Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nádherný mustang se promenuje. Nejslavnější ford má narozeniny

  19:54aktualizováno  19:54
Americká legenda s pádícím koněm ve znaku slaví padesátiny. Ford Mustang se dnes chystá do Evropy už v šesté generaci. Legendární americký sporťák, který stál u zrodu kategorie sporťáků zvaných "pony car", se představil na den přesně před půl stoletím.

Mustang získal své jméno podle úspěšných stíhacích letounů z druhé světové války, představil se světu přesně před padesáti lety, 17. dubna 1964.

Může se hodit

Jsou fordy vaší srdeční záležitostí a potřebujete nové auto? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Za půl století výroby opustilo brány automobilky kolem devíti milionů vozů s charakteristickým logem pádícího koně na kapotě. Tou nejslavnější verzí asi navždy zůstane jeho první generace. Myšlenku viceprezidenta Fordu Lee Iaccocy na levné sportovní auto pro dospívající poválečnou generaci dovedli k dokonalosti techničtí inženýři automobilky.

První Mustangy se dočkaly výrazného obchodního úspěchu a do konce výroby v roce 1973 jich vznikly skoro tři miliony. Vyráběly se ve dvou verzích; jako čtyřmístné dvoudveřové kupé a kabriolet se stahovací plátěnou střechou, který vidíte ve videu. Později se přidala varianta fastback se splývavou zádí.

Vůz se prodával i v Evropě, třeba v Německu pod označením T5, neboť jméno Mustang měla zaregistrované továrna Krupp, která pod tímto názvem vyráběla nákladní automobily. Slabinou byl pouze nepříliš silný šestiválcový motor o objemu 2,8 litru a výkonu sto koní. Velmi brzy však na trh přišly "posílené" modely s osmiválcovými motory o objemu 4,3 a 4,7 litru.

Mustang se stal vděčným objektem různých úprav, k nejslavnějším patřil Shelbyho Mustang GT-350 z roku 1965 s výkonem přes 300 koní

Americká legenda se objevila i v několika českých filmech, například v komedii Jáchyme, hoď ho do stroje! za volantem jednoho červeného exempláře seděl Luděk Sobota, který v něm spěchal na zámek Konopiště.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.