Freshing neboli osvěžení mondea se v podstatně větším měřítku projevilo
v interiéru. Lacině působící plasty předchůdce byly nahrazeny jakostními moderními materiály, sedadla dostala nové čalounění, v nabídce přibyla řada luxusních prvků výbavy.
Může se hoditNabídka nových i ojetých automobilů Ford Mondeo www.automodul.cz |
Nejvýraznější změnou ve vnitřním prostoru vozu je přepracovaný středový panel. Nové rozvržení na něm umístěných ovládacích prvků je nyní přehlednější, nepoměrně lepší je i jeho estetické ztvárnění. Koncepce a velikost interiéru zůstala pochopitelně zachována.
Mondeo má i nadále dobře přístupný, velkorysý vnitřní prostor, pohodlné a rozměrné sedačky s příjemným tvarováním a přehlednou přístrojovou desku s dobrou ergonomií.
Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný, protože vertikálně umístěné koncové svítilny nijak neomezují šířku zadní výklopné stěny. Ve standardní konfiguraci má zavazadelník velmi příznivých 540 litrů, sklopením zadní řady sedadel vznikne ložná plocha o rozměrech téměř 1,1 x 2 metry. Bohužel ani v případě mondea se podlaha zavazadlového prostoru neobejde bez schodu. Kvalita dílenského zpracovaní je na vysoké úrovni.
Jízdní vlastnosti mondea lze v mnoha ohledech považovat za měřítko v dané kategorii. Zásluhu na tom nese zejména optimálně vyvážený podvozek, víceprvkové uložení zadní nápravy, dlouhý rozvor a přesné řízení.
Vůz je vybaven tlumiči s tužší charakteristikou, přesto výborně absorbuje i větší nerovnosti. V zatáčkách se kombi chová nezáludně, v kritických situacích je jen mírně nedotáčivé. Směrová stabilita vozu je špičkové úrovni.
Mondeo ani při vysokých rychlostech či náhlých poryvech větru neztrácí nic ze své suverenity. Brzdová soustava vybavená kotouči na obou nápravách je navržena v souladu s hmotností vozu a jeho dynamickými vlastnostmi. Ani při panickém brzdění jsme nezaznamenali výrazné slábnutí brzdného účinku.
Základní cena vozu Ford Mondeo Combi je na českém trhu stanovena na 668 900 Kč. Combi s motorem 2,0 Duratorq TDCi stojí 786 900 Kč, v provedení Ghia je k mání od 843 900 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 949 500 Kč.
Standardní výbava vozu v provedení Ghia zahrnuje dvojici dvoustupňových čelních airbagů, boční a stropní airbagy, elektronicky řízenou klimatizaci, protiblokovací systém (ABS), mechanický brzdový asistent (EBA), posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, dešťový senzor (automatické stěrače), systém samočinné aktivace světlometů, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, palubní počítač, mlhové světlomety, tónovaná skla, podélné střešní ližiny, kožený potah volantu a řadící páky, zadní loketní opěrku atd.
Testovaný vůz měl navíc paket IVD (zahrnuje - protiprokluzový a stabilizační systém a elektronický brzdový asistent +26 900 Kč), xenonové světlomety s ostřikovači (+35 000 Kč), vyhřívaná sedadlo řidiče a spolujezdce (+8 900 Kč), kola z lehkých slitin 17“ s pneumatikami 205/50 R17 (+6 900 Kč), autorádio s měničem na 6 CD, dálkovým ovládáním a 4 reproduktory (+10 000 Kč), metalický lak „Octane Blue“ (+17 900 Kč).