Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Kuga: doladění nedostatků, nová tvář a nový motor

  12:00aktualizováno  12:00
Toto auto zdobí jízdní vlastnosti. Po čtyřech letech se Kuga dočkala faceliftu, při kterém Ford vychytal mouchy a přidal novou výraznější příď.

Ford Kuga | foto: Ford

Mohutnou stavbou karoserie je to typické SUV. Vysokánské boky se podařilo designérům zakomponovat do siluety vozu slušně. Auto každopádně působí větším dojmem. Impozantní příď s vyceněnými zuby masky chladiče funguje jako dobrý vymetač levého dálničního pruhu. Novým ztvárněním přídě se hlásí k velmi povedenému většímu SUV z nabídky Fordu jménem Edge.

Kuga se po faceliftu chlubí adaptivními bixenonovými světlomety. To je možná v dnešní době, kdy svět přechází na plně diodová světla, anachronismus, ale nutno uznat, že Kuga s nimi svítí výborně.

Ford Kuga
Ford Kuga

Řidič sedí hodně vysoko nad silnicí, to patří k folkloru SUV. Ostatně kvůli vysokému posezení, které dává falešný pocit bezpečí a ovládnutí situace na silnici, si je lidé nejčastěji vybírají.

Zadní dveře nejsou zrovna dlouhé, ale nastupování výrazně ulehčí velmi nízké prahy, přes které není třeba tolik zvedat nohy. V zadní řadě sedadel je místa dost pro dva. Ale děti v sedačkách se budou na delších cestách nudit, protože přes ty vysoké boky neuvidí ven.

Může se hodit

Navštivte Automodul.cz a vybírejte z nabídky vozů značky Ford a dalších

Místa zadní řady nejsou posuvná, ale mají polohovatelná opěradla. Kufr je velmi slušně velký (456 litrů), kdo vzpomene na předchozí generaci s podměrečným prostorem pro náklad, bude mile překvapen. Sedadla zadní řady se při potřebě odvézt něco většího nedají sklápět z kufru. Nemají ani odjišťovací kolíček nahoře na opěradle. Odjišťují se jen pákou na boku sedáku, takže musíte auto obcházet. To už dnes mívají auta vyřešeno lépe.

V zimním marastu budete při každém otevírání kufru nadávat. Většina aut má otevírací tlačítko pod lištou osvětlení espézetky, která zároveň slouží jako madlo. Ale za tuto lištu zde taháte zbytečně. Kuga dostala o kus níže extra úchop a asi každý si dokáže představit, jak ráda se do něj chytá špína. Ford tak nutí zákazníky připlatit si deset tisíc za „hands-free“ otevírání kufru „kopnutím“ pod nárazník, u předfaceliftového provedení si ho v Evropě objednávala třetina zákazníků.

Ford Kuga

O hodně vyvýšené pozici řidiče už byla řeč. Přední sedadla vypadají fešácky, ale v zatáčkách se ukazuje, že sedáky jsou moc ploché a hodně krátké, zachraňuje to tvarování bočnic opěradel.

Přístrojovka je hodně mohutná, jak je u moderních fordů zvykem. Před koleny spolujezdce je tvarovaná tak, že ho nutí se odsunout trochu více vzad.

Volant je posetý tlačítky, jsou po ruce a logicky uspořádaná. Právě interiéru se facelift dotkl na pohled málo, ale z pohledu uživatele vychytal pár výrazných much původního provedení. Multimediální centrum trůnící v kapličce uprostřed přístrojové desky s novou generací systému Sync 3 je nově mnohem rychlejší a přehlednější, výborně funguje hlasové ovládání a propojení s mobilem.

Oproti předchozí generaci systému je nový infotainment opravdu obrovský krok kupředu, ale pořád máme výhrady k jeho umístění. Dotykový displej je sice na očích, ale kdo je menší a sedí blíž k přístrojovce, nevidí na levý spodní roh displeje utopeného hluboko v kapličce. Kdo sedává dál, zase na tu obrazovku bez předklonu nedosáhne.

Ford Kuga
Ford Kuga

Vylepšilo se i ovládání topení a klimatizace: designéři zvětšili a přeorganizovali tlačítka, takže je konečně nahmatáte poslepu. Odstranili také absolutní nesmysl v podobě hladkých klouzavých otočných ovladačů nastavujících teplotu. Nově jsou vroubkované a je to mnohem lepší.

Suverénní SUV

Samotná jízda je podle těch nejlepších pravidel Fordu. Suverénní, pevný podvozek s grácií snáší i vyšší rychlosti a dává velký pocit jistoty. Výborné je řízení, které je pevné kolem středové polohy a přesné. Zatáčkami se zavalité SUV protahuje s nečekanou agilitou. Auto si při tom pomáhá vektorováním točivého momentu přibržďováním vnitřního kola v zatáčce.

S faceliftem Kuga dostává nový motor, čtyřválcový turbodiesel 1.5 TDCI o výkonu 88 kW (120 koní). Benzinovou volbou je přeplňovaná 1,5 s výkonem 88, 110 a 133 kW (120, 150 a 182 koní).

Fotogalerie

Pod kapotou zůstaly také motory 2.0 TDCI ve výkonových verzích 110 kW (150 koní) nebo 132 kW (180 koní), slabší ve spojení s verzí Titanium, silnější v provedení ST-Line. Oba jsme při prvních seznamovacích jízdách s občerstvenou Kugou vyzkoušeli.

Dvoulitrovému dieselu dá hladkost dvouspojkový šestistupňový automat. Při řazení je trochu váhavý, ale s trochou cviku se s ním naučíte jezdit plynule a svižně. Rozjezdy nejsou úplně ostré, ale na dálnici už se Kuga rozjíždí zlehka. Daní za pohon všech kol (provedený mezinápravovou spojkou, elektronika každých 16 milisekund vyhodnocuje informace ze 20 čidel), pohodlí automatu, zimní gumy (jsou dost slyšet) a mohutnou příď je spotřeba. Úzkostlivou ekojízodou jsme se u slabšího provedení 2,0 TDCi dostali k sedmi a půl litrům, s manuálem to šlo o litr méně i s výkonnějším dvoulitrem.

Kuga s novou tváří už je v prodeji. Zajímavá je zaváděcí nabídka: provedení s pohonem předních kol a základním benzinovým motorem spojeným s manuální šestistupňovou převodovkou je teď za 499 900 korun, nejlevnější turbodiesel je za 625 tisíc. Kdo chce nejsilnější turbodiesel, musí si už připravit přes 900 tisíc (šestistupňový manuál, pohon všech kol). Přidejte automat, nezávislé topení, adaptivní tempomat, metalízu, tažné zařízení a bixenony a jste na 1,1 milionu.





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.