Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Mustang Cobra Jet má 475 koní a tlačítko, které odpojí brzdy

aktualizováno 
Je to oblíbená americká kratochvíle a regulérní závodní disciplína: své co nejvíc "nakoňované" auto postavíte na rovnou ranvej, prošlápnete plyn a snažíte se být v cíli na druhém konci rovinky dřív než soupeř. Nový speciál pro závody dragsterů teď přestavěl Ford z oblíbeného mustangu.

Ford Mustang Cobra Jet | foto: Ford

Mustang Cobra Jet vychází z krotších verzí legendárního amerického kupé. Představil se na tuningovém autosalonu SEMA 2009 v Las Vegas. Příští rok vznikne padesát kusů této ojedinělé verze, určené pro závody ve zrychlení na čtvrtmíli. Všechny už jsou prý prodané. Polovina bude závodit, polovina zaparkuje v garážích sběratelů.

Závodní mustang má slavného pradědečka z roku 1968. Měl 335 koní a jmenoval se Ford Mustang 428 Cobra Jet.

Pro příští sezonu si novinka připravila 5,4litrový osmiválec (hliníkový blok motoru je za příplatek), do kterého cpe litry vzduchu čtyřlitrový kompresor. Motor dostal jiný chladič, vačku a kompresní poměr se zvýšil na 9,6:1. Na výběr bude mezi automatickou a manuální převodovkou.

V základním nastavení a s obyčejnou potravou má tento mustang výkon 475 koní. K autu ale dostanete software, kterým se přes počítač dají přenastavit různé parametry motoru.

Když pak závodníci ještě natankují vysokooktanový benzin, dosáhnou mnohem šťavnatějších čísel. Odhaduje se, že by mohly začínat osmičkou.

Fordu Mustang Cobra Jet nechybí nádrž podle předpisů pro závody dragsterů a specialita v podobě tlačítka, které odpojuje brzdový okruh na zadní nápravě. Proč odpojovat brzdy? Zadní pneumatiky se musí při startu pořádně zakousnout do podložky a jde jim to lépe, když jsou zahřáté. Těsně před startem tedy na startovací čáře závodníci protáčí zadní - hnaná kola (správěn se to jmenuje burnout) a rozpalují tak pláště na správnou provozní teplotu.

Auto splňuje všechny předpisy pro závody dragsterů, není ale homologované pro silniční provoz. Základní cena je 77 tisíc dolarů.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.