Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

aktualizováno 
Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a dostávají moderní technologie pomáhající řidiči. Na robustní pick-up Ford Ranger s velkou korbou jsme naložili motorky a hurá do rumunských hor.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Ranger je jedním z nejvýraznějších zástupců této kategorie. My jsme zkusili verzi double cab s turbodieselem 2.2 TDCI a manuální šestistupňovou převodovkou.

V pětimístném interiéru jsou, jak je v této kategorii zvykem, použity tvrdší plasty. Po týdnu v horách, kdy se dostaly prach a hlína prakticky všude, jsme za ně byli rádi. A to ejen kvůli jejich odolnosti, ale i díky snadné údržbě. Přední sedadla jsou i přes svou strohost na dlouhé cesty pohodlná, pomáhá tomu prostornost kabiny. Handicapem zadních sedadel jsou hodně vzpřímená opěradla, která nelze polohovat. Na delších cestách tam moc pohodlí neužijete.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Displej infotainmentu by zasloužil určitě větší rozměry, vždyť většina z nás má v kapse mobilní telefon s větší úhlopříčkou displeje. Ovládání pomocí přiřazených tlačítek a vůbec celá struktura menu působí trochu zastarale, párování s telefonem bylo ovšem bezproblémové a velmi rychlé.

Většina ovládacích prvků má modré osvětlení, oranžové podsvícení klimatizace tedy trochu bije do očí. Pomineme-li estetiku, oceníme velká a přehledná ovládací tlačítka. Líbily se nám hned dvě 12voltové zásuvky na přístrojovce a třetí u zadních míst a k tomu navíc zástrčka na 220 V. Nechybí USB vstup.

Stěhovák

Nákladový prostor je velkorysý a díky své jednoduchosti i dobře přístupný. Samozřejmostí jsou oka pro uchycení nákladu, parádní jsou další plastové úchyty na vnější straně bočnic. K připevnění nákladu a zároveň k oddělení kabiny od naloženého materiálu poslouží i ochranný rám za kabinou. Pokud potřebujete skrýt náklad před nenechavci, můžete si z volitelné výbavy vybrat z široké nabídky rolovacích nebo výklopných krytů nákladového prostoru a k dispozici je i hardtop lakovaný v barvě vozu.

Nákladový prostor verze doublecab má rozměry 1 549 x 1 560 mm a maximální nosnost 1 096 kg. My jsme naložili na korbu dva motocykly. Museli jsme nechat otevřené zadní čelo, které snese zatížení 400 kg! Za zmínku stojí i možnost tahání přívěsů s celkovou hmotností až 3 500 kg.

Během testu jsme s Rangerem najezdili 2 500 km. Většinu cest po dálnicích a navíc s nákladem dvou motocyklů, třemi osobami a vším potřebným na týdenní expedici.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Motor nemá přehnanou dynamiku, ale je k neutahání a v celém spektru otáček působí ukázkově vyrovnaně. Výkon 130 koní sice na první pohled moc neoslní, ale překvapivě to i na takto velký a navíc naložený vůz naprosto stačilo a v běžném provozu nám síly nescházely. Většinu cesty jsme jeli standardní 130kilometrovou rychlostí, ale vyzkoušeli jsme, že není problém atakovat stoosmdesátku.

Fotogalerie

Mimo silnici

Jízdu v terénu jsme neplánovaně otestovali i s naloženým nákladem, protože při cestě do Eibenthalu v oblasti rumunského Banátu nás navigace nasměrovala na cestu, kam se běžným autem rozhodně neodvážíte.

Procestovali jsme hory, kde Ranger ohromoval suverenitou, jakou překonával terén. Rozhodně se hodil pohon všech kol i redukce, díky které jsme šetřili spojku. Ovládání pohonu kol je elektronické, takže jej můžete měnit i bez zastavení během jízdy a k dispozici jsou režimy pohonu zadní nápravy, pohonu 4x4 a 4x4 s redukcí.

Při problému s trakcí se hodí i elektronická automatická uzávěrka diferenciálu. Při návratu z hor dolů do údolí se zase osvědčil sjezdový asistent, díky kterému můžete pustit všechny pedály a vůz sám udržuje při sjezdu konstantní rychlost, kterou můžete korigovat pomocí tempomatu. Ranger přebrodí i úctyhodných 800 mm vody.

Fordí pick-up působí robustním dojmem a na silnici budí pozornost, což vám snadno zjedná respekt ostatních účastníků silničního provozu. Z délky vozu 5 362 mm budete mít při parkování ve městě respekt zase pro změnu vy, ale už v základní výbavě vám to usnadní parkovací asistent vzadu a ve vyšších výbavách nebo za příplatek i vepředu.

Při parkování je třeba brát ohled i na výšku vozu, protože nepřipadá v úvahu ťukání nárazníkem o nárazník, které by pro druhé vozidlo dopadlo destruktivně.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Doplňků je k dispozici velmi široká paleta a podle stupňů výbavy můžete Ford Ranger pořídit za cenu od 610 tisíc až do 1,2 milionu korun.

Uvažujete-li o užitkovém voze, dodávka vám sice nabídne za lepší cenu větší nákladový prostor, navíc uzamykatelný a lépe chráněný, ale do pick-upu poberete více osob, projedete náročnějším terénem a především budete stylovější. Ranger se navíc dokáže poprat i s těžším terénem a jeho skrytá síla je v tahání těžkých přívěsů, na které by jinak bylo třeba nákladní auto.

Autoři:



Nejčtenější



Další z rubriky

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Okreskový raubíř Mégane RS žhaví gumy. Už jsme s ním jeli

Renault Mégane RS

Mégane RS byl vždycky nejlepším renaultem, alespoň z pohledu řidičských zážitků, to je bez diskuze. Teď žhaví gumy...

Zkusili jsme nové Audi A8, nejchytřejší auto na světě

Audi A8

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky....

Najdete na iDNES.cz