Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

To je tlama: Ford oficiálně představil nástupce populárního fusionu

  15:47aktualizováno  15:47
Obří trojdílná maska vypadá jako pořádně velká tlama. Nový Ford EcoSport je díky ní minimálně zepředu nepřehlédnutelný. Globální malé SUV by mělo nahradit v portfoliu značky populární evropský model Fusion. Premiéru produkční verze si novinka odbyla na autosalonu v Pekingu.

Ford EcoSport | foto: Ford

Pro Ford je nové malé SUV EcoSport jedním z klíčových modelů. Má se prodávat na více než 100 trzích světa, vyrábět se bude v několika továrnách po celé zeměkouli (Brazílie, Thajsko, Čína, Indie) a bude jedním z klíčových modelů expanze značky v Číně.

Ford EcoSport

To, že je novinka vskutku globálním produktem, dokládá premiéra konceptu na autosalonu v indickém Dillí, původ v brazilské pobočce značky a premiéra finálního produktu na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu. Prostě správný globální guláš.

Ford EcoSport je hodně bachraté SUV, ale zároveň relativně malé auto velikostí někde mezi fiestou a focusem. Na evropském trhu by měl nahradit populární model Fusion, který už poněkud přesluhuje. Na druhou stranu zatím Ford k uvedení na evropských trzích neuvedl žádné podrobnosti.

Ford EcoSport

Poněkud jinou pozici bude mít novinka mimo Evropu. Čínská premiéra není náhodná, spolu s další trojicí SUV je EcoSport jedním z klíčových modelů značky pro expanzi na lákavém čínském trhu. Kategorie SUV je v Číně ještě relativně opomíjená, a to především v případě menších modelů. A to je pro širokou nabídku Fordu, který na trh vrhne globální, evropské i americké modely, velká příležitost.

Produkční verze představená v Pekingu se od dillíjského konceptu z počátku roku téměř neliší. Zmizela jen nákladná diodová světla a pro premiéru si Ford vybral nejluxusnější verzi Titanium, což se projevilo především v interiéru. Zvenku luxusní verzi prozradí kryt rezervy na pátých dveřích (která u evropské verze nemusí být), šestnáctipalcová kola, atraktivní červený lak v kombinaci s šedým zbarvením prahů a výrazné chromové lišty na přední masce.

Ford EcoSport

Právě maska je pro auto charakteristická, na opravdu masivní přídi tvoří trojice horizontálních průduchů velká ústa. Auto má, alespoň na pohled, poměrně velkou světlou výšku, k buclaté karoserii ale příliš nepasují malá kola. Jenže u malého a levného modelu nelze očekávat sériové osmnáctky.

O technice pod kapotou toho zatím Ford mnoho neprozradil, respektive v platnosti zůstávají informace z představení konceptu. Základní pohonnou jednotkou má být přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost, který příjemně překvapil při testování ve Focusu. Motor má slušných 88 kW (120) koní a točivý moment 170 Nm. Jednou z variant přenosu výkonu je dvouspojková šestistupňová převodovka.

Je velmi pravděpodobné, že auto budou pohánět i další motory. V Evropě jistě nějaké diesely a pro asijské a jihoamerické trhy se prý připravuje nový atmosférický zážehový motor s objemem 1,5 litru. Interiér novinky plně zapadá do stylu značky, je podobný interiéru v nové fiestě. Výbava může být bohatá včetně velkého dotykového displeje s navigačním systémem.

O zahájení prodeje a případné ceně novinky se výrobce nezmiňuje. Evropská premiéra se očekávala už na autosalonu v Ženevě, ale teď to vypadá na podzimní autosalon v Paříži.

Pro čínský trh jsou důležité i tři další vystavované modely. Dva z nich, Fordy Explorer a Edge pochází z amerického portfolia značky a v Evropě se neprodávají. Pro náš trh je tak zajímavá poslední z novinek, nová generace Fordu Kuga.

Ford Kuga

Kuga si odbyla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě před měsícem, takže je stále žhavou novinkou. O kategorii větší SUV než nový EcoBoost je postavené na platformě nového focusu a pohánět ho budou relativně výkonné benzinové a dieselové motory s 140 až 163 koňmi. Pohon všech kol bude jen na přání, což se u aut kategorie SUV začíná stávat běžnou záležitostí. Na trh se nová kuga dostane až na začátku příštího roku.    

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.