Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford popřel, že jedná o prodeji divize Volvo

  14:10aktualizováno  30. května 9:26
Automobilka Ford Motor nejedná o prodeji své ztrátové švédské divize Volvo. Společnost ve svém prohlášení popřela informace médií, že by zvažovala okamžitý prodej švédské divize, kterou považuje za svoji nejhodnotnější luxusní značku.

Volvo XC60 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Švédský list Goteborgs Posten v pondělí napsal, že Ford zvažuje prodej značky Volvo. Za možného zájemce označil německou automobilku BMW. Zpráva švédského listu přišla po pátečním článku v listu Financial Times, který uvedl, že BMW vede předběžné jednání o koupi Volva.

"Společnost Ford Motor nejedná s BMW nebo jinou společností o jejím zájmu o Volvo Car Corporation," uvedla společnost v prohlášení. Ford původně odmítl zprávu komentovat.

Analytici se shodují, že Ford nepotřebuje nutně prodat některou ze svých luxusních značek. Někteří však upozorňují, že pokud by se objevila dobrá příležitost, automobilka podle nich bude s prodejem souhlasit.

Ford koupil výrobu osobních automobilů Volvo v roce 1999 od stejnojmenné švédské strojírenské skupiny, jež si ponechala produkci nákladních vozů. Značku zařadil do své luxusní divize Premier Automotive Group, která zahrnuje rovněž Jaguar a Land Rover.

Ziskovost luxusních značek je však velmi nestálá. Loni divize prodělala 327 milionů dolarů. Analytici odhadují, že prodejem luxusních značek by Ford mohl získat přes devět miliard dolarů, napsala agentura Reuters.

Před nedávnem Ford prodal luxusní značku Aston Martin. - více zde

Celá skupina Ford loni prodělala 12,7 miliardy dolarů. To představuje nejvyšší celoroční ztrátu ve více než stoleté historii podniku. Společnost nyní prochází rozsáhlou restrukturalizací, která zahrnuje uzavření 16 továren a zrušení až 45 000 pracovních míst v Severní Americe.

Firma nově uvedla, že počet zaměstnanců již klesl o 18 000 lidí.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.