Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mondeo 2.0 DI má výborný prostor, ale jen průměrný motor

aktualizováno 
Nový Ford Mondeo bude vážnou konkurencí tuzemskému králi střední třídy, kterým dosud je Volkswagen Passat. Forda k tomu předurčuje řada předností, k nimž patří nadprůměrně prostorná karoserie, velký kufr, výborné jízdní vlastnosti i ovladatelnost. Handicapem naopak zůstává turbodieselový motor. Nemá zrovna nízkou spotřebu a v kabině je poměrně dost slyšet.

Motor 2.0 DI nevyužívá nejmodernější techniku Common Rail, která naftové motory dovede ztišit. A tak hlavně po studeném startu je v mondeu rušno. S půl druhé tuny těžkým automobilem však turbodiesel dokáže hbitě zrychlovat - zásluhou vysokého točivého momentu. Spotřeba Fordu Mondeo 2.0 DI však nebyla během redakčního testu zrovna nízká. Na dálnici jen zřídka klesala pod sedm litrů nafty na 100 kilometrů, na okresních silnicích se pohybovala kolem šesti a půl litru a ve městě v průměru dosahovala devíti litrů nafty na 100 kilometrů. To je ve srovnání s jinými naftovými motory pod kapotami konkurenčních aut střední třídy dost. Největší klady nového mondea tak představují výborné jízdní vlastnosti a královský vnitřní prostor. Podvozek je vyladěný do takového komfortu, který stačí i na velmi špatné tuzemské silnice. Navíc je v zatáčkách i při vyhýbacích manévrech superbezpečný. K dobrému ovládání přispívá také přesné řízení a pohodlí řidiče. O to se stará příjemný volant, nastavitelný ve dvou směrech, spolu se sedadly, která jsou pohodlná jak při dlouhých cestách na dálnicích, tak i při kličkování na silnicích plných zatáček. Že v mondeu nebude těsno, to dává tušit už široký rozvor. O centimetry navíc se zasluhuje rovněž uložení motoru napříč. Ostatně - solidní nabídka prostoru v novince zřejmě byla ostře sledovaným záměrem automobilky, z jejíhož výrobního programu nedávno vypadl ještě větší model Scorpio. Mondeo tak má poskytnout pohodlí i zájemcům o vůz o třídu větší. V prostoru na zadních sedadlech mondeo překonává většinu konkurentů. Podle výsledků měření, které MF DNES při testech objednává ve zkušebně nezávislého Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) v Praze, zaostávají za novým fordem - pokud se týká prostoru na zadních sedadlech - například Nissan Primera, Citroën Xantia, Opel Vectra i Omega, Peugeot 406 a také Toyota Avensis. Do šířky jsou kabiny jmenovaných vozů - jak zjistili technici ÚSMD - srovnatelné s výjimkou užší primery. Kouzlo Fordu Mondeo spočívá i v tom, že jej německá pobočka americké automobilky vyrábí ve třech verzích: kromě kombíku je k dispozici čtyřdveřový sedan i pětidveřový hatchback. Právě tato varianta spojující praktičnost s elegancí limuzíny prošla testem MF DNES a potvrdila pohodlí při nakládání zavazadel do kufru s pěti sty litry objemu a zadní vyklápěcí stěnou. Interiér nového fordu se bude líbit lidem, kterým se zamlouvá německé pojetí s konzervativním designem a kvalitními plasty. Jinými slovy - pokud se nyní mondeo interiérem některému z konkurentů podobá, tak Volkswagenu Passat. Ani hravost peugeotů, ani až přílišná jednoduchost japonských vozů z novinky nedýchá. Martin Kovář, který pro MF DNES hodnotí vozy očima tělesně postiženého člověka, vyzdvihl u Fordu Mondeo hlavně dvě přednosti: "Prostorná kabina a velký kufr ulehčí handicapovanému motoristovi život. A dobře vedoucí přední sedadla rovněž," říká Martin Kovář.l


Měření MF DNES

Obvyklá měření zrychlení a brzdné dráhy, kterým se testované vozy podrobují na zkušebních tratích pražského Ústavu silniční a městské dopravy, se tentokrát kvůli špatným klimatickým podmínkám neuskutečnila. Jakmile se počasí zlepší, zajistí MF DNES měření tak, aby ani nový Ford Mondeo nechyběl ve srovnávacích přehledech testovaných automobilů.
(red)

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 8
Převodovka 9
Spotřeba v testu 6

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 9
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 9

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Očima designéra
Kdo u nového mondea čekal erupci originality jako v případě focusu, je zklamán. Vůz je konzervativní, design karoserie nepřináší nic nového. Například řešení předních světlometů, které nepřecházejí do boku karoserie, se podobá Škodě Fabia nebo Volkswagenu Bora. Kruhové prvky zadních světlometů, které se objevily jak na mondeu, tak na passatu, se zřejmě stanou odrazovým můstkem nového trendu. Interiéru nelze vytknout téměř nic. Milovníky krásných detailů určitě osloví palubní hodiny a volant, který se inspiroval v historii a oblékl svá ramena do hliníku.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Čas ukáže, zda nový Ford Mondeo nepřichází příliš pozdě a zda v prodeji dožene náskok konkurence. Silnější diesel asi přesvědčí víc zájemců než předchůdce 1.8, pozitivně se může projevit i fakt, že konkurenční Volkswagen Passat není k dispozici jako pětidveřový. Rozdíly ve ztrátě hodnoty mondea zřejmě nebudou mezi čtyř a pětidveřovým provedením či kombi výrazné. Nejlépe se ale bude prodávat kombi a nejhůř pětidveřová varianta. V době, kdy se auto objeví jako pětileté v bazarech, bude zdejší trh zřejmě mnohem blíž evropskému. I proto lze čekat relativně optimistickou cenu: zhruba 280 tisíc korun. Nebo snad 8000 eur?
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

 

 

Ford Mondeo 2.0 DI

Ford Mondeo 2.0 DI

Ford Mondeo 2.0 DI

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Transit 2,2 Euroline č.2.
Ford Transit 2,2 Euroline č.2.

r.v. 2013, naj. 194 000 km, diesel
422 290 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.