Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta: favorit žen a šetřilů

  16:24aktualizováno  16:24
Při drahotě benzinu, pojištění a provozních nákladů vůbec v uplynulém roce na zdejším trhu ojetin značně vzrostly akcie malých automobilů. Těží z toho i Ford Fiesta, který je zvláště ve svých slabších a obyčejnějších benzinových verzích celkově nenáročný a k tomu v mladších provedeních také - pokud se týká komfortu a jízdních vlastností - lepší než nejeden konkurent. Proto se v pětidveřových modelech těší značnému zájmu hlavně v mladších rodinách, zatímco třídveřová provedení preferují ženy a kupci, kteří shánějí druhý vůz do rodiny.
Ford Fiesta

Ford Fiesta | foto: FOTO - AAA Auto Praha

Malý ford měl premiéru v roce 1976 a v první generaci, která skončila ročníkem 1982, dnes už jakožto vysloužilec většinou nestojí za pozornost. Také fiesty z let 1983 až 1989 se zakulaceným předkem jsou často hodně korodované a obvykle se za ně platí do 25 tisíc korun. "Maximální obezřetnost je v těchto případech namístě. Pro auta ve špatném technickém stavu se nevyplatí kupovat drahé náhradní díly ve značkových servisech a vrakoviště vždy neposkytnou to, co je potřeba. Proto motoristovi, který je omezen ve financích, doporučuji v dané cenové relaci raději Škodu 120 z druhé poloviny osmdesátých let," radí Jiří Macoun z bazaru AAA Auto Praha. Naopak vřele obchodníci s ojetinami doporučují fiesty druhé - celkově zakulacené - generace od ročníku 1989 a zejména třetí generace od ročníku 1996. První ze starších stojí v obyčejném třídveřovém provedení a s motorem 1.1 nebo 1.4 od 55 tisíc. Za velmi žádanou pětidveřovou karosérii se připlácí zhruba deset tisíc a za diesel 1.8 dalších 15 tisíc korun. Ford Fiesta třetí generace začíná ve třídveřovém provedení cenou na 130 tisících a po 15 tisících korun zvedá hodnotu pět dveří stejně jako naftový motor. Kromě už zmíněné hospodárnosti (například třídveřový diesel 1.8 se ve spojení s lehkou nohou spokojí i se čtyřmi litry nafty na 100 kilometrů) a solidních jízdních vlastností patří k přednostem Fordu Fiesta kvalitní výrobní zpracování a u poslední generace také dobrá antikorozní ochrana i živé, a přitom poměrně úsporné benzinové motory. Za přednost lze v případě starší ojetiny považovat fakt, že auta nejsou prošpikována elektronikou, která po letech mnohdy náročné služby zlobívá. Při koupi starší fiesty se doporučuje důkladná kontrola a ještě lépe výměna rozvodového řemene, který je náchylný k přetržení. Problémy bývají zejména u vozů do ročníku výroby 1989 s korozí, novější i starší verze mívají potíže s účinností i trvanlivostí brzd. Pozornost by měl kupec či novopečený majitel jeté fiesty věnovat také zavěšení kol, korodujícím světlometům a výfuku stejně jako často poškozeným manžetám předních poloos. U motorů odcházejí vačkové hřídele, dieselové pohony jsou hlučnější, hlučný bývá celý vůz při jízdě na nerovných městských silnicích. V hodnocení německého TÜV klesla fiesta do podprůměru. Fiesta může mít benzinový či dieselový motor od 1.1 do 1.8 o výkonech od 37 do 96 kilowattů (50 až 130 koní). Výhodu mají diesely 1.8, za které se platí nižší povinné ručení než za výkonově zhruba srovnatelné konkurenční a více rozšířené motory 1.9 D.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Fiesta  
Vyberte již dnes! www.automodul.cz

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pětidveřový Ford Fiesta 1.3 ročníku 1995 stojí na trhu ojetin zhruba 120 tisíc korun a největší srovnatelnou a stejně starou konkurenci mu tvoří Fiat Punto 1.2 za 130 tisíc, Opel Corsa 1.4 za 135 tisíc, Renault Clio 1.2 za 130 tisíc, Volkswagen Polo 1.1 za 160 tisíc, Peugeot 106 za 130 tisíc, pouze třídveřový Mitsubishi Colt za 130 tisíc a čtyřdveřová Mazda 121 za 130 tisíc korun. "Z dané nabídky není Ford Fiesta špatným řešením. Je poměrně hospodárný a nenáročný, čímž plní to hlavní, co se od malého auta očekává," říká svůj názor Jiří Macoun, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Za další přednost považuji dostupný servis i náhradní díly a k tomu všemu fiesta je - na rozdíl třeba od francouzských či japonských aut - relativně jednoduchá, takže si na ní může zručnější řidič pořád ještě leccos udělat sám. Kvalitnější sice také jako ojetina bude pravděpodobně Volkswagen Polo, ovšem je o dost - o čtvrtinu ceny srovnatelné fiesty - dražší. Tento rozdíl bývá pro zájemce o malá auta obvykle důležitý. A navíc: polo - ostatně jako každý volkswagen - mimořádně zajímá zloděje, a motorista, který disponuje sto dvaceti tisíci korunami, většinou nemá na garáž."

PLUSY

- hospodárnost, nenáročnost
- solidní jízdní vlastnosti
- víc komfortu než nejedna konkurence
- jednoduchost
- dostupný servis a náhradní díly
- zájem na trhu ojetin
- úsporné (ale hlučné) dieselové motory

MINUSY

- koroze u starších modelů (hlavně do roku 1989)
- horší ovládání vozů bez posilovače řízení
- neseřiditelná poloha volantu
- méně prostoru na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru
- potíže s účinností a trvanlivostí brzd
- předčasně korodující či praskající výfuk
- závady vačky motoru - hluk na nerovné silnici


Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.