Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta 1.6: malý ďábel

  21:13aktualizováno  21:13
Dříve velmi populární vůz Ford Fiesta ze svého lesku hodně ztratil díky nepříliš zdařilé předposlední generaci. Na výsluní jej má vrátit model poslední generace, který se v České republice prodává od loňského roku. K tomu mu má dopomoci moderní design, velký vnitřní prostor a kvalitní jízdní vlastnosti.

hodnocení iDNES 4/5

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Fiesta se vyrábí jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback a je stejně jako ostatní modely Fordu vyvedena v New Edge designu. Oblý tvar karoserie oživují ostré hrany, dávající vozu sportovní výraz, který ještě podtrhují mohutné lemy blatníků.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit
na www.automodul.cz

Při pohledu zepředu nejvíc zaujmou velké světlomety a především atypicky tvarovaná mlhová světla. Zadní části automobilu dominují koncové svítilny umístěné v C sloupcích karoserie. Stylisticky výrazným prvkem karoserie malého Fordu je také masivní přední a zadní nárazník v barvě vozu.

Testovaný třídveřový automobil je vybaven nejsilnějším motorem z nabídky o objemu 1,6 litru a výkonu rovných 100 koní. Designérsky zdařilý vůz ještě vylepšují ráfky z lehkých slitin.

INTERIÉR A KUFR
Interiér vozu je vyveden v kombinaci šedé a černé barvy. Přístrojová deska s černou horní a šedou spodní částí je vyrobena výhradně z tvrdých plastů. Samotné pracoviště řidiče sází více na ergonomii než na efekt, což potvrzuje nejen vhodné rozmístění jednotlivých ovladačů, ale i skvěle padnoucí volant obšitý kůží.

Ten je nastavitelný výškově i podélně a jeho hlavní devizou je silný věnec vhodného průměru. Více pozornosti vývojářů by si zasloužila gumová manžeta řadicí páky ("vzor Ikarus"), která moc parády nenadělá.

Pětimístný automobil poskytuje nad očekávání prostorný interiér, avšak dostatek prostoru nabídne pouze čtveřici cestujících.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.