Auto roku České republiky volí porota složená z motoristických novinářů. Letos vybírala 35členná porota z 23 modelů vozů uvedených na trh v roce 2018.
Porota vybírala také v dalších kategoriích: Ekologické auto roku a Technická inovace. V první zvítězil elektromobil Jaguar I-Pace, ve druhé bezpečnostní systém EyeSight od Subaru (jak funguje čtěte zde).
Ford Focus získal titul Auto roku již počtvrté. V minulosti (2012, 2006 a 1999) totiž triumfovaly všechny předchozí generace.
Ford Focus
Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se opět povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace modelu je tu auto, které nadšeného řidiče uhrane. A potěší i toho, kdo chce normální auto pro rodinu, protože různá SUV a z nich odvozené crosovery jsou vesměs na nic. Jak nový Focus jezdí, čtěte zde.
11. dubna 2018 |
Peugeot 508
Francouzský hezoun není jen krásný, také parádně jezdí. Navzdory známému označení 508 jde o úplně jiný vůz, než byl jeho předchůdce. Nová generace je relativně kompaktní, extravagantně stylizovaná a jasně se profiluje jako cestovní vůz se sportovním charakterem. Jak druhá generace Peugeotu 508 jezdí, čtěte zde.
BMW X5
Čtvrtá generace populárního BMW X5 se o vás stará jako žádné jiné auto. Jeden z nejúspěšnějších modelů z Mnichova je prošpikován moderními technologiemi a právě teď vstupuje na český trh. Otevřete ho mobilem, ohřeje vám kávu. Jak jezdí, čtěte tady
Kia Ceed
Ceed je jedním z nejdůležitějších evropských modelů Kie. S novou generací se také upravoval název – Cee’d se mění na Ceed. Nový přepis jména bez apostrofu má být zkratkou pro výraz „Community of Europe, with European Design“, tedy něco jako „pro evropskou veřejnost s evropským designem“. Jak jezdí čtěte zde
Subaru XV
Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy. Čtěte více.
Vyrovnaný soubojKomentář Jiřího Duchoně, zástupce České republiky v mezinárodní anketě Evropské auto roku Jubilejní, 25. ročník ankety Auto roku v České republice přinesl několik novinek. Předně se jejím laureátem po čtyřech letech poprvé nestal vůz značky Škoda; ne že by jej někdo překonal, ale mladoboleslavští tentokrát zkrátka neměli co nasadit. Druhým momentem se stalo tajné hlasování, díky němuž se sice možná volící kolegové redaktoři nyní nemusí obávat uštěpačných narážek ze strany představitelů automobilek, ale podle mě by měl každý z porotců dostat příležitost vyjádřit své hodnocení veřejně a postavit se za ně. V mezinárodní anketě Car of the Year (COTY), v níž zastupují Českou republiku, se již od roku 1963 ve druhém kole hlasuje veřejně a každý porotce musí rozdělení svých bodů mezi finalisty slovně vysvětlit. Potěšilo mě, že v pětici nominovaných byly tři "normální" automobily: Subaru XV je spíše crossover a třídu SUV reprezentovalo pouze BMW X5 (1038 bodů). Je to mimořádně technicky vyspělý vůz, ale není pro každého, takže skončil "až" na třetím místě. Zvítězil nový Ford Focus (1162 bodů): titul Auto roku v České republice tak získaly všechny čtyři dosavadní generace (1999, 2006, 2012, 2019)! Nový Focus skvěle jezdí a do svého segmentu přináší řadu progresivních prvků včetně velkého barevného head-up displeje nebo natáčení světlometů do zatáčky, ale mám trochu pocit, že je to jeden z posledních pokusů o boj evropského Fordu s nezvratitelným osudem. Avantgardně a sebevědomě střižený Peugeot 508 (1059 bodů) se umístil druhý, a kdyby byl již nyní k dispozici také s karoserií kombi a plug-in hybridním pohonem (obé bude představeno až v nadcházejících měsících), klidně mohl pomýšlet na vítězství. Na třetí generaci řady Kia Ceed zbyla "bramborová medaile". Už jen s ohledem na originální a v této třídě naprosto nevídané karosářské provedení shooting-brake nebo znamenitý motor 1.6 T-GDI by se skoro chtělo říci, že nespravedlivě, ale v takto kvalitní konkurenci je mimořádným úspěchem již samotný postup do finále. |