Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta: pozor na korozi starých vozů

  22:47aktualizováno  22:47
7. 4. 1999 - Malý model Fiesta je po typech Escort a Sierra třetím nejrozšířenějším reprezentantem automobilky Ford na zdejších silnicích. To je znát i na trhu ojetin: konfekční, leč mezi motoristy oblíbenou Fiestu má v nabídce kdejaký bazar, v inzertních rubrikách lze snadno a podle libosti najít nepřeberný výběr vozů všech tří dosavadních generací. Hůř se shání pětidveřové verze.

Ford Fiesta měl premiéru v roce 1976 a v první generaci s různými úpravami vydržel ve výrobě firmy v německém Kolíně nad Rýnem do roku 1989. Nejstarší vozy jsou k mání za částky od dvaceti tisíc korun, auta ze závěru osmdesátých let stojí kolem šedesáti tisíc. Druhá, zakulacená generace z období do poloviny devadesátých let žádá od sedmdesáti do zhruba sto třiceti tisíc korun v posledních a zachovalých či dieselových exemplářích. Současné typy, které poprvé vyjely v roce 1995, jsou za ceny od sto padesáti tisíc korun.
Před koupí nejstarších Fiest však odborníci varují: obvykle bývají zle korodované a hlučné motory. Byť vydrží v měřítkách malých vozů relativně dlouho, tedy až 250 tisíc kilometrů, většinou přesluhují. Rizikem je u zmíněných aut sázka na diesel. Ten sice mívá příznivou spotřebu kolem pěti litrů, ale už od 150 tisíc kilometrů s ním často bývají potíže. Jen naivka si může myslet, že výrobky ze sedmdesátých a osmdesátých let původem ze západní Evropy zmíněnou porci ještě nedostaly.
Technici z německého TÜV konstatují, že Fiesty od deseti roků stáří nadprůměrně korodují v nosných částech a touto nebezpečnou bolestí trpí přes dvacet procent jedenáctiletých vozů. Nelichotivý výsledek je těžce pod průměrem srovnatelných aut - těch je podle zjištění TÜV rezavých v nosných dílech jen sedm procent. K dalším slabším místům starých Fiest patří řízení, zavěšení předních kol a ruční brzda, která působí nerovnoměrně. Závady bývají i v účinnosti předních nožních brzd.
Ford Fiesta je tedy zpravidla hoden vážnějšího zájmu až od druhé generace, od ročníku výroby 1989. I v těchto případech je ale třeba sledovat kvalitu řízení a zavěšení kol, počítat lze s korodujícím či praskajícím výfukem. V provozu mohou zaskočit závady vodního čerpadla a zapalování. Naopak brzdy bývají u malých Fordů z devadesátých let tradičně bez problémů. Model současné generace od roku výroby 1995 zatím sklízí chválu co do kvality, bezpečnosti i pohodlí.
Prakticky řešená karoserie a solidní jízdní vlastnosti - to jsou přednosti Fordů Fiesta vlastně v celé jejich třiadvacetileté historii. Bohatá je i nabídka benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,0 do 1,8 litru o výkonech od 33 do 96 kW.

Ceny některých náhradních dílů (Kč)

díl

vůz první generace

vůz druhé generace

přední blatník

2013

3965

přední nárazník

3623

5185

přední světlomet

2257

3477

alternátor

6832

4880 až 7000

chladič

2867

4941

Poznámka: za tyto ceny nabízejí součástky oficiální dealeři
Pramen: AUTO MOTO

+ nízké ceny jetých vozů + malé rozměry prakticky řešené karoserie + úsporné dieselové motory - nadprůměrná koroze nosných dílů - závady v zavěšení kol - nedostatky v účinnosti provozních brzd - hlučné motory - nerovnoměrné působení parkovací brzdy

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.