Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

aktualizováno 
Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a dostávají moderní technologie pomáhající řidiči. Na robustní pick-up Ford Ranger s velkou korbou jsme naložili motorky a hurá do rumunských hor.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI | foto: Jan Altnerpro iDNES.cz

Ranger je jedním z nejvýraznějších zástupců této kategorie. My jsme zkusili verzi double cab s turbodieselem 2.2 TDCI a manuální šestistupňovou převodovkou.

V pětimístném interiéru jsou, jak je v této kategorii zvykem, použity tvrdší plasty. Po týdnu v horách, kdy se dostaly prach a hlína prakticky všude, jsme za ně byli rádi. A to ejen kvůli jejich odolnosti, ale i díky snadné údržbě. Přední sedadla jsou i přes svou strohost na dlouhé cesty pohodlná, pomáhá tomu prostornost kabiny. Handicapem zadních sedadel jsou hodně vzpřímená opěradla, která nelze polohovat. Na delších cestách tam moc pohodlí neužijete.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Displej infotainmentu by zasloužil určitě větší rozměry, vždyť většina z nás má v kapse mobilní telefon s větší úhlopříčkou displeje. Ovládání pomocí přiřazených tlačítek a vůbec celá struktura menu působí trochu zastarale, párování s telefonem bylo ovšem bezproblémové a velmi rychlé.

Většina ovládacích prvků má modré osvětlení, oranžové podsvícení klimatizace tedy trochu bije do očí. Pomineme-li estetiku, oceníme velká a přehledná ovládací tlačítka. Líbily se nám hned dvě 12voltové zásuvky na přístrojovce a třetí u zadních míst a k tomu navíc zástrčka na 220 V. Nechybí USB vstup.

Stěhovák

Nákladový prostor je velkorysý a díky své jednoduchosti i dobře přístupný. Samozřejmostí jsou oka pro uchycení nákladu, parádní jsou další plastové úchyty na vnější straně bočnic. K připevnění nákladu a zároveň k oddělení kabiny od naloženého materiálu poslouží i ochranný rám za kabinou. Pokud potřebujete skrýt náklad před nenechavci, můžete si z volitelné výbavy vybrat z široké nabídky rolovacích nebo výklopných krytů nákladového prostoru a k dispozici je i hardtop lakovaný v barvě vozu.

Nákladový prostor verze doublecab má rozměry 1 549 x 1 560 mm a maximální nosnost 1 096 kg. My jsme naložili na korbu dva motocykly. Museli jsme nechat otevřené zadní čelo, které snese zatížení 400 kg! Za zmínku stojí i možnost tahání přívěsů s celkovou hmotností až 3 500 kg.

Během testu jsme s Rangerem najezdili 2 500 km. Většinu cest po dálnicích a navíc s nákladem dvou motocyklů, třemi osobami a vším potřebným na týdenní expedici.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Motor nemá přehnanou dynamiku, ale je k neutahání a v celém spektru otáček působí ukázkově vyrovnaně. Výkon 130 koní sice na první pohled moc neoslní, ale překvapivě to i na takto velký a navíc naložený vůz naprosto stačilo a v běžném provozu nám síly nescházely. Většinu cesty jsme jeli standardní 130kilometrovou rychlostí, ale vyzkoušeli jsme, že není problém atakovat stoosmdesátku.

Fotogalerie

Mimo silnici

Jízdu v terénu jsme neplánovaně otestovali i s naloženým nákladem, protože při cestě do Eibenthalu v oblasti rumunského Banátu nás navigace nasměrovala na cestu, kam se běžným autem rozhodně neodvážíte.

Procestovali jsme hory, kde Ranger ohromoval suverenitou, jakou překonával terén. Rozhodně se hodil pohon všech kol i redukce, díky které jsme šetřili spojku. Ovládání pohonu kol je elektronické, takže jej můžete měnit i bez zastavení během jízdy a k dispozici jsou režimy pohonu zadní nápravy, pohonu 4x4 a 4x4 s redukcí.

Při problému s trakcí se hodí i elektronická automatická uzávěrka diferenciálu. Při návratu z hor dolů do údolí se zase osvědčil sjezdový asistent, díky kterému můžete pustit všechny pedály a vůz sám udržuje při sjezdu konstantní rychlost, kterou můžete korigovat pomocí tempomatu. Ranger přebrodí i úctyhodných 800 mm vody.

Fordí pick-up působí robustním dojmem a na silnici budí pozornost, což vám snadno zjedná respekt ostatních účastníků silničního provozu. Z délky vozu 5 362 mm budete mít při parkování ve městě respekt zase pro změnu vy, ale už v základní výbavě vám to usnadní parkovací asistent vzadu a ve vyšších výbavách nebo za příplatek i vepředu.

Při parkování je třeba brát ohled i na výšku vozu, protože nepřipadá v úvahu ťukání nárazníkem o nárazník, které by pro druhé vozidlo dopadlo destruktivně.

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI

Doplňků je k dispozici velmi široká paleta a podle stupňů výbavy můžete Ford Ranger pořídit za cenu od 610 tisíc až do 1,2 milionu korun.

Uvažujete-li o užitkovém voze, dodávka vám sice nabídne za lepší cenu větší nákladový prostor, navíc uzamykatelný a lépe chráněný, ale do pick-upu poberete více osob, projedete náročnějším terénem a především budete stylovější. Ranger se navíc dokáže poprat i s těžším terénem a jeho skrytá síla je v tahání těžkých přívěsů, na které by jinak bylo třeba nákladní auto.

Autoři:


Témata: Ford, silnice


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.