Ford SAV se sedadlem pro tchýni a Focus ST pro závodníky

  • 35
Hvězda fordova stánku v Ženevě se oblékla do pomerančové barvy. První Golfy GTI už vyrážejí do autosalonů, stejně jako Astry GTC. Ford by si měl také pospíšit a vyrazit do boje s Focusem ST dříve než koncem roku, na kdy je naplánován ostrý start.

Premiéru si v Ženevě odbyl také tříprostorový sedan focusu. Milovníky studií potěšil kříženec MPV a auta pro volný čas.

Splašený pomeranč

Nadčasovost tvarů se z nového focusu trochu vytratila. Nabroušený focus to dohání z druhého konce. Auto nasadilo agresivní výraz, obléklo se do zářivě oranžové a vyparádilo se spojlery, křidélky, lištami a hliníkovými detaily. Nablýskaný hliník šlechtí i interiér, jsou v něm vyvedeny mimo jiné sportovní pedály, nebo ramena volantu.

Zmohutněly nárazníky a lemy kol, do kterých mají co dělat se vejít osmnáctipalcová kola 225/40. Přednímu nárazníku dominuje obrovský nasávací výřez. Naopak mřížka chladiče, vsazená mezi světly, je o něco delší a užší než u obyčejného focusu.

Řidiči, kteří si auto nedokážou pořádné auto představit bez pořádného "sedanovitého zadku" potěšil Ford s třetí variací na téma focus.

Focus Sedan nabídne především obrovský kufr, který pojme 526 litrů zavazadel. Čtyřdveřový reprezentant fordu v nižší střední třídě odveze až 1659 mm dlouhé předměty, zadní sklopná sedadla jsou dělená v poměru 60:40. Lenoši pak uvítají elektrický spínač víka kufru.

Třídveřovému hatchbacku sedí strmé zadní okno možná o něco více než pětidveřovému. Že pod kapotou není všechno v pořádku, hlásí dvě chromové koncovky výfuku.

Dvouapůllitrový motor pod kapotou dostal turbodmychadlo, které pobízí 220 hlavé stádo plnokrevníku k těm nejlepším výkonům. Nad 162 kilowatty výkonu pětiválce řidič vládne šestistupňovou manuální převodovkou.

Na palubě přibyly v zorném poli řidiče tři nové ciferníky. V kapličce, umístěné uprostřed nahoře na přístrojové desce, najde ukazatel teploty a tlaku oleje a samozřejmě tlakoměr turba.

Posádka se usadí ve sportovních sedadlech Recaro, vyvedených v kombinaci černé a oranžové. Strop je potažený černou látkou.

Tachometr slibuje nejvyšší rychlost 260 kilometrů v hodině. Maximálku, stejně jako zrychlení z nuly na stovku, ale doporučujeme zkoušet na uzavřeném okruhu. Třeba na Nürburgringu, kde podvozek "STčka" ladili.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Ani ryba ani rak

Automobilový svět objevil kouzlo "crossoverů", aut která nelze zařadit a která kombinují nejrozličnější automobilové kategorie.

Závodní MPVčko na jedenadvacetipalcových kolech ukazuje, kam až může zajít fantazie designérů a konstruktérů fordu.

Studie SAV je samozřejmě větší, než produkční MPVčko focusí rodiny, je také řádně autosalonově nablýskaná a vybavená. Ford vidí ženevský koncept jako jakéhosi "MPVkombíka", takže něco mezi mondeem a galaxy.

Jako správný autosalonový švihák, je i crossover fordu vylepšen o svalnaté blatníky, hliník a další oku lahodící doplňky.

Sedadlo pro tchýni

V Ženevě ale stál za návštěvu především interiér "SAVčka". V normální konfiguraci v něm návštěvník našel dvě řady sedadel. Vpředu pro dva a vzadu pro tři pasažéry. Když povídání prostředního zadního cestujícího ostatní omrzí, stačí zmáčknout knoflík a začnou se dít věci. Elektrické motorky odvezou sedadlo dozadu, kde mají obyčejná auta kufr (tam si dotyčný může povídat, co hrdlo ráčí) a zbývající dvě sedadla se přisunou k sobě, to aby měli ramenáči na nich sedící více pohodlí.

Každé ze sedadel je, jak se na koncept sluší a patří, ovládáno elektricky. V případě SAV stačí zmáčknout jediné tlačítko.

OBRÁZKY Z ŽENEVY NAJDETE ZDE!

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Ford Focus Sedan

Ford Focus Sedan

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

Ford SAV

,