Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fusion - další vozítko do města

  11:33aktualizováno  11:33
Automobilky stále více přizpůsobují své modely potřebám hustého provozu velkoměst. Prioritou je malé ale prostorné vozidlo s co nejnižší spotřebou. Na to zřejmě mysleli i Fordovi konstruktéři při navrhování modelu Fusion, i když podle jejich slov vznikl vlastně náhodou. Údajně jen chtěli vytvořit další model na bázi populární fiesty. Nakonec vznikl čtyřmetrový automobil, který v sobě skloubil "městské" proporce s vzhledem robustního SUV.

Nová velká naděje Fordu se objeví v další verzi. Vedle tradičního třídvéřového a pětidvéřového modelu ukázali zástupci Fordu světu typ Fusion, který se popere o zákazníky rozrůstající se rodiny minivanů. To co rukama designérů a inženýrů při vývoji procházelo, nemělo prý žádný konkrétní záměr. Byla to hra s krásným výsledkem na konci, tvrdí šéfdesignér Fordu Chris Bird.

Proti fiestě mírně povyrostl, například zavazadelník pojme 337 litrů bagáže, což je o 54 litrů víc než sestra. Ačkoli vzhledem fusion vybízí k terénním projížďkám, automobilka nakonec pohon čtyř kol zamítla pro přílišnou nákladnost.
Ford Fusion využije paletu motorů z fiesty, konkrétně dvě zážehové jednotky 1,4 l (80 koní) a 1,6 l (100 koní) a moderní turbodiesel 1,4 (68 k) vyvinutý ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot a Citroën). Vznětová jednotka se může pochlubit solidní spotřebou nafty 4,4 litru v kombinovaném provozu.

Novinka se objeví na trhu Evropské unie v druhé polovině roku, kde se střetne především s Versem od Toyoty nebo Renaultem Scénic. Prodávat se bude i v tuzemsku, termín uvedení ani cenu importér zatím nestanovil. Lze však předpokládat, že první fusiony se v Česku objeví příští jaro, protože prioritou Fordu je prázdninové představení zbrusu nové fiesty.
(lci, sid)

 

Inspirace pro třetího sourozence rodiny fiest přicházela z různých směrů. Vývojáři se netají, že sledovali Citroen Berlingo, kompaktní van Opel Zafira či dokonce off-road od Toyoty - RAV4. Fusion je však originál, hlásá evropské středisko amerického koncernu. "Auto jsme postavili pro mladou rodinu s jedním či dvěma dětmi, která bydlí ve městě," dodává šéf projektu fiesty Philip Maguire.

A jaké jsou především rozdíly v jednotlivých modelech Fiesty? Jednak je to čas, kdy se objeví na trhu. Již v dubnu si budou moci od západoevropských dealerů zákazníci odvést pětidvéřovou verzi, třídvéřový model by měl zanedlouho následovat. Nově představený Ford Fusion si bude muset na komerční premiéru ještě počkat, jako nejpravděpodobnější termín pro zahájení prodeje zatím připadá začátek podzimu.

Rozdílů je však mnohem více. Nový fusion se od fiest liší vnějším designem i velikostí. Povyrostl do výšky o znatelných 8 centimetrů, do šířky o 2,5. Délka nového automobilu, který je označován jako hybrid mezi vanem, SUV a klasickým malým kompaktem, je 4,02 metru, což je o deset cm více v porovnání s třídveřovou či pětidveřovou variantou. Přerůstá tak i pětidvéřovou Škodu Fabii. O 54 na 337 litrů se zvětší zavazadlový prostor.

Další výhodou je vyšší posaz v porovnání s běžnými osobními vozy. Toto by měly ocenit především ženy, neboť ty upřednostňují přehled a pocit bezpečí při řízení před sportovními prožitky při sezení "na podlaze". A ženy tvoří okolo 60-ti procent zákazníků fiesty. "Tento poměr by se měl u nových modelů minimálně zachovat," ozývá se z tábora Fordu.

Přestože by mohl mnohým fusion připomínat lehký off-road, automobilka počítá pouze s předním pohonem. "Verze 4x4 by byla příliš drahá, navíc ji zákazníci u malých automobilů požadují vyjímečně," tvrdí další z inženýrů německého výrobce. Pohonné jednotky by měly být shodné u všech tří verzí rodiny fiest. Půjde o existující benzínové motory 1.4 a 1.6 litru s 80-ti respektive 100 koňmi pod kapotou. Lahůdkou se dle firmy stane nový turbodiesel 1.4 vyvinutý společně s Peugeotem.

Fusion bude samozřejmě dražší než fiesty. O kolik, to se nechme překvapit. Předpokládaná cena v EU by se mohla pohybovat na úrovni 15-ti tisíc euro. Zda se chystá další překvapení v podobě kombi či sedanu na bázi fiesty je zatím nejisté.

Fusion se od Fiesty bude lišit i designově. Zveřejněné snímky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Autor:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.