Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Iosis Max: ochutnávka nového focusu?

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) - Ford Focus už pomalu vyhlíží svého nástupce. Na autosalonu v západním cípu Švýcarska se představil koncept, který o podobě jeho pokračovatelů něco napovídá.

Ford Iosis Max | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Úhlavní nepřítel Fordu Focus, VW Golf, vtrhl do Evropy na přelomu roku. Pánům od Fordu se určitě nechce přenechávat konkurenci nejdůležitější kategorii aut, ve které je na starém kontinentu největší nával. Do Ženevy tak automobilka přivezla koncept, který naznačuje, jak budou fordy blízké budoucnosti vypadat. Velikostí i načasováním odpovídá právě focusu.

Koncept, který v Ženevě popisují jako MAV (Multi Activity Vehicle), dostal atraktivní obal odvolávající se na fiestu.

Ford Iosis Max

Ford Iosis Max září do dáli výrazným žlutým lakováním a stojí na efektních devatenáctipalcových kolech.

Interiér nepůsobí moc pravděpodobně, ale o to víc se líbí. Čtyři sedadla hodná vesmírného korábu jako by visela ve vzduchu, jsou uchycena na mohutném středovém tunelu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz

Dveře ani kapota se neotevírají konvenčně. Víko kufru je dvoudílné, zadní pár dveří se odsouvá vzad a zvedací víko motoru asi okoukali designéři na tuningových srazech. Autosalonovou libůstkou, jejíž cestu do sériové výroby brzdí technické problémy, je chybějící středový sloupek. Snižuje to totiž tuhost karoserie.

O pohyb konceptu se stará přeplňovaný přímovstřikový benzinový motor s objemem 1,6 litru z nové rodiny motorů Ecoboost. Dvouspojková převodovka Powershift hospodaří se 180 koni výkonu. Všechnu tuto techniku, doplněnou navíc o start-stop systém spořící palivo, najdeme ve fordech už příští rok.

Ford Iosis Max




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.