Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Interceptor: 400 mustangů pije alkohol

aktualizováno 
Fordovi američtí designéři v současné době plodí jeden klenot za druhým a podle všeho jim zbývá ještě dost sil ke tvorbě impozantních konceptů. Nejnovějším počinem je více než pětimetrová limuzína Interceptor, blízká sériové výrobě.

Ford Interceptor | foto: Ford

Na detroitském autosalonu byla ve stánku s modrou "švestkou“ k vidění pravá Amerika.

Vedle futuristické studie Airstream, jakéhosi křížence stříbřitého autobusu Greyhound a typického vanu, se Ford pochlubil i obrovským svalnatým sedanem.

Více než pětimetrová studie (delší než sedmičkové BMW) je dynamicky střiženou odpovědí na úspěšný konkurenční model 300C. Američané zkrátka svých 65 mil za hodinu chtějí cestovat v co nejagresivněji vypadajících autech; u Fordu to pochopili už před čtyřmi lety, kdy po úchvatně elegantním Thunderbirdu postavili kryptoidní studii 427, které se dnešní Interceptor do značné míry podobá.

Na těchto vzhledově příbuzných modelech je pěkně vidět posun, který tradičně nestřídmá zámořská společnost prodělala pod dojmem zuřící ropné krize.

Zatímco showcar z roku 2003 ohromoval blahobytným sedmilitrovým desetiválcem o výkonu 590 koní, dnes se hraje na úplně jinou notu. Objemný motor zůstal; bez něj to zkrátka dosud nejde. Avšak osmiválec Cammer, převzatý z Mustangu GT a převrtaný na pětilitrový objem, se chlubí především ekologií a omezenou závislostí na ropných rafineriích.

Jezdí totiž na bioethanol E85, tedy klasický přírodní líh, přimísitelný do benzinu v libovolném poměru mezi 0 až 85 %, jehož spalování vede k daleko nižším emisím škodlivých látek při dokonce ještě lepší jízdní dynamice.

I přes důraz na ekologii není Interceptor žádný čajíček - 400 koní, ručně řazená šestistupňová převodovka a poháněná zadní pevná náprava se postarají o dostatek americké zábavy.

Stane se Mustang značkou?
Interceptor si z dvoudveřového Mustangu půjčil nejen motor, ale i podvozek a většinu mechanických dílů.

Toto na první pohled nelogické rozšiřování koňské rodiny s legendárním jménem má ale jeden důležitý důvod; vedení koncernu Ford vážně uvažuje o vytvoření samostatné značky Mustang, postavené na sportovním fleuru a doslova celosvětové známosti štíhlých kupé a kabrioletů, mj. díky čackému detektivovi Franku Bullittovi a jeho sanfranciskému leteckému dni.

S touto strategií už slaví úspěch konkurence, když se z označení jiné legendy jménem Corvette poznenáhlu a nenápadně vytratil přídomek Chevrolet. Lidová značka zkrátka stylovým vozům nesluší, zvlášť když mají ambice stát se lepším zbožím.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.