Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta: pozor na korozi starých vozů

  22:47aktualizováno  22:47
7. 4. 1999 - Malý model Fiesta je po typech Escort a Sierra třetím nejrozšířenějším reprezentantem automobilky Ford na zdejších silnicích. To je znát i na trhu ojetin: konfekční, leč mezi motoristy oblíbenou Fiestu má v nabídce kdejaký bazar, v inzertních rubrikách lze snadno a podle libosti najít nepřeberný výběr vozů všech tří dosavadních generací. Hůř se shání pětidveřové verze.

Ford Fiesta měl premiéru v roce 1976 a v první generaci s různými úpravami vydržel ve výrobě firmy v německém Kolíně nad Rýnem do roku 1989. Nejstarší vozy jsou k mání za částky od dvaceti tisíc korun, auta ze závěru osmdesátých let stojí kolem šedesáti tisíc. Druhá, zakulacená generace z období do poloviny devadesátých let žádá od sedmdesáti do zhruba sto třiceti tisíc korun v posledních a zachovalých či dieselových exemplářích. Současné typy, které poprvé vyjely v roce 1995, jsou za ceny od sto padesáti tisíc korun.
Před koupí nejstarších Fiest však odborníci varují: obvykle bývají zle korodované a hlučné motory. Byť vydrží v měřítkách malých vozů relativně dlouho, tedy až 250 tisíc kilometrů, většinou přesluhují. Rizikem je u zmíněných aut sázka na diesel. Ten sice mívá příznivou spotřebu kolem pěti litrů, ale už od 150 tisíc kilometrů s ním často bývají potíže. Jen naivka si může myslet, že výrobky ze sedmdesátých a osmdesátých let původem ze západní Evropy zmíněnou porci ještě nedostaly.
Technici z německého TÜV konstatují, že Fiesty od deseti roků stáří nadprůměrně korodují v nosných částech a touto nebezpečnou bolestí trpí přes dvacet procent jedenáctiletých vozů. Nelichotivý výsledek je těžce pod průměrem srovnatelných aut - těch je podle zjištění TÜV rezavých v nosných dílech jen sedm procent. K dalším slabším místům starých Fiest patří řízení, zavěšení předních kol a ruční brzda, která působí nerovnoměrně. Závady bývají i v účinnosti předních nožních brzd.
Ford Fiesta je tedy zpravidla hoden vážnějšího zájmu až od druhé generace, od ročníku výroby 1989. I v těchto případech je ale třeba sledovat kvalitu řízení a zavěšení kol, počítat lze s korodujícím či praskajícím výfukem. V provozu mohou zaskočit závady vodního čerpadla a zapalování. Naopak brzdy bývají u malých Fordů z devadesátých let tradičně bez problémů. Model současné generace od roku výroby 1995 zatím sklízí chválu co do kvality, bezpečnosti i pohodlí.
Prakticky řešená karoserie a solidní jízdní vlastnosti - to jsou přednosti Fordů Fiesta vlastně v celé jejich třiadvacetileté historii. Bohatá je i nabídka benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,0 do 1,8 litru o výkonech od 33 do 96 kW.

Ceny některých náhradních dílů (Kč)

díl

vůz první generace

vůz druhé generace

přední blatník

2013

3965

přední nárazník

3623

5185

přední světlomet

2257

3477

alternátor

6832

4880 až 7000

chladič

2867

4941

Poznámka: za tyto ceny nabízejí součástky oficiální dealeři
Pramen: AUTO MOTO

+ nízké ceny jetých vozů + malé rozměry prakticky řešené karoserie + úsporné dieselové motory - nadprůměrná koroze nosných dílů - závady v zavěšení kol - nedostatky v účinnosti provozních brzd - hlučné motory - nerovnoměrné působení parkovací brzdy

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Najdete na iDNES.cz