Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

To je tlama: Ford oficiálně představil nástupce populárního fusionu

  15:47aktualizováno  15:47
Obří trojdílná maska vypadá jako pořádně velká tlama. Nový Ford EcoSport je díky ní minimálně zepředu nepřehlédnutelný. Globální malé SUV by mělo nahradit v portfoliu značky populární evropský model Fusion. Premiéru produkční verze si novinka odbyla na autosalonu v Pekingu.

Ford EcoSport | foto: Ford

Pro Ford je nové malé SUV EcoSport jedním z klíčových modelů. Má se prodávat na více než 100 trzích světa, vyrábět se bude v několika továrnách po celé zeměkouli (Brazílie, Thajsko, Čína, Indie) a bude jedním z klíčových modelů expanze značky v Číně.

Ford EcoSport

To, že je novinka vskutku globálním produktem, dokládá premiéra konceptu na autosalonu v indickém Dillí, původ v brazilské pobočce značky a premiéra finálního produktu na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu. Prostě správný globální guláš.

Ford EcoSport je hodně bachraté SUV, ale zároveň relativně malé auto velikostí někde mezi fiestou a focusem. Na evropském trhu by měl nahradit populární model Fusion, který už poněkud přesluhuje. Na druhou stranu zatím Ford k uvedení na evropských trzích neuvedl žádné podrobnosti.

Ford EcoSport

Poněkud jinou pozici bude mít novinka mimo Evropu. Čínská premiéra není náhodná, spolu s další trojicí SUV je EcoSport jedním z klíčových modelů značky pro expanzi na lákavém čínském trhu. Kategorie SUV je v Číně ještě relativně opomíjená, a to především v případě menších modelů. A to je pro širokou nabídku Fordu, který na trh vrhne globální, evropské i americké modely, velká příležitost.

Produkční verze představená v Pekingu se od dillíjského konceptu z počátku roku téměř neliší. Zmizela jen nákladná diodová světla a pro premiéru si Ford vybral nejluxusnější verzi Titanium, což se projevilo především v interiéru. Zvenku luxusní verzi prozradí kryt rezervy na pátých dveřích (která u evropské verze nemusí být), šestnáctipalcová kola, atraktivní červený lak v kombinaci s šedým zbarvením prahů a výrazné chromové lišty na přední masce.

Ford EcoSport

Právě maska je pro auto charakteristická, na opravdu masivní přídi tvoří trojice horizontálních průduchů velká ústa. Auto má, alespoň na pohled, poměrně velkou světlou výšku, k buclaté karoserii ale příliš nepasují malá kola. Jenže u malého a levného modelu nelze očekávat sériové osmnáctky.

O technice pod kapotou toho zatím Ford mnoho neprozradil, respektive v platnosti zůstávají informace z představení konceptu. Základní pohonnou jednotkou má být přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost, který příjemně překvapil při testování ve Focusu. Motor má slušných 88 kW (120) koní a točivý moment 170 Nm. Jednou z variant přenosu výkonu je dvouspojková šestistupňová převodovka.

Je velmi pravděpodobné, že auto budou pohánět i další motory. V Evropě jistě nějaké diesely a pro asijské a jihoamerické trhy se prý připravuje nový atmosférický zážehový motor s objemem 1,5 litru. Interiér novinky plně zapadá do stylu značky, je podobný interiéru v nové fiestě. Výbava může být bohatá včetně velkého dotykového displeje s navigačním systémem.

O zahájení prodeje a případné ceně novinky se výrobce nezmiňuje. Evropská premiéra se očekávala už na autosalonu v Ženevě, ale teď to vypadá na podzimní autosalon v Paříži.

Pro čínský trh jsou důležité i tři další vystavované modely. Dva z nich, Fordy Explorer a Edge pochází z amerického portfolia značky a v Evropě se neprodávají. Pro náš trh je tak zajímavá poslední z novinek, nová generace Fordu Kuga.

Ford Kuga

Kuga si odbyla světovou premiéru na autosalonu v Ženevě před měsícem, takže je stále žhavou novinkou. O kategorii větší SUV než nový EcoBoost je postavené na platformě nového focusu a pohánět ho budou relativně výkonné benzinové a dieselové motory s 140 až 163 koňmi. Pohon všech kol bude jen na přání, což se u aut kategorie SUV začíná stávat běžnou záležitostí. Na trh se nová kuga dostane až na začátku příštího roku.    

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz