Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford odhaluje nástupce českého hitu fusion. Vypadá hodně agresivně

  11:16aktualizováno  11:16
Malé auto se vzhledem městského teréňáku bude pohánět tříválcový litrový motor. Díky turbu však dává výborných 88 kW. Ford EcoSport je i blízko sériové produkci, v Evropě nahradí populární model Fusion. Novinku Ford představil na autosalonu v Dillí.

Ford EcoSport | foto: Ford

Autosalon v Dillí je trošku ve stínu autosalonu v Detroitu, který začíná o pár dnů později. Indická přehlídka novinek je zaměřena především na domácí trh, kde hrají prim levnější kompaktní vozy. Ale ty se dobře prodávají i jinde po světě, takže tam nadnárodní značky ukazují velmi zajímavé koncepty, které se často objeví i na českém trhu.

Ford EcoSport

To je i případ nového Fordu EcoSport. Tento koncept je předzvěstí nového malého crossoveru, nástupce dobře známého modelu Fusion (evropského modelu, americký fusion je zcela jiné auto). Do výroby se dostane zhruba za půl roku, finální model by mohl Ford ukázat na veletrhu v Ženevě. Původní fusion byl zvětšený a zvýšený model vycházející z minulé fiesty. Po několik let patřil k nejžádanějším modelům Fordu na našem trhu. A v nabídce je stále a asi ještě chvíli bude.

Původní fusion měl být jakýmsi městským SUV kříženým s MPV, oficiálně to podle Forda byl univerzální městský automobil. A novinka bude to samé, jen díky ještě zvýšenějšímu podvozku bude víc připomínat kategorii SUV. S původním fusionem nemá EcoSport nic společného, původ modelu musíme hledat v Jižní Americe. Tam se stejně pojmenovaný model vyrábí od roku 2004 a novinka je jeho přímým nástupcem. EcoSport první generace zastával podobnou pozici jako evropský fusion, jen byl v top verzi k mání i s pohonem čtyř kol a má o poznání offroadovější stavbu.

Ford EcoSport

Nový EcoSport se v Evropě možná bude jmenovat jinak, v každém případě to bude vskutku globální model, nikoliv jen jihoamerická záležitost jako v případě předchůdce. Jižní a Střední Amerika ovšem budou první trhy, kde se novinka začne prodávat. Následovat budou Severní Amerika a Asie. Od příštího roku přibude i Evropa. Z toho vyplývá, že do důchodu se letitý fusion dostane až po jedenácti letech služby.

Fotogalerie

O technických parametrech novinky se Ford zatím příliš nerozpovídal. Auto sídlí na globální platformě B, design odpovídá aktuálnímu stylu Fordu a novinka je oproti fiestě o poznání bachratější. Přední maska je mohutná a agresivní. Představený koncept má výrazně zvýšený podvozek. Auto trochu připomíná Hyundai ix35, což ostatně bude jeden z jeho konkurentů, i když Ford by měl být o poznání levnější.

Z techniky zatím výrobce odhalil jednu pohonnou jednotku. A to hned asi tu nejzajímavější, která bude patřit mezi nejvýznamnější motorizace v malých fordech příštích let. Malý tříválec z řady EcoBoost má objem pouhý jeden litr. Ale díky novému malému turbodmychadlu se může pochlubit parádními papírovými parametry. Maximální výkon je v představené verzi 88 kW a točivý moment má hodnotu 170 Nm, a to ve velmi širokém pásmu otáček od 1 300 do 4 500. Je pravděpodobné, že Ford postupně uvede i slabší výkonové verze motoru.

Motor má stejně jako větší sourozenci z řady EcoBoost proměnné časování ventilů Ti-VCT, naopak má litinový blok a inovací je i oddělené chladicí ústrojí. Blok motoru se tak může zahřát dřív než hlava, čímž se šetří palivo. Tyto i další inovace se uplatní především při provozu ve městě. Problémy s vyvážením tříválce Ford vyřešil mimo jiné nevyváženým setrvačníkem místo vyvažovacích hřídelí.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.