Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford: GT40 bude nejlepší oslavou

  15:40aktualizováno  15:40
Centrála Fordu z USA nedávno v Detroitu představila studii legendárního sporťáku GT40, která by svému originálu z let šedesátých jako z oka vypadla. Její budoucnost však byla tehdy velmi nejistá. Toto úterý, o 45 dní později, již současný šéf Bill Ford jednoznačně tvrdí, že se nejsilnější ford všech dob začne vyrábět. "Znáte lepší oslavu stoletého výročí firmy," ptá se Ford?

Původní dvousedadlové supersportovní kupé bylo opravdu úspěšné. V letech 1966 až 1969 vyhrálo závod 24 hodin Le Mans, čímž se stalo uznávané po celém světě. Podobné analogie by chtěli dosáhnout u Fordu i v současnosti. Výkonný ředitel sice explicitně nehovoří o ambicích nasazení do Le Mans, ale zařazení motoru s 500 koňskými silami mnohé naznačuje. Jde totiž o dosud nejsilnější agregát, který byl kdy u fordovek použit.

S výrobou nástupce GT40, jenž si s největší pravděpodobností toto číselné označení udrží, by se mělo začít ke konci letošního roku. První exempláře dostanou značně movití zájemci zhruba na počátku roku 2003. Nepůjde o žádnou velkosérii, podobně jako před čtyřiceti lety by se mělo vyrobit kolem stovky vozů.

Vůz sice povyroste o znatelných 46 centimetrů do délky a přibližně o decimetr se zvětší i výška, ale přesto by měl supersport striktně kopírovat tvary svého předchůdce. Snad to ani nejde vymyslet lépe, přeceňují roli veterána lidé z automobilky.

Úterní tisková konference, na které dostala GT40-ka zelenou, proběhla s nezvyklou pompou. Američané se totiž snaží bezchybně připravit na příští rok, kdy poslední člen z proslavené fordovské generace sfoukne pomyslný dort se sty svíčkami. První automobil této značky totiž vyjel před 100 lety.

Oslavy budou velkolepé, marketingové oddělení dokonce připravilo rozsáhlou reklamní kampaň zahrnující 60 televizních spotů. Na jednom z nich se například imaginárně setkali oba hlavní otcové společnosti: samotný Henry Ford a Harvey Firestone. Zdá se, že i 18-ti měsíční spor automobilky s dodavatelem pneumatik Firestone, je tak zažehnán. V reklamách se však objeví i Henry Ford II., současní zaměstnanci a dodavatelé.

Kampaň má ale i své kritiky. Zlí prorokové totiž upozorňují, že v podstatě není co slavit a připomínají opodstatněné spekulace ohledně antisemitských názorů Henryho Forda. Tato záležitost v poslední době zvedá v USA vlnu emocí.

Současný management však neponechá nic náhodě, kampaň zdá se bude nekompromisní. "Je to skvělá strategie spojit značku Ford s historií a rodinnou tradicí," tvrdí jeden ze současných šéfů David Cole. "Žádná jiná automobilka se nemůže o historii opřít tak jako naše společnost, která vždy v minulosti dbala na dobrou reputaci značky," nebojácně prohlašoval další manažerská hesla Cole.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.