Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford GT40 - legenda se vrací

  9:58aktualizováno  9:58
Milovníci klasických sportovních vozů zatají dech a běží hledat prasátko s úsporami. V obývacím pokoji pak budou , vedle Muchových tisků a modelů Eiffelovky, oprašovat nový Ford GT40. Ano je to tak, u Forda se rozhodli, že protentokrát nebudou pokoušet osud s novým modelem, který si žádá trh, namísto toho se chystají vsadit na klasiku, kterou žádají fanoušci značky, klasiky v novém kabátě.

Aby byl úspěch zaručen , sáhli do historie a rovnou po jednom ze svých nejúspěšnějších vozů - nebojte se nebudete závodit s replikou oblíbené "Lízinky" - Fordu T, přeci jenom natolik zase manažeři v Detroitu nejsou.  Objektem jejich marketingové strategie se protentokrát stal "supersporťák" z 60tých let - model GT40. Potěšení z jízdy vozem, který triumfoval v roce 1966 v Le Mans - obsadil první 3 místa, si tak v nejbližších letech budou moci vychutnat všichni fanoušci této 40 palců vysoké legendy (-proto číslovka 40 v označení vozu).  

Nová, moderní verze Fordu GT40 byla prezentována jako prototyp už delší dobu, její uvedení do seriové výroby je však překvapením.  Nejprve budou v průběhu roku 2003 vyrobeny 3 exempláře při příležitosti oslav století automobilky a zároveň i připomenutí již zmiňovaného triumfu v Le Mans. Od roku 2004 pak, bude z fabriky "Fordových závodů" vyjíždět 1000 kousků tohoto historizujícího klenotu na čtyřech kolech. Cena by, podle dostupných informací, neměla přesáhnout částku 150 tisíc dolarů/eur.

Zbývá tedy než dodat základní technické údaje - prototyp GT40  byl vybaven osmiválcem V8 o obsahu 5,2 litrů a výkonu 367kW (500koní), uvidíme jestli inženýři od Fordu v tomto ohledu vymyslí něco nového, žádné převratné změny však neočekávejme. Jediné o čem se  musí vedení Fordu v nejbližší době rozhodnout je otázka případného exportu GT40 za moře (do Evropy).

A ještě potěšující zpráva pro klienty dovozců Fordů: protože tato třešnička na dortu v nabídce Fordu nebude dostupná všech prodejců, budou si Vás nyní hýčkat - GT40 budou rozdělovány mezi prodejce podle úspěšnosti a podle spokojenosti zákazníků toho kterého dealera. - Co myslíte, který z nich by nechtěl ve svém autosalonu opečovávat tento kus americké automobilové historie.

A na závěr námět k diskuzi: Projekty tohoto ražení mají, dle mého mínění, nulový přínos pro další vývoj automobilů (-ano i "sporťák" je nakonec jen automobil jako každý jiný). Pouhé repliky, či varianty starých vozů, které nepřinášejí nic z hlediska designu, koncepce.................postrádají originalitu (vyjma ceny), bez inovací a nakonec i bez zapojení minimální dávky invence, jsou spíše přítěží. Neustálé ohlížení se do minulosti a potlačování tvořivosti svědčí spíše managerům automobilek, než automobilům samotným. Strach z neúspěchu nových a nekonvenčních tvarů je natolik limitující, že se dnes tvůrci automobilů omezují na variace na 100krát obehraná témeta.

- Co si o tomto názoru myslíte Vy?? Zahubí krásu "umění na čtyřech kolech" konzervativnost a strach z neúspěchu?? Nebo už nic novátorského od  automobilek neočekáváte?? - Pište své názory do diskuze následující za článkem, nebo na Frantisek.Dvorak@idnes.cz.

Ford GT40 - pohled zezadu

Ford GT40 - bílý

Ford GT40

Ford GT40 - interiér

Ford GT40 - kolo

Ford GT40 - modrý

Ford GT40

Ford GT40 - motor

Ford GT40 - zadní světlo

Ford GT40 - přední světlo

Ford GT40 - žlutý

Autoři:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Další z rubriky

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

Corbellati

Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari,...

Nové BMW X4 přijíždí už po čtyřech letech. Stejné je jen na pohled

BMW X4

Mnichovská automobilka přivezla do Ženevy poněkud překvapivou automobilovou novinku: novou generaci modelu X4, která...

OBRAZEM: Nový Peugeot 508 v plné parádě. Je to krásný fastback

Peugeot 508

Jednou z nejzářivějších premiér autosalonu v Ženevě, který otevírá za dva týdny, bude nová vlajková loď Peugeotu. Nová...

Najdete na iDNES.cz