Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fusion - další vozítko do města

  11:33aktualizováno  11:33
Automobilky stále více přizpůsobují své modely potřebám hustého provozu velkoměst. Prioritou je malé ale prostorné vozidlo s co nejnižší spotřebou. Na to zřejmě mysleli i Fordovi konstruktéři při navrhování modelu Fusion, i když podle jejich slov vznikl vlastně náhodou. Údajně jen chtěli vytvořit další model na bázi populární fiesty. Nakonec vznikl čtyřmetrový automobil, který v sobě skloubil "městské" proporce s vzhledem robustního SUV.

Nová velká naděje Fordu se objeví v další verzi. Vedle tradičního třídvéřového a pětidvéřového modelu ukázali zástupci Fordu světu typ Fusion, který se popere o zákazníky rozrůstající se rodiny minivanů. To co rukama designérů a inženýrů při vývoji procházelo, nemělo prý žádný konkrétní záměr. Byla to hra s krásným výsledkem na konci, tvrdí šéfdesignér Fordu Chris Bird.

Proti fiestě mírně povyrostl, například zavazadelník pojme 337 litrů bagáže, což je o 54 litrů víc než sestra. Ačkoli vzhledem fusion vybízí k terénním projížďkám, automobilka nakonec pohon čtyř kol zamítla pro přílišnou nákladnost.
Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.

Novinka se objeví na trhu Evropské unie v druhé polovině roku, kde se střetne především s Versem od Toyoty nebo Renaultem Scénic. Prodávat se bude i v tuzemsku, termín uvedení ani cenu importér zatím nestanovil. Lze však předpokládat, že první fusiony se v Česku objeví příští jaro, protože prioritou Fordu je prázdninové představení zbrusu nové fiesty.
(lci, sid)

 

Inspirace pro třetího sourozence rodiny fiest přicházela z různých směrů. Vývojáři se netají, že sledovali Citroen Berlingo, kompaktní van Opel Zafira či dokonce off-road od Toyoty - RAV4. Fusion je však originál, hlásá evropské středisko amerického koncernu. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," dodává šéf projektu fiesty Philip Maguire.

A jaké jsou především rozdíly v jednotlivých modelech Fiesty? Jednak je to čas, kdy se objeví na trhu. Již v dubnu si budou moci od západoevropských dealerů zákazníci odvést pětidvéřovou verzi, třídvéřový model by měl zanedlouho následovat. Nově představený Ford Fusion si bude muset na komerční premiéru ještě počkat, jako nejpravděpodobnější termín pro zahájení prodeje zatím připadá začátek podzimu.

Rozdílů je však mnohem více. Nový fusion se od fiest liší vnějším designem i velikostí. Povyrostl do výšky o znatelných 8 centimetrů, do šířky o 2,5. Délka nového automobilu, který je označován jako hybrid mezi vanem, SUV a klasickým malým kompaktem, je 4,02 metru, což je o deset cm více v porovnání s třídveřovou či pětidveřovou variantou. Přerůstá tak i pětidvéřovou Škodu Fabii. O 54 na 337 litrů se zvětší zavazadlový prostor.

Další výhodou je vyšší posaz v porovnání s běžnými osobními vozy. Toto by měly ocenit především ženy, neboť ty upřednostňují přehled a pocit bezpečí při řízení před sportovními prožitky při sezení "na podlaze". A ženy tvoří okolo 60-ti procent zákazníků fiesty. "Tento poměr by se měl u nových modelů minimálně zachovat," ozývá se z tábora Fordu.

Přestože by mohl mnohým fusion připomínat lehký off-road, automobilka počítá pouze s předním pohonem. "Verze 4x4 by byla příliš drahá, navíc ji zákazníci u malých automobilů požadují vyjímečně," tvrdí další z inženýrů německého výrobce. Pohonné jednotky by měly být shodné u všech tří verzí rodiny fiest. Půjde o existující benzínové motory 1.4 a 1.6 litru s 80-ti respektive 100 koňmi pod kapotou. Lahůdkou se dle firmy stane nový turbodiesel 1.4 vyvinutý společně s Peugeotem.

Fusion bude samozřejmě dražší než fiesty. O kolik, to se nechme překvapit. Předpokládaná cena v EU by se mohla pohybovat na úrovni 15-ti tisíc euro. Zda se chystá další překvapení v podobě kombi či sedanu na bázi fiesty je zatím nejisté.

Fusion se od Fiesty bude lišit i designově. Zveřejněné snímky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Najdete na iDNES.cz