Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Galaxy a S-MAX: Jednou vymyslet, dvakrát prodat

  19:37aktualizováno  27. února 10:17
Ford se rozhodl obnovit přestárlý model galaxy, který už kromě sebevědomé ceny v poslední době neohromoval prakticky ničím; soupeři mezitím vyvinuli modernější, variabilnější, spolehlivější, prostornější a bezpečnější vozy a o fordův jedenáctiletý klon sharanu se v poslední době zákazníci právě neprali. Ford proto představuje namísto jednoho nástupce hned dvě auta: Galaxy II a S-MAX.

Pro Ženevu připravila evropská centrála Fordu Galaxy II, který se sice stejnojmennému předchůdci dosti podobá vnější designem, jinak ale prakticky ničím.

První zásadní rozdíl je, že ford ustoupil při vývoji novinky od spolupráce s VW a spolehl se výhradně na vlastní kapacity.

Že je dnes potřeba přicházet neustále s něčím novým, to už vědí i u Fordu. Proto se rozhodli dlouhé čekání na nový model vynahradit dvěma karosářskými variantami, které ovšem odlišuje více než jen celková délka (-50 mm). Liší se také výška (-69 mm), stylistické ztvárnění zádě a aerodynamických doplňků, jiné je ovšem především marketingové zaměření.

Policista Jeff SMAX
Postava z komiksu Top Ten. Urostlý cholerický rváč s modrou kůží a úžasnou silou. Nafoukaný a nabručený egoista s paprskometem ve tvaru lidské dlaně na hrudníku.

S-MAX: tuneři si vylámou zuby
Kratší verze salaxy se jmenuje podobně jako modrokožnatý Mooreův komiksový superpolicista Smax a svou výlučnost dává najevo možností zvolit výkonný přeplňovaný zážehový pětiválec Volvo 2,4 l, jehož 162 kW dalo křídla už novému Focusu ST.

Kromě něj je v nabídce ještě zážehový dvoulitr 107 kW a tři turbodiesely; dvě výkonové verze dvoulitru (96 a 103 kW) a osmnáctistovka 92 kW. Slabší dvoulitr je vybaven filtrem pevných částic FAP nedílně, silnější volitelně.

Exteriér je vyvedený ve značně bojovných liniích, které podkreslují nový design, kterému dává automobilka přídomek "kinetický". Výrazná příď a záď, společně s takřka tuningovými nárazníky a nástavci prahů a blatníkových lemů a naznačenými výdechy chladícího vzduchu od brzd, poměrně úspěšně maskují základní, nepříliš vzrušující tvary objemného MPV. Výsledný dojem je překvapivě dynamický a podobný menšímu C-Maxu nejen jménem.

Dovnitř se vejde sedm lidí (nebo 5+2, jak praví firemní materiály), kteří si užijí sportovně laděný interiér s pěti samostatnými sedadly a spíše nouzovou zadní dvojsedačkou. Druhou a třetí řadu je možné sklopit a zarovnat s podlahou a vytvořit dokonale využitelný obří užitný prostor, za příplatek vylepšený výsuvnou deskou, usnadňující nakládání těžkých zavazadel.

Uvnitř je k dispozici spousta odkládacích prostor, část z nich v průběžné stropní konzoli á la Boeing 747. Za příplatek je k dispozici panoramatická skleněná střecha.

Galaktická dodávka 
Větší z MPV bratrů tedy převezme, stejně jako dříve, roli maximálně prostorného civilního dopravníku. Sedm osob uvnitř najde tentokrát plné pohodlí a mohou sebou vzít - díky kolmější zádi - o 150 litrů zavazadel více; výsledných 435 l znamená stolitrový nárůst proti starému galaxy a tuto hodnotu lze postupným zaklápěním třetí a druhé řady sedaček do podlahy zvětšit až na luxusní dodávku s ložným prostorem 2325 l (S-MAX "pouze" 2000 l).

Proti Galaxy I výrazně narostla délka i šířka a tím i vnitřní prostor. Sedadla je nyní možné seřizovat ve větších rozsazích, cestující mají k dispozici až 31 schránku o celkovém objemu 110 l a stropní konzola může podle provedení dosahovat až k druhé řadě sedadel a nechybí v ní zrcátko ke kontrole dětí na zadních sedadlech.

Ve výbavě se vyjímají aktivní tempomat a tlumiče a asistent pro rozjezdy do kopců. Tzv. inteligentní bezpečnostní systém zahrnuje kromě obvyklé dávky airbagů také kolenní pro řidiče.

Z motorové palety odpadl špičkový turbobenzínový pětiválec, nahradila ho ekonomická, stokoňová verze základní vznětové osmnáctistovky TDCi a upravila konečné skóre na neobvykle vysoké vítězství nafty proti benzínu 4:1. Tři prostřední agregáty používají šestistupňovou mechanickou převodovku, nejslabšímu a nejsilnějšímu motoru (dvoulitrovému benzínu) musí stačit o kolečko méně.

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.