

Před třemi lety jsme si objednali Mustanga GT. Čekali jsme 9 měsíců na dodání. Z výroby přišlo auto poškrábané. U pantu řidičových dveří velké škrábance. Naštěstí to není zvenku vidět. Prodejce mi nabízel přelakování části auta. Díly karoserie vůbec nelícovaly. Krytka zámku dveří byla v úplně jiném odstínu než zbytek auta. Po půl roce začaly blbě svítit projekční LEDky ze zpětných zrcátek. Od výroby nefungovalo vyhřívání sedadla řidiče. U kabria se špatně vysouvalo zadní okýnko. V létě se mu muselo pomáhat ručně. Před koncem záruky "odešel" motor. Bylo to na odtah. Naštěstí to prý byly jen 3 zničené svíčky. Údajně motoru vadí krátké starty, kdy nastartujete, vyjedete z garáže a motor vypnete. Párkrát to uděláte a máte zaděláno na průšvih. Potom si musíte dát pozor na interval výměny oleje. Počítejte s tím, že Vás bude počítač upozorňovat už tak po cca 5-6 tisíci km. A co mě ještě štve a to hodně jsou vibrace od motoru. Přijímací technik tvrdil, že je to prý OK. Že prý je to osmiválec s velkým objemem a že co bych chtěl. Seděl jsem v jiném kuse a ten předl krásně bez vibrací.

Ještě jsem si vzpomněl, že občas se auto nějak nechce rozjet. Absolutně nevím proč. Nějak nefunguje automat. Na to by žádný servis u nás nepřišel proč, protože se to projevilo zatím tak 10x. To by tam to auto muselo stát x týdnů, aby na něco přišli.

Synův známý si pořídil faceliftovanou novější verzi a prý už byl v servise taky. Prý mu odešlo nějaké čidlo na výfuku.

A zkušenost se servisem v Ostravě? Auto v záruce. Přijímací technici se k Vám chovají jako k póvlu, co je obtěžuje. Nezapomněli mě upozornit na to, že se auta můžu dočkat třeba i až za půl roku, kdyby bylo něco vážnějšího s motorem. Žádný náhradní vůz, nic. Takže na vlastní náklady jsem raději auto odtahovkou převezl skoro 400km do Prahy. Tam ho dali dohromady za pár dní. Vibrace od motoru přetrvávají a převodovka při rozjezdu občas stávkuje.

5 0
možnosti
JS

Silnější vibrace u V8 ukazují na nějaký dost zásadní problém.

1 0
možnosti
TK

Kdyby dali do Flexu mensi motor a dali ho na nas trh, tak bych ho uz davno mel... :( Ale zivit 3.5 V6 ...

0 1
možnosti
MH

Ford ma dobre vyrobky, ale neumi je prodavat. Takze pro zvyseni zisku bude namisto podpory prodeje ...voila...vyrabet min;-)

3 0
možnosti
OU
KV

Článěk na mě působí, že Ford by chtěl více peněz z každého prodaného auta, což je sice pěkný ideál, prakticky to však nemůže fungovat. Lidé si kupují to, co si můžou dovolit koupit – Fiesty, Focusy, C-MAXy. S-MAX, MONDEO a EDGE jsou nádherné vozy, ale obětovat 1 milion Kč jen za přesun z místa A do místa B s potřebou pravidelného zrychlení z 50 na 95, a z 80 na 133 km/h a prosvištění zatáček při plné hmotnosti, to si prostě většina lidí nemůže dovolit.

A taky mi chybí pár tiskových zpráv o spolehlivosti tříválců, žádných svolávacích akcích a tak podobně: „ ... tříválec od FORDu, vyrobený v roce 2011 a provozovaný ve Fiestě na severu Norska, má najeto 200 tisíc km, je řádně servisovaný a těší se stálému zdraví. S přáním dalších 200 tisíc km bez nehod bychom mu rádi zahráli pěknou písničku ...“

Naděje umírá poslední, snad se z toho FORD dostane bez ztráty zákazníků.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...