Dvousetpadesátikoňový Focus ST odhalil v Paříži Alan Mulally, prezident automobilky. Na uvedení do prodeje si ale rychlý ford bude muset ještě počkat. Pod kapotu dostane přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s maximem točivého momentu 360 Nm.
Nové ST stojí na devatenáctiplacových ráfcích, podvozek je oproti standardnímu provedení o centimetr snížený. Na vývoj dohlíželi specialisté z továrních ladičských týmů z Evropy i USA.
Jeho předchůdce končí svou kariéru letos, protože jeho přeplňovaný 226koňový pětiválec s objemem o půl litru větším nesplní ekonormu Euro 5, platnou od Nového roku 2011.
Deset aut se stejným základem
Vůbec poprvé jsou v Paříži k vidění všechny tři karosářské varianty nového focusu, v sériovém provedení. Start prodejů je naplánovaný na začátek roku 2011. V Paříži jsou k vidění tři karosářske verze focusu: hatchback, sedan i kombík.
autosalon paříž 2010Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE |
Focus je z celosvětového hlediska nejvýznamnějším modelem značky. Novou generaci vyvinuli ve vývojovém centru v Německu, nabízet ho budou na více než 120 trzích celého světa. "Vůz stojí na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy a verze pro jednotlivé regiony jsou přibližně z 80 procent totožné," uvádí Ford. "Tato platforma dá vzniknout nejméně deseti různým modelům, jejichž úhrnný objem výroby by měl v roce 2012 dosáhnout hranice asi dvou milionů vozů ročně."