Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford GT40 - legenda se vrací

  9:58aktualizováno  9:58
Milovníci klasických sportovních vozů zatají dech a běží hledat prasátko s úsporami. V obývacím pokoji pak budou , vedle Muchových tisků a modelů Eiffelovky, oprašovat nový Ford GT40. Ano je to tak, u Forda se rozhodli, že protentokrát nebudou pokoušet osud s novým modelem, který si žádá trh, namísto toho se chystají vsadit na klasiku, kterou žádají fanoušci značky, klasiky v novém kabátě.

Aby byl úspěch zaručen , sáhli do historie a rovnou po jednom ze svých nejúspěšnějších vozů - nebojte se nebudete závodit s replikou oblíbené "Lízinky" - Fordu T, přeci jenom natolik zase manažeři v Detroitu nejsou.  Objektem jejich marketingové strategie se protentokrát stal "supersporťák" z 60tých let - model GT40. Potěšení z jízdy vozem, který triumfoval v roce 1966 v Le Mans - obsadil první 3 místa, si tak v nejbližších letech budou moci vychutnat všichni fanoušci této 40 palců vysoké legendy (-proto číslovka 40 v označení vozu).  

Nová, moderní verze Fordu GT40 byla prezentována jako prototyp už delší dobu, její uvedení do seriové výroby je však překvapením.  Nejprve budou v průběhu roku 2003 vyrobeny 3 exempláře při příležitosti oslav století automobilky a zároveň i připomenutí již zmiňovaného triumfu v Le Mans. Od roku 2004 pak, bude z fabriky "Fordových závodů" vyjíždět 1000 kousků tohoto historizujícího klenotu na čtyřech kolech. Cena by, podle dostupných informací, neměla přesáhnout částku 150 tisíc dolarů/eur.

Zbývá tedy než dodat základní technické údaje - prototyp GT40  byl vybaven osmiválcem V8 o obsahu 5,2 litrů a výkonu 367kW (500koní), uvidíme jestli inženýři od Fordu v tomto ohledu vymyslí něco nového, žádné převratné změny však neočekávejme. Jediné o čem se  musí vedení Fordu v nejbližší době rozhodnout je otázka případného exportu GT40 za moře (do Evropy).

A ještě potěšující zpráva pro klienty dovozců Fordů: protože tato třešnička na dortu v nabídce Fordu nebude dostupná všech prodejců, budou si Vás nyní hýčkat - GT40 budou rozdělovány mezi prodejce podle úspěšnosti a podle spokojenosti zákazníků toho kterého dealera. - Co myslíte, který z nich by nechtěl ve svém autosalonu opečovávat tento kus americké automobilové historie.

A na závěr námět k diskuzi: Projekty tohoto ražení mají, dle mého mínění, nulový přínos pro další vývoj automobilů (-ano i "sporťák" je nakonec jen automobil jako každý jiný). Pouhé repliky, či varianty starých vozů, které nepřinášejí nic z hlediska designu, koncepce.................postrádají originalitu (vyjma ceny), bez inovací a nakonec i bez zapojení minimální dávky invence, jsou spíše přítěží. Neustálé ohlížení se do minulosti a potlačování tvořivosti svědčí spíše managerům automobilek, než automobilům samotným. Strach z neúspěchu nových a nekonvenčních tvarů je natolik limitující, že se dnes tvůrci automobilů omezují na variace na 100krát obehraná témeta.

- Co si o tomto názoru myslíte Vy?? Zahubí krásu "umění na čtyřech kolech" konzervativnost a strach z neúspěchu?? Nebo už nic novátorského od  automobilek neočekáváte?? - Pište své názory do diskuze následující za článkem, nebo na Frantisek.Dvorak@idnes.cz.

Ford GT40 - pohled zezadu

Ford GT40 - bílý

Ford GT40

Ford GT40 - interiér

Ford GT40 - kolo

Ford GT40 - modrý

Ford GT40

Ford GT40 - motor

Ford GT40 - zadní světlo

Ford GT40 - přední světlo

Ford GT40 - žlutý

Autoři:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.