Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus: novinka pro celý svět, na kterou si ještě rok počkáme

  12:00aktualizováno  12:00
Jedna z letošních nejzásadnějších autonovinek se představuje na autosalonu v Detroitu. Významný model z nejprodávanější evropské kategorie vstoupí do prodeje až za rok. Ford Focus třetí generace si ale můžete prohlédnout už teď.

Ford Focus | foto: Ford

Nový focus vyvinuli v evropském centru automobilky v Kolíně nad Rýnem, prodávat se ale bude po celém světě. V Evropě bude chtít zatočit s veleúspěšným VW Golf.

Boční silueta se vrací k legendárnímu prvnímu focusu, který v době svého uvedení v roce 1998 vzbudil velké pozdvižení. Focusáři si ale budou muset zvykat na umístění zadních světel. Lampy ve sloupcích, které dělaly focus focusem, se přestěhovaly do půli zádi, kde je má většina aut.

Platforma nového modelu dá vzniknout celkem deseti modelům Fordu, kterých se v roce 2012 budou po celé zeměkouli prodávat dva miliony.

Ford Focus

Koncem letoška odstartuje výroba nového focusu v Evropě a USA, následně se rozšíří do Číny, Ruska, Afriky a jižní Ameriky. Už příští rok odstartuje v Michiganu výroba plně elektrického focusu, určeného pro severní Ameriku.

V Detroitu se představuje nový focus jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Tyto tradiční verze v prodejnách ještě letos předběhnou nová MPV C-Max a Grand C-Max, představená už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Nové Fordy C-Max si prohlédněte ZDE

Konstruktéři opět slibují skvělé jízdní vlastnosti, které zdobí i jeho předchůdce. I nový focus tedy dostane víceprvkovou zadní nápravu "control blade". Na přední poháněné nápravě bude s nedotáčivostí bojovat "Dynamic Cornering Control", systém aktivně přerozdělující moment mezi kola.

Ford Focus

Pro focus s pořadovým číslem tři budou k mání nové benzinové přeplňované šestnáctistovky vybavené přímým vstřikováním paliva. Paleta nafťáků bude složena ze starých známých: 1,6 TDCi a 2,0 TDCi. Některé motory dostanou dvouspojkovou šestistupňovou převodovku. Detroitská autosalonová ochutnávka má pod kapotou benzinový dvoulitr. Výrobce slibuje snížení spotřeby a emisí o 10 až 20 procent v porovnání se stávající generací.

Ekologie na prvním místě

Letošní detroitský autosalon se soustředí na elektrické, hybridní a malé vozy, protože automobilový průmysl se přizpůsobuje změnám ekonomické situace a obavám o životní prostředí. Na výstavě má premiéru 60 nových modelů.

Prodej automobilů v USA se loni propadl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu vozů. Pro jeho oživení je zapotřebí, aby nové modely měly u zákazníků úspěch.

Američané se nyní cítí méně bohatí a současně jsou více přesvědčeni, že přetrvává hrozba rostoucích cen pohonných hmot. Automobilky proto chtějí letos nabídnout menší a levnější vozy s nízkou spotřebou, které by přilákaly i zákazníky znepokojené kvůli stavu životního prostředí.

Menší automobily se v roce 2003 podílely na celkovém prodeji aut v USA pouze 21 procenty. V loňském roce však tento podíl dosáhl již 32 procent a očekává se, že do roku 2013 stoupne na 36 procent. Tento trend se odrazí rovněž na detroitském autosalonu.

Největší americká automobilka General Motors v Detroitu například představí novou verzi malého automobilu Chevrolet Aveo a kapesní model Spark. Test nového Chevroletu Spark ZDE

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.