Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta je krásnější a pohodlnější

aktualizováno 
Jestli o nějakém autě platí, že ho prodává design, tak o nové fiestě to bude platit dvojnásob.

Ford Fiesta | foto: Ford

Jaký je nový malý ford na silnici, jsme zjišťovali při jízdních testech v italském Toskánsku.
 
Zapomeňte na vzhled současné fiesty. Teď je tu auto, které byste jako jejího "následovníka" nepoznali ani náhodou. Někomu se po decentním vzhledu možná bude stýskat, ale nedá se nic dělat.

Design, kterému u fordu říkají kinetický, po modelu mondeo dostala i fiesta. Oproti té současné je novinka více zaměřená na ženy. Řízením, nastavením podvozku a hlavně designem. Že se bude líbit, o tom vůbec nepochybuju.

Ford Fiesta

Méně sportovní, ale pohodlnější jízda
Fordy bývají auta s poměrně tvrdým podvozkem a tuhým řízením. Taková německá klasika. Fiesta ale působí jinak. Má měkčí podvozek, který měl při ostré jízdě na zatáčkovitých silnicích občas snahu dostávat auto směrem k příkopu či do protisměru.

Na druhou stranu dobře tlumil těch pár děr, jimiž jsme na silnicích v okolí Sieny projeli. Podobné je to i s nastavením posilovače řízení. Ve městě se možnost snadného otáčení volantem třeba při parkování hodí, při jízdě po okreskách bych ale od kol uvítal lepší zpětnou odezvu. Tyto dvě věci sportovně naladěný řidič nové fiestě vytkne, ale je potřeba si uvědomit, že je to auto do města, kde svému řidiči nabídne větší pohodlí.
 
Snad se neokouká
A teď to nejzásadnější - naprosto nový design. Se starou fiestou nemá nic společného. Na autě skoro nenajdete nějakou delší rovnou linku. Všechny části auta na sebe plynule navazují. Žádné velké zlomy mezi kapotou, čelním sklem a střechou. Jako kdybyste vzali tužku, udělali oblouk a tím vlastně nakreslili hlavní linii celého vozu. Jednoduché, aerodynamické a podle mě i líbivé.

Ford Fiesta

Designéři fordu mluví o letící kulce. Nová fiesta tak vypadá sportovně a především díky vyklenutým blatníkům i agresivně... Tohle auto prostě není nudné ani náhodou. Řekl bych, že je to jeden z největších designérských "odvazů" poslední doby. Otázkou je, jestli se brzy neokouká.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford Fiesta můžete koupit na www.automodul.cz

Pomalu svažitá střecha navíc způsobuje to, že fiesta vypadá jako malé rodinné auto z kategorie MPV. Obzvlášť to platí pro pětidveřovou variantu. A i díky tomu je hodně prostorná. Když do auta nasednou čtyři dospělí chlapi, trpět nebudou. Ani prostorem pro nohy, ani nad hlavou. Samozřejmě praktičtější v tomto ohledu je pětidvéřová verze. Dostat se dozadu u třídveřového modelu znamená předvést přece jen pár gymnastických cviků.
 
Uvnitř trochu vesmír
Ta pravá show ale přichází, když otevřete dveře a nastoupíte. Středová konzola si najde své oddané fanoušky se zálibou v seriálu Star Trek, nebo zaryté odpůrce, kteří při jejím popisu nebudou chodit daleko pro označení "levný mobil z vietnamské tržnice". Záleží na každém.

Já jsem byl zpočátku ve druhé skupině, tedy docela zarytý odpůrce. Po dvou dnech ježdění jsem si ale uvědomil, že to, co mě na fotografiích štvalo, ve skutečnosti vůbec neřeším. Prostě to je něco jiného. A vzhledem k tomu, že tlačítka na ovládání klimatizace, ventilace nebo autorádia jsou přehledně uspořádaná, jsem ochotný vzít tuhle extravaganci na milost.

Ford Fiesta

Ještě je ale důležité dobře sladit barvy palubní desky a potahů sedadel. Jedno z testovacích aut mělo "palubku" v modré barvě a to bych vám vážně nepřál. Nejlepší dojem ve mně zanechalo použití tmavě fialové. Decentní a elegantní barva trochu tlumila tu vesmírnou show. Pokud jde o materiály v interiéru, není fordu co vytknout. Na levné plasty tady nenarazíte.
 
Do dveří dáte velké "petky"
U malých aut, kde prostoru nebývá nazbyt, je řešení odkládacích ploch dvojnásob důležité. U fiesty jsem neměl pocit, že bych si neměl kam dát klíče, telefon, peněženku a ještě odložit třeba cédéčko. Super jsou kapsy ve dveřích, kam se vejde jedenapůllitrová láhev. Objem kufru odpovídá této třídě - 295 litrů je standardem. Třeba fabia má o pět litrů víc.

Ford Fiesta

U novinky se také zapracovalo na bezpečnosti. V nabídce je až sedm airbagů včetně kolenního, což v této třídě není obvyklé. V základní verzi budou dva čelní a dva boční. Roli určitě bude hrát i to, že více než 55 procent skeletu karoserie je vyrobeno ze zesílené oceli. Tuhost je tak oproti současnému modelu lepší asi od deset procent. Použití pevnějších materiálů ovšem neznamená, že by fiesta, která se od té nynější rozměrově prakticky neliší, přibrala i desítky kilogramů navíc. Naopak je lehčí o čtyřicet kilogramů.
 
Jízda se svižným motorem
Rozjetí předchází jeden sympatický detail - nestartuje se klíčkem, ale stiskem tlačítka s nápisem Power. Ovšem jen u vyšších výbavových verzí. V základu dostanete klasický klíček.

Ford Fiesta

Na jízdní testy jsme měli k dispozici vůz s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 88 kilowattů. Tato síla si s autem dokáže poradit bez problémů a hluk od motoru ani při akceleraci nijak neruší. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo osmi litrů na sto kilometrů.

Až při návratu domů jsme ale zjistili, že tento motor prozatím nebude v nabídce českých prodejců. Vybírat tak bude potřeba mezi základním motorem o objemu 1,25 litru se dvěma výkony (44 a 60 kW) a "jednačtyřkou" s výkonem 71 kilowattů. Kdo bude chtít jezdit na naftu, vybere si mezi motory 1.4 TDCi (50 kW) a 1.6 TDCi (66 kW).

Nový Ford Fiesta se začne prodávat začátkem listopadu. Cena by měla odpovídat konkurenci, takže se dá čekat start někde okolo dvou set padesáti tisíc korun.

Ford Fiesta v číslech
základní motor Duratec 1,25 l
max. výkon 44 kW/ 60 koní
zrychlení (0-100 km/h) 16,9 s
max. rychlost 152 km/h
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3950 x 1722 x 1481 x 2489
objem kufru 295 l
cena nebyla stanovena





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.