Ford Interceptor | foto: Ford

Ford Interceptor: 400 mustangů pije alkohol

  • 44
Fordovi američtí designéři v současné době plodí jeden klenot za druhým a podle všeho jim zbývá ještě dost sil ke tvorbě impozantních konceptů. Nejnovějším počinem je více než pětimetrová limuzína Interceptor, blízká sériové výrobě.

Na detroitském autosalonu byla ve stánku s modrou "švestkou“ k vidění pravá Amerika.

Vedle futuristické studie Airstream, jakéhosi křížence stříbřitého autobusu Greyhound a typického vanu, se Ford pochlubil i obrovským svalnatým sedanem.

Více než pětimetrová studie (delší než sedmičkové BMW) je dynamicky střiženou odpovědí na úspěšný konkurenční model 300C. Američané zkrátka svých 65 mil za hodinu chtějí cestovat v co nejagresivněji vypadajících autech; u Fordu to pochopili už před čtyřmi lety, kdy po úchvatně elegantním Thunderbirdu postavili kryptoidní studii 427, které se dnešní Interceptor do značné míry podobá.

Na těchto vzhledově příbuzných modelech je pěkně vidět posun, který tradičně nestřídmá zámořská společnost prodělala pod dojmem zuřící ropné krize.

Zatímco showcar z roku 2003 ohromoval blahobytným sedmilitrovým desetiválcem o výkonu 590 koní, dnes se hraje na úplně jinou notu. Objemný motor zůstal; bez něj to zkrátka dosud nejde. Avšak osmiválec Cammer, převzatý z Mustangu GT a převrtaný na pětilitrový objem, se chlubí především ekologií a omezenou závislostí na ropných rafineriích.

Jezdí totiž na bioethanol E85, tedy klasický přírodní líh, přimísitelný do benzinu v libovolném poměru mezi 0 až 85 %, jehož spalování vede k daleko nižším emisím škodlivých látek při dokonce ještě lepší jízdní dynamice.

I přes důraz na ekologii není Interceptor žádný čajíček - 400 koní, ručně řazená šestistupňová převodovka a poháněná zadní pevná náprava se postarají o dostatek americké zábavy.

Stane se Mustang značkou?
Interceptor si z dvoudveřového Mustangu půjčil nejen motor, ale i podvozek a většinu mechanických dílů.

Toto na první pohled nelogické rozšiřování koňské rodiny s legendárním jménem má ale jeden důležitý důvod; vedení koncernu Ford vážně uvažuje o vytvoření samostatné značky Mustang, postavené na sportovním fleuru a doslova celosvětové známosti štíhlých kupé a kabrioletů, mj. díky čackému detektivovi Franku Bullittovi a jeho sanfranciskému leteckému dni.

S touto strategií už slaví úspěch konkurence, když se z označení jiné legendy jménem Corvette poznenáhlu a nenápadně vytratil přídomek Chevrolet. Lidová značka zkrátka stylovým vozům nesluší, zvlášť když mají ambice stát se lepším zbožím.