Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus: těšte se na 250 koní

  10:36aktualizováno  10:36
V nabídce jednoho z nejdůležitějších modelů Fordu nesmí chybět ostrá verze. Focus ST dorazí až v roce 2012, už dnes si ho ale prohlíží návštěvníci autosalonu v Paříži.

Ford Focus ST | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Dvousetpadesátikoňový Focus ST odhalil v Paříži Alan Mulally, prezident automobilky. Na uvedení do prodeje si ale rychlý ford bude muset ještě počkat. Pod kapotu dostane přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s maximem točivého momentu 360 Nm.

Nové ST stojí na devatenáctiplacových ráfcích, podvozek je oproti standardnímu provedení o centimetr snížený. Na vývoj dohlíželi specialisté z továrních ladičských týmů z Evropy i USA.

Jeho předchůdce končí svou kariéru letos, protože jeho přeplňovaný 226koňový pětiválec s objemem o půl litru větším nesplní ekonormu Euro 5, platnou od Nového roku 2011.

Ford Focus ST

Deset aut se stejným základem

Vůbec poprvé jsou v Paříži k vidění všechny tři karosářské varianty nového focusu, v sériovém provedení. Start prodejů je naplánovaný na začátek roku 2011. V Paříži jsou k vidění tři karosářske verze focusu: hatchback, sedan i kombík.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Focus je z celosvětového hlediska nejvýznamnějším modelem značky. Novou generaci vyvinuli ve vývojovém centru v Německu, nabízet ho budou na více než 120 trzích celého světa. "Vůz stojí na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy a verze pro jednotlivé regiony jsou přibližně z 80 procent totožné," uvádí Ford. "Tato platforma dá vzniknout nejméně deseti různým modelům, jejichž úhrnný objem výroby by měl v roce 2012 dosáhnout hranice asi dvou milionů vozů ročně."

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.