Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Ka: fešák udivuje ztrátou hodnoty

  16:26aktualizováno  16:26
Ford Ka se vstupem do letošní motoristické sezony překvapil. Zatímco ještě vloni držel na trhu ojetin tvrdošíjně ceny poměrně vysoko nad konkurencí, během roku se propadl o 30 tisíc až 40 tisíc korun. Čím to? "Příčin je víc," odpovídá Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Hlavně - i trh ojetin se nasytil, a kdo Forda Ka obvykle kvůli velmi nevšednímu designu a jisté exkluzivitě chtěl, ten už ho zpravidla má.
Ford Ka

Ford Ka - Udivuje ztrátou hodnoty | foto: AAA Auto Praha

A dál - po původním okouzlení, kterému propadly hlavně ženy a mladé rodiny, si zájemci všímají také nevýhod Ka. Uvědomují si, že má jen troje dveře a jen jednu volbu motoru, kterým je stárnoucí benzinová 1.3. To všechno dohromady vedlo k tomu, že v případě Fordu Ka skončilo někdy až nerozumné přeplácení." Jinými slovy - zákazníci, kteří se zajímají o extravagantní malý vůz, se zachovali jako už mnohokrát předtím a svou přízeň odvrátili k novější nevšednosti, v tomto případě konkrétně k Toyotě Yaris.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Ka 
můžete najít na serveru www.automodul.cz

Fordu Ka to však nevadí. Kromě toho, že cenou klesl do reálných mezí, patří i nadále k ojetinám, o něž je zájem. Důvody k tomu trvají. Vůz má výborné jízdní vlastnosti, díky kolům v rozích karoserie nabízí také relativně dost prostoru, na trhu je k mání i se zajímavou výbavou v podobě dvou airbagů, litých kol, serva řízení, vestavěného, a před zloději tudíž chráněného radiopřehrávače Ford...

Model Ka je jedním z mála malých aut, které ve světlometech využívají moderní čirou optiku. Poměrně dost Fordů Ka se do Česka dostalo po haváriích v západní Evropě, z čehož plyne jejich hlavní riziko: výjimkou nejsou nedokonalé karosářské opravy.

Za výhodu i nevýhodu lze považovat mocné plastové nárazníky kolem celého vozu, které sice při městském parkování a provozu zachytí mnohý menší šrám a ochrání lak, ovšem při výměnách a opravách jsou drahé. Servis Fordu patří k tomu nejlepšímu, co značky v Česku nabízejí, je však dražší a totéž platí o náhradních dílech.

Vůz je zatím natolik mladý, že na sebe ještě nestačil upozornit opravdu zásadními bolestmi. "Převzali jsme k prodeji také Fordy Ka s dvěma sty tisíci kilometry a kromě vybydleného interiéru neměly zvláštní problémy. Obvykle jen přední nápravy potřebovaly opravářský zásah, když byly vytlučené čepy a tlumiče," doplňuje Aleš Kužel.

Odborníci se však shodují, že i při zmíněných potížích u více jetých automobilů patří Ford Ka v kvalitě předních náprav k lepšímu standardu mezi malými vozy. O korozi zatím není řeč, v autobazarech si nevybavují nic zásadního, nač by - kromě kvality případné opravy havarované karoserie - měl kupec být zvlášť opatrný.

PLUSY
- kvalitní antikorozní ochrana
- hbitost a dobrá manévrovatelnost (s posilovačem řízení) v městském provozu
- dobrá využitelnost vnitřního prostoru
- bezpečnostní plasty proti šrámům při parkování
- zájem na trhu ojetin
- výborné jízdní vlastnosti
- možnost bohaté výbavy - nevšední design

MINUSY
- třídveřová karoserie
- k dispozici je jen stárnoucí benzinový motor 1.3
- motor není zvlášť ekonomický
- design podlehne rychleji módním trendům ve srovnání s konzervativními auty
- drahý servis a náhradní díly
- značná ztráta hodnoty v posledním roce
- riziko špatné opravy po havárii u vozů dovezených z cizi

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Ford Ka 1.3 v základním provedení a ročníku výroby 1998 stojí zhruba 175 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například rovněž třídveřové vozy Ford Fiesta 1.3 za 155 tisíc a jeho oblíbenější japonské dvojče Mazda 121 1.3 za 160 tisíc, Mitsubishi Colt 1.3 za 175 tisíc, Nissan Micra 1.3 za 155 tisíc, Opel Corsa 1.2 za 170 tisíc, Fiat Punto 1.2 za 150 tisíc, Peugeot 106 1.2 za 155 tisíc spolu s bratrem Citroënem Saxo 1.2 za 150 tisíc, Peugeot 206 1.1 za 225 tisíc, Renault Clio 1.2 za 180 tisíc, Toyota Yaris za 230 tisíc a Volkswagen Polo 1.0 za 175 tisíc korun. "Nejsem zastáncem malých vozů, nicméně kdybych si už měl z dané sestavy vybrat, vsadil bych asi na sice dražší, ale technicky pozoruhodnou Toyotu Yaris," sděluje svůj názor Aleš Kužel z pražského bazaru AAA Auto Praha. "U zákazníků je i při vyšší ceně rovněž velmi oblíbený Peugeot 206 stejně jako Volkswagen Polo s kvalitní technikou, leč konzervativním designem. V případě volby automobilu pro ženu však pořád vítězí Ford Ka."

Ford Ka
Orientační ceny jetých Fordů Ka v základním provedení:

Ročník cena (Kč)
1996 150 000
1997 160 000
1998 175 000
1999 210 000
2000 225 000

Příplatky:
klimatizace 10 000
litá kola 5000 - 7000
posilovač řízení 5000
vozy od roč. 2000 10 000 - 15 000

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.