Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mondeo kombi - prostor nadevše

  9:20aktualizováno  9:20
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor.
Největším trumfem druhé generace Fordu Mondeo v provedení kombi je obrovský vnitřní prostor. Vůz rovněž překvapí komfortními a hlavně jistými jízdními vlastnostmi, které by řidič bez zkušenosti s takovým kolosem snad ani nečekal. Jen v zemi, která hledí na každé deci pohonných hmot a spotřebu úsporných dieselů si zvykla poměřovat špičkovými německými motory TDI, s nimiž jezdí také domácí octavie, při prvním tankování u fordu zarazí jeho žízeň. Jenže jak kilometry přibývají a obří kombík i při maximálním zatížení obvykle obstojí v každém měření sil s mnoha konkurenty, zdánlivá bolest se zmenšuje. Vtestu MF DNES Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi bral v poklidném provozu na venkovských silnicích s padesátkou v obcích a maximálně devadesátikilometrovou rychlostí 6,3 litru nafty. Na dálnicích s obsazením jedním pasažérem žádal necelých sedm litrů u plně naloženého vozu s rychlostí vyžadující prakticky bez ustání levý rychlý pruh se apetyt pohyboval od 7,5 do 7,9 litru nafty. Při nasazení klimatizace se spotřeba zvedala ještě zhruba o půl litru na každou stovku kilometrů. Vnitřní prostor si ve Fordu Mondeo kombi chválí cestující vpředu a hlavně vzadu, kde se nabídkou místa vyrovnává svému největšímu rivalovi Volkswagenu Passat Variant. Obrovský je u Fordu Mondeo kombi i kufr - při základním postavení sedaček pobere 540 litrů nákladu a vysloveně svádí k tomu, aby si řidič nečinil násilí a nakládal bez ladu a skladu. Ford je výborný i v hodnocení zavazadlového prostoru při sklopených sedačkách: poskytuje 1700 litrů s žádanou rovnou podlahou. Příjemně nízký je u mondea také nakládací práh zavazadlového prostoru, jehož rozměry neomezují koncové svítilny a jen minimálně do něj zasahují vnitřní podběhy zadních kol. Po nastartování se Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi představí poněkud tvrdším zvukem motoru, neběží tak klidně jako jiné německé či francouzské turbodiesely. Nicméně jízda smondeem je příjemná - dobře vyladěné pérování omezuje pohyby karoserie. Pouze na opravdu rozbité trase při jízdě pozbývající citu jde pérování na doraz. Brzdy splňují veškeré požadavky. Ford Mondeo kombi 2.0 TDDi kromě jiných úspěchů vyhrál srovnávací test prestižního německého časopisu Auto Motor und Sport - před Renaultem Laguna Grandtour, VW Passat Variant a Peugeotem 406 Break. V souhrnu vlastností charakterizujících moderní kombi mu lze máloco vytknout. Snad jen městské couvání není ideální, leč právě rozměry, které manévry v přeplněných uličkách komplikují, na jiné frontě získávají mondeu body. Couvání se snaží usnadnit účinný posilovač řízení a poměrně velký rejd. Parkovací systém je za příplatek. Nevšední je otevírání kapoty klíčkem, které jednomu může vyhovovat a jiného naopak zlobit. Každopádně - v Anglii je údajně za toto řešení bonus při pojištění.

Měření MF DNES

Ford Mondeo Volkswagen Mercedes
kombi Passat Benz
2.0 TD Variant 1.9 TDI C 270 CDI

Zrych. 0-100 km/h (s) 12,6 11,5 9,7
Zrych. 0-400 m (s) 18,7 18,2 17
Zrych. (IV.) 50-90 km/h (s) 8,3 6,9 a ut., neměřeno
Zrych. (V.) 80-130 km/h (s) 16,5 13,5 aut., neměřeno
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,2 28,1 27,4
Pramen: ÚSMD

Výsledky měření vnitřního prostoru vybraných automobilů v testech MF DNES(v mm)

místo pro výška šířka šířka úhlopříčka výška
kolena vzadu vzadu vpředu vzadu kufru hrany kufru

šířka/výška objem
otvoru kufru kufru

Ford Mondeo
kombi 2.0 TD 235 895 1480 1480 1220 585
1165/790 540/1700

Volkswagen Passat
Variant 1.9 TDI 210 905 1490 1480 1250 575
1050/810 495/1600

Mercedes Benz
C 270 CDI 155 860 1445 1440 1230 610
1060/710 470/1385

Poznámka: údaje jsou uvedeny v milimetrech, pouze objem kufru je v litrech
Pramen: ÚSMD, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.