Premiéru si v Ženevě odbyl také tříprostorový sedan focusu. Milovníky studií potěšil kříženec MPV a auta pro volný čas.
Splašený pomeranč
Nadčasovost tvarů se z nového focusu trochu vytratila. Nabroušený focus to dohání z druhého konce. Auto nasadilo agresivní výraz, obléklo se do zářivě oranžové a vyparádilo se spojlery, křidélky, lištami a hliníkovými detaily. Nablýskaný hliník šlechtí i interiér, jsou v něm vyvedeny mimo jiné sportovní pedály, nebo ramena volantu.
Zmohutněly nárazníky a lemy kol, do kterých mají co dělat se vejít osmnáctipalcová kola 225/40. Přednímu nárazníku dominuje obrovský nasávací výřez. Naopak mřížka chladiče, vsazená mezi světly, je o něco delší a užší než u obyčejného focusu.
Řidiči, kteří si auto nedokážou pořádné auto představit bez pořádného "sedanovitého zadku" potěšil Ford s třetí variací na téma focus.
Focus Sedan nabídne především obrovský kufr, který pojme 526 litrů zavazadel. Čtyřdveřový reprezentant fordu v nižší střední třídě odveze až 1659 mm dlouhé předměty, zadní sklopná sedadla jsou dělená v poměru 60:40. Lenoši pak uvítají elektrický spínač víka kufru. |
Třídveřovému hatchbacku sedí strmé zadní okno možná o něco více než pětidveřovému. Že pod kapotou není všechno v pořádku, hlásí dvě chromové koncovky výfuku.
Dvouapůllitrový motor pod kapotou dostal turbodmychadlo, které pobízí 220 hlavé stádo plnokrevníku k těm nejlepším výkonům. Nad 162 kilowatty výkonu pětiválce řidič vládne šestistupňovou manuální převodovkou.
Na palubě přibyly v zorném poli řidiče tři nové ciferníky. V kapličce, umístěné uprostřed nahoře na přístrojové desce, najde ukazatel teploty a tlaku oleje a samozřejmě tlakoměr turba.
Posádka se usadí ve sportovních sedadlech Recaro, vyvedených v kombinaci černé a oranžové. Strop je potažený černou látkou.
Tachometr slibuje nejvyšší rychlost 260 kilometrů v hodině. Maximálku, stejně jako zrychlení z nuly na stovku, ale doporučujeme zkoušet na uzavřeném okruhu. Třeba na Nürburgringu, kde podvozek "STčka" ladili.
NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!
Ani ryba ani rak
Automobilový svět objevil kouzlo "crossoverů", aut která nelze zařadit a která kombinují nejrozličnější automobilové kategorie.
Závodní MPVčko na jedenadvacetipalcových kolech ukazuje, kam až může zajít fantazie designérů a konstruktérů fordu.
Studie SAV je samozřejmě větší, než produkční MPVčko focusí rodiny, je také řádně autosalonově nablýskaná a vybavená. Ford vidí ženevský koncept jako jakéhosi "MPVkombíka", takže něco mezi mondeem a galaxy.
Jako správný autosalonový švihák, je i crossover fordu vylepšen o svalnaté blatníky, hliník a další oku lahodící doplňky.
Sedadlo pro tchýni
V Ženevě ale stál za návštěvu především interiér "SAVčka". V normální konfiguraci v něm návštěvník našel dvě řady sedadel. Vpředu pro dva a vzadu pro tři pasažéry. Když povídání prostředního zadního cestujícího ostatní omrzí, stačí zmáčknout knoflík a začnou se dít věci. Elektrické motorky odvezou sedadlo dozadu, kde mají obyčejná auta kufr (tam si dotyčný může povídat, co hrdlo ráčí) a zbývající dvě sedadla se přisunou k sobě, to aby měli ramenáči na nich sedící více pohodlí.
Každé ze sedadel je, jak se na koncept sluší a patří, ovládáno elektricky. V případě SAV stačí zmáčknout jediné tlačítko.
OBRÁZKY Z ŽENEVY NAJDETE ZDE!
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus ST |
Ford Focus Sedan |
Ford Focus Sedan |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |
Ford SAV |