Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Přesně před čtvrt stoletím představil Ford světu přelomové Mondeo

Nástupce veleúspěšného modelu Sierra představil Ford na den přesně před 25 lety, bylo to 23. listopadu 1992. Mondeo se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů na evropských trzích. Dnes je v prodeji jeho čtvrtá generace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Mondeo MK.II bylo velice dobré obyčejné auto. Rozměry akorát na jakoukoliv jízdu, parkování (až na rejd) 1,8 zabrala až od 2600 ot, jezdila úsporně. ST rvalo asfalt od začátku, na palivo žrout. Každý si mohl vybrat. Už 3 - 4 roky se loučím se svým Mondeem MK.II a opět jej tlačím přes technickou. Takže až neprojde, půjde do šrotu. Ale skvělé auto na horské silnice. Náklady skoro nulové za opravy. Servis velice levný. A i když mám nový vůz, rád vždy sednu za volant Mondea, zajedu k Sázavě a pár zatáček si dám před Štenberkem. Co takhle zkusit bestii 2,5 V6 bi turbo a 4x4? Poznáte jaké vozy se v pohonu promítly? (díly samozřejmě Ford) ;-)

0 0
možnosti
TZ

T89o64m12á60š 43Z51e17m14a17n

26. 11. 2017 18:34

Měli jsme kombíka první generace, dovnitř se vešla plachetnice třídy Optimist (no dobře, kus čouhal z kufru ven) :-D

2.0 16V, 100 kW.

Oproti Felicii to byl neskutečný posun do vesmíru.

Nicméně to bylo přesně to auto kvůli kterému začaly vznikat SUV - s Feldou, formanem a obdobnými auty šlo ještě vjet na louku nebo polní cestu. S Mondeem už to nešlo, to byl dálniční speciál..

0 0
možnosti
TV
FP

auto krasny, pohodlny, ale neuveritelne poruchovy..

0 0
možnosti
ZM

Jezdím Mondeama 16 let, poruchovost rozhodně nemůžu potvrdit.

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 1
možnosti
TZ

T73o62m16á58š 15Z58e13m85a26n

26. 11. 2017 18:35

Jo, to vlnkované přední sklo si taky pamatuji.

A ani v roce 2017 to není standardem.:-/

2 0
možnosti
TL

Ne děkuji raději Felicii. Česká republika rok 2001.

2 6
možnosti
ZM

Jo, tak před takovou volbou jsem stál - novou Felicii nebo ojeté Mondeo. Mondeo vyhrálo a nikdy jsem nelitoval. A to jsem s Feliciema dost najezdil na služebních cestách, tak jsem mohl srovnávat.

2 0
možnosti
Foto

R81o85m13a31n 54K24o39z91e33l

24. 11. 2017 18:47

Jo Mondeo po faceliftu se mi vždy velice líbilo, ta příď se fakt povedla....na rozdíl od Scorpia, které se líbilo málokomu. Jen motor 1,8 TD byl považován za obstarožní a nepovedený a mnoho konstruktérů nepochopilo, jak Ford mohl tento motor do tak povedeného auta dát, v době kdy konkurence už měla Common-raily nebo kdy už dávno byly legendární TDI od VW.

1 0
možnosti
OF

Common-rail měly v té době jen Fiat v Cromě a pár Mercedesů.

1 0
možnosti
AC

Mondeo man... Dal tolik za barak, ze mu nezbylo na poradne auto

1 0
možnosti
OF

Mě ta fotka spíš připomíná nějakého prodejce finančních produktů. Ti obvykle lezou v obleku z 25 let starých krámů ;-D

0 0
možnosti
RH

Ford Mondeo první generace po faceliftu som mal 13 rokov a bolo to super auto, neviem, ci take este budem niekedy mat... R^

2 0
možnosti
TV

Nebudete. Taková už se nevyrábí a vyrábět nebudou. Akorát dlouhé, dost široké a přijatelně nízké. škála motorů od 72 do 152kW. diesely nepočítám.

0 0
možnosti
MN

První generace Mondea měla problém se světly.

Chtěli čiré sklo, ale nebyla dotažena konstrukce parabol, takže se to dost nešťastně vyřešilo plastovými vložkami, lámajícími světlo, které UV zářením žloutly.

Světlomety byly původně vcelku a na díly se dodávaly na půlky, kde se původní sestava rozřízla a jednotlivé půlky se nýtovaly k sobě přes plechové spojovací plechy.

Navíc šrouby světel byly pod předním nárazníkem, který se dost obtížně demontoval, kvůli špatně přístupným šroubům. Šlo to většinou T klíčem s kloubkem a nic moc.

Vložky do světel se daly objednat zvlášť, ale jak jsem psal, práce nic moc a časem zase zežloutly. Výměna žárovek byl problém, zejména té dálkové s dlouhým plastovým držákem.

Vše se vyřešilo Mondeem II s lomem světla v parabolách, hezčím tvarem a slušnou přístupností jak na celkovou výměnu, tak na výměnu žárovek.

Pro mne bylo Mondeo II (1997-2000) nejhezčím Mondeem a již nezatížené dětskými chorobami předchůdce.

1 0
možnosti
MH

M49i97l44a42n 75H41a84v78í16ř

24. 11. 2017 13:55

tady se o něm mluví pomalu jako o veteránu a já s ním jezdím dodnes.

Ve verzi ST200 Limited edition mě to auto pořád baví, tolik toho nenajezdím, takže spotřeba 12l/100km mě netrápí. Motor+podvozek+interiér bez námitek (ikdyž interiér už trochu vrže) ale ta antikorozní úprava karoserie je děs.

Tenkrát když byl drahej benzín (40kč+) tak jsem ho kupoval za krásných 100k (9let starý auto, 110k najeto, serviska), protože nikdo nic žravýho nechtěl.

Dnes už bych rád vyměnil za něco novějšího, ale pořád marně hledám něco aspoň trochu podobnýho (výbava,výkon,prostor) za podobný peníze nebo i lehce víc (do 150k). Pořád si pohrávám s myšlenkou dát ho pořádně do kupy, zakonzervovat někde v garáži a za 20 let až lidi nebudou vědět co je 2,5 V6 ho prodat za miliardy;-D

9 0
možnosti
LV

To ale vůbec není špatný nápad. Já mám podobnou myšlenku, kterou mi kdysi vnukl jeden kolega. Ten, když se mu narodila vnučka, koupil tisícovku embéčko, postavil ho do garáže na rampu, garáž zazdil, nechal je dveře pro údržbu s tím, že až vnučka dosáhne plnoletosti, tak jí ho dá. Už má tři vnoučata, tři tisícovky a tř zazděný garáže :-) Já se k tomu ještě nedostal :-) Ostatně ještě nemám vnoučata :-)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie v bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...