Ford Mondeo kombi - prostor nadevše

  9:20aktualizováno  9:20
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor.
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor. Vůz rovněž překvapí komfortními a hlavně jistými jízdními vlastnostmi, které by řidič bez zkušenosti s takovým kolosem snad ani nečekal. Jen v zemi, která hledí na každé deci pohonných hmot a spotřebu úsporných dieselů si zvykla poměřovat špičkovými německými motory TDI, s nimiž jezdí také domácí octavie, při prvním tankování u fordu zarazí jeho žízeň. Jenže jak kilometry přibývají a obří kombík i při maximálním zatížení obvykle obstojí v každém měření sil s mnoha konkurenty, zdánlivá bolest se zmenšuje. Vtestu MF DNES Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi bral v poklidném provozu na venkovských silnicích s padesátkou v obcích a maximálně devadesátikilometrovou rychlostí 6,3 litru nafty. Na dálnicích s obsazením jedním pasažérem žádal necelých sedm litrů u plně naloženého vozu s rychlostí vyžadující prakticky bez ustání levý rychlý pruh se apetyt pohyboval od 7,5 do 7,9 litru nafty. Při nasazení klimatizace se spotřeba zvedala ještě zhruba o půl litru na každou stovku kilometrů. Vnitřní prostor si ve Fordu Mondeo kombi chválí cestující vpředu a hlavně vzadu, kde se nabídkou místa vyrovnává svému největšímu rivalovi Volkswagenu Passat Variant. Obrovský je u Fordu Mondeo kombi i kufr - při základním postavení sedaček pobere 540 litrů nákladu a vysloveně svádí k tomu, aby si řidič nečinil násilí a nakládal bez ladu a skladu. Ford je výborný i v hodnocení zavazadlového prostoru při sklopených sedačkách: poskytuje 1700 litrů s žádanou rovnou podlahou. Příjemně nízký je u mondea také nakládací práh zavazadlového prostoru, jehož rozměry neomezují koncové svítilny a jen minimálně do něj zasahují vnitřní podběhy zadních kol. Po nastartování se Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi představí poněkud tvrdším zvukem motoru, neběží tak klidně jako jiné německé či francouzské turbodiesely. Nicméně jízda smondeem je příjemná - dobře vyladěné pérování omezuje pohyby karoserie. Pouze na opravdu rozbité trase při jízdě pozbývající citu jde pérování na doraz. Brzdy splňují veškeré požadavky. Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi kromě jiných úspěchů vyhrál srovnávací test prestižního německého časopisu Auto Motor und Sport - před Renaultem Laguna Grandtour, VW Passat Variant a Peugeotem 406 Break. V souhrnu vlastností charakterizujících moderní kombi mu lze máloco vytknout. Snad jen městské couvání není ideální, leč právě rozměry, které manévry v přeplněných uličkách komplikují, na jiné frontě získávají mondeu body. Couvání se snaží usnadnit účinný posilovač řízení a poměrně velký rejd. Parkovací systém je za příplatek. Nevšední je otevírání kapoty klíčkem, které jednomu může vyhovovat a jiného naopak zlobit. Každopádně - v Anglii je údajně za toto řešení bonus při pojištění.

Měření MF DNES

Ford Mondeo Volkswagen Mercedes
kombi Passat Benz
2.0 TD Variant 1.9 TDI C 270 CDI

Zrych. 0-100 km/h (s) 12,6 11,5 9,7
Zrych. 0-400 m (s) 18,7 18,2 17
Zrych. (IV.) 50-90 km/h (s) 8,3 6,9 a ut., neměřeno
Zrych. (V.) 80-130 km/h (s) 16,5 13,5 aut., neměřeno
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,2 28,1 27,4
Pramen: ÚSMD

Výsledky měření vnitřního prostoru vybraných automobilů v testech MF DNES(v mm)

místo pro výška šířka šířka úhlopříčka výška
kolena vzadu vzadu vpředu vzadu kufru hrany kufru

šířka/výška objem
otvoru kufru kufru

Ford Mondeo
kombi 2.0 TD 235 895 1480 1480 1220 585
1165/790 540/1700

Volkswagen Passat
Variant 1.9 TDI 210 905 1490 1480 1250 575
1050/810 495/1600

Mercedes Benz
C 270 CDI 155 860 1445 1440 1230 610
1060/710 470/1385

Poznámka: údaje jsou uvedeny v milimetrech, pouze objem kufru je v litrech
Pramen: ÚSMD, MF DNES

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

Volkswagen I.D. Buzz

Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Najdete na iDNES.cz