Nový Ford S-Max je parádní, dorazí ale nejdřív za rok

Tohle auto by rovnou mohlo zamířit do výroby, tak realisticky koncept Fordu S-Max vypadá. Ale musí ještě aspoň rok čekat, než dorazí nový Ford Mondeo. Už dva roky láká na autosalonech, ale ve fordárnách stále nabízejí to staré.

Stále je hodně dobré, ale prodeje váznou a zákazníci se ptají po novince. Po několikaměsíčních problémech s dodávkami se už mondeo dá zase koupit. To nové dorazí až koncem příštího roku, až Ford přestěhuje linku na mondea z Genku do španělské Valencie.

V tu chvíli dojde i na nový s-max. I ve stávající osmileté generaci stále parádní MPV, které dodnes nikdo nesesadil z pozice nejsportovnějšího rodinného stěhováku. 

Ford S-Max Concept

Úspěšný model

Ford se chlubí, že právě s-max přitáhl značce spoustu nových zákazníků. Velmi často žen. A i když vypadá stále k světu, je čas na výměnu. Běžný životní cyklus modelů je dnes kolem sedmi let. 

Stávající s-max se představil jako koncept ve Frankfurtu v roce 2005, sériová podoba odstartovala půl roku na to z ženevského autosalonu.

Koncept nového s-maxu se představí za dva týdny opět ve Frankfurtu. Už od pohledu nemá daleko do sériové podoby, jen přidat kliky a nahradit ta fešácká designová křesla klasickými sedadly.

Ford S-Max Concept

Jak uvádí magazín Quattroruote, stavba prototypu podle návrhu designérů Fordu probíhala v jedno turínském ateliéru. V takových dílnách v italském podhůří Alp se rodí velké množství konceptů, kterými se pak automobilky chlubí na autosalonech. "Stavba takové studie trvá měsíce za neustálé komunikace mezi designéry a řemeslníky," popisuje italský časopis. S-max stavěla firma Vercarmodel Saro v Orbassanu.

Linie vypadají velmi reálně, tým Martina Smithe, šéfdesignéra značky, se držel tvarů nových fordů s velkou výraznou maskou a obřími světlomety. Při pozornějším studiu ale v linkách a proporcích najdete i stávající s-max. 

Moderní technika

Nový s-max využije platformu mondea, které už se v Americe přes rok prodává jako Fordu Fusion. To znamená velký, 285 centimetrů dlouhý rozvor.

Interiér studie je pětimístný, počítá se ale i se sedmimístnou verzí. Za pozornost stojí přikrčená silueta. Není to klasické krabicovité MPV, sedět se bude výš než v klasickém osobáku, ale posádka nad hlavou nepoveze zbytečné litry vzduchu.

Pod kapotou má koncept nový čtyřválec 1,5 litru Ecoboost spřažený s dvouspojkovým automatem Powershift.

Koncept nešetří vychytávkami, z nichž většinu už dnes v různých modelech najdeme. Třeba samoparkovací asistent, duální displej zobrazující spolujezdci na středovém panelu jiný obraz než šoférovi nebo předkolizní asistent. Hudbou budoucnosti je systém Car2Car umožňující komunikaci s ostatními auty. Které si poví třeba o zácpě nebo autu jedoucím po dálnici v protisměru.

Ford S-Max Concept

Zajímavý a ne tak vzdálený od použití je ale systém sledující tep řidiče senzory zabudovanými v sedačce. Další specialitou sledující kondici řidiče pak je glukometr zobrazující na obrazovce naměřené údaje, to by se moc hodilo diabetikům.

Facelift studie

Aby nové mondeo nezastaralo, ještě než dorazí do evropských showroomů, vymysleli u Fordu fígl. "Faceliftovali" koncept a ve Frankfurtu představí studii Vignale. Zas tolik nového, aby se tomu tak hrdě mohlo říkat koncept, toho není. Dojem luxusu mají navodit chromované lišty, fajnovější maska chladiče, dvacetipalcové leštěné ráfky a vyšperkovaný interiér korunovaný prošívanou kůží na sedadlech a výplních dveří. 

Vignale ale hlavně představuje chystanou novinku v nabídce Fordu. Od roku 2015 bude v autosalonech značky speciální koutek, kam budou vodit zákazníky, kteří chtějí víc než maximální výbavu Fordu. Automobilce totiž z průzkumů trhu vyšlo, že ji chce deset až patnáct procent zákazníků. Těm nabídne značka luxusní program, který se vedle samotného produktu zaměří i na péči o zákazníka. To znamená fajnové čalounění a další služby. Třeba doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Inspirací byli Fordu třeba osobní bankéři, i služby spojené s létáním první třídou.

Ford Mondeo Vignale

Vignale maloval tatru

Jméno Vignale není mezi autonadšenci neznámé. Jméno italské karosárny zaniklé koncem šedesátých letech si vypůjčil Ford už před lety na koncept Focusu kabrio. Čechy zaujme, že jedním z posledních děl turínské karosárny, která zanikla se smrtí Alfreda Vignaleho (tři dny předtím ji prodal), byl designový základ Tatry 613. 

Není to poprvé, co si Ford půjčuje pro takové účely jméno zaniklé italské karosárny. Donedávna používal pro vrcholové verze svých modelů jméno slavného designstudia Ghia. A také ta byla v roce 1915 založena v italském "autolandu", v Turíně.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...