Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Mustang pro Bullitta je tady, samozřejmě zelený

  13:40aktualizováno  13:40
Slavný oscarový film Bullittův případ se Stevem McQueenem v hlavní roli měl premiéru 17. října 1968. Automobilka Ford na letošním autosalonu v Detroitu představila speciální edici modelu Mustang věnovanou padesátému výročí snímku.

Ford Mustang Bullitt | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Americká kriminálka je známá hlavně díky nejslavnější filmové automobilové honičce. Hlavními protagonisty jsou v ní kromě Steva McQueena alias Franka Bullitta hlavně černý Dodge Charger a právě zelený Ford Mustang prohánějící se ulicemi San Franciska.

Nový Ford Mustang Bullitt je již třetím nositelem slavného filmového jména, předchozí edice nabídl Ford už v letech 2001 a 2008.

Bullitt vychází z aktuální generace modelu Mustang GT Premium s paketem Performance, a jeho výbava tak zahrnuje šestipístkové brzdy Brembo na předních kolech a diferenciál Torsen. Sací potrubí a větší chladič vzduchu pocházejí pro změnu z provedení Shelby GT350 stejně jako výfukový systém s aktivní klapkou, který zajišťuje nezbytnou zvukovou kulisu.

Ford Mustang Bullitt
Ford Mustang Bullitt

O pohon se stará upravený vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru, který poskytuje 475 koní výkonu a 570 Nm točivého momentu. Ten je přenášen výhradně přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola. Ford tvrdí, že Bullitt dosahuje maximální rychlosti 262 km/h a na stovku zrychlí za méně než čtyři sekundy.

Navenek se nový Mustang Bullitt nijak výrazně neliší od svých sourozenců. Spojitost s ikonickým modelem z roku 1968 je na karoserii viditelná jen v detailech.

Ford Mustang Bullitt

Původní Bullitův Mustang

Z celého vozu například zmizela všechna loga Mustangu. Jedinou signaturou je tak nápis nápis Bullitt umístěný mezi zadními světly, kde měl jeho prapředek víčko palivové nádrže. K historickému modelu odkazují i chromované lišty kolem bočních oken a mřížky chladiče, lahvově zelený odstín laku a černá kola z lehkých slitin.

Fotogalerie

Také uvnitř se úpravy omezily pouze na detaily. Kromě loga na volantu a zeleného prošívání tu zaujme především hlavice řadicí páky ve stylu bílé kulečníkové koule.

Příplatková výbava je velmi omezená a zahrnuje prakticky jen závodní sedadla Recaro, navigační systém, adaptivní podvozek MagnaRide a systém pro sledování mrtvého úhlu. Ceny zatím automobilka nezveřejnila, stejně jako množství vozů, které hodlá ve speciální edici vyrobit.




Nejčtenější



Další z rubriky

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

Corbellati

Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari,...

Nová Kia Ceed odhalena. Přišla o apostrof, dostala moderní techniku

Třetí generace Kie Ceed se představuje

Třetí generace Ceedu se veřejnosti oficiálně představí začátkem března na autosalonu v Ženevě. Auto stojící na zcela...

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

Najdete na iDNES.cz