Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus má novou tvář mondea

aktualizováno 
Takzvaný kinetický design nového Fordu Mondeo se rozhodli designéři přiblížit i focusu. Příď je tak nově mohutnější a dospělejší, se zadním hodně skloněným sloupkem se toho moc dělat nedalo, tak alespoň dostal LED diody skládající koncová světla.

Ford Focus | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Případů, kdy nová tvář (nebo také facelift) autu jednoznačně pomůže, moc není. Povětšinou se snaží designéři naroubovat na vyvážené tvary zavedeného modelu novoty za každou cenu, jak to občas dopadne je vidět třeba tady. Facelift Fordu Focus patří k těm vůbec nejpovedenějším.

Nově dostal přední světla, která známe z mondea a nově je uvidíme také na SUV jménem Kuga. Měnilo se ale také na bocích, klikami dveří teď pobíhá výrazný prolis. Do zrcátek se nastěhovaly směrovky a zadní světla dostala novou grafiku a jsou složená z LEDek.

Na pouhé změny tvářičky se ale novoty ve focusí rodině neomezily. Od konce roku bude možné připlatit za dvouspojkovou šestistupňovou převodovku Ford Powershift.

Novinku, která jde proti volkswagenovskému DSGčku, bude možné mít pouze ve verzi s dvoulitrovým turbodieselem 136 koní. Od příštího roku bude také v nabídce c-maxu.

Uvnitř se osvěžený vzhled focusu projevil novou grafikou přístrojovky a červeným osvětlením. Úspěšný ford bude možné startovat tlačítkem stejně jak to umí mondeo. Do nádrže nenatankujete špatné palivo díky speciální konstrukci hrdla nádrže s bezzátkovým vstupem.

Ford Focus

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.